The look reference of the teams on the work done by matrix support
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2011 |
Outros Autores: | , , , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista de Enfermagem da Universidade Federal de Santa Maria |
Texto Completo: | http://periodicos.ufsm.br/reufsm/article/view/3368 |
Resumo: | The article aims to show residents the experience of the first group of Multidisciplinary Residency Program in Integrated Public Health System / University of Santa Maria from the work performed by matrix supporters in family health from the perspective of professionals within teams reference of the Family health Strategy. It is a descriptive, exploratory qualitative approach, carried out from December 2010 to March 2011, a municipality in the interior of Rio Grande do Sul The data collection survey was conducted from semi-structured interviews , revealing that in two years of implementation of a residency program there is much that is walking towards the construction of everyday pacts between teaching and service, with dialogue as a tool and technology in the development of therapeutic projects that meet the needs of users |
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The look reference of the teams on the work done by matrix supportLa mirada de los equipos de referencia en el trabajo realizado por el apoyo matricialO olhar das equipes de referência sobre o trabalho realizado pelo apoio matricialFamily healthPrimary health careHealth systemsSalud familiarAtención primaria de saludSistemas de saludSaúde da famíliaAtenção primária à saúdeSistema de saúdeEnfermagemSaúde da FamíliaAtenção Primária à SaúdeThe article aims to show residents the experience of the first group of Multidisciplinary Residency Program in Integrated Public Health System / University of Santa Maria from the work performed by matrix supporters in family health from the perspective of professionals within teams reference of the Family health Strategy. It is a descriptive, exploratory qualitative approach, carried out from December 2010 to March 2011, a municipality in the interior of Rio Grande do Sul The data collection survey was conducted from semi-structured interviews , revealing that in two years of implementation of a residency program there is much that is walking towards the construction of everyday pacts between teaching and service, with dialogue as a tool and technology in the development of therapeutic projects that meet the needs of usersEl artículo tiene como objetivo mostrar la experiencia de los residentes del primer grupo del Programa de Residencia Multiprofesional Integrada en Sistema Público de Salud/Universidad Federal de Santa Maria a partir del trabajo realizado por los apoyadores matriciales en salud de la familia a través de la óptica de los profesionales que integran los equipos de referencia de la Estrategia de Salud Familiar. Además se trata de un estudio descriptivo, exploratorio, de abordaje cualitativo, realizado de diciembre de 2010 hasta marzo de 2011, en una ciudad del interior del Rio Grande del Sur. La colecta de datos de la pesquisa fue realizada a partir de entrevistas semiestructuradas, revelando que en dos años de aplicación de un programa de residencia tiene mucho que caminar hacia construcción de pactos cotidianos entre la enseñanza y el servicios, el diálogo como una herramienta y la tecnología en desarrollo de los proyectos terapéuticos que respondan las necesidades de los usuarios.O artigo busca apresentar a experiência dos residentes da primeira turma do Programa de Residência Multiprofissional Integrada em Sistema Público de Saúde/Universidade Federal de Santa Maria a partir do trabalho realizado pelos apoiadores matriciais em saúde da família sob a ótica dos profissionais que integram as equipes de referência da Estratégia de saúde da Família. Trata-se de um estudo descritivo, exploratório, de abordagem qualitativa, realizado de dezembro de 2010 a março de 2011, em um município do interior do Rio Grande do Sul. A coleta de dados da pesquisa foi realizada a partir de entrevistas semi-estruturadas, revelando que em dois anos de implantação do um programa de residência muito há que caminhar–se no sentido da construção de pactos cotidianos entre ensino e o serviço, tendo o diálogo como ferramenta e tecnologia na construção de projetos terapêuticos que respondam as necessidades dos usuários.Universidade Federal de Santa Maria2011-10-25info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://periodicos.ufsm.br/reufsm/article/view/336810.5902/217976923368Revista de Enfermagem da UFSM; v. 1 n. 3 (2011); 377 - 3852179-7692reponame:Revista de Enfermagem da Universidade Federal de Santa Mariainstname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)instacron:UFSMporhttp://periodicos.ufsm.br/reufsm/article/view/3368/2405Rosa, Fábio Mello daWeiller, Teresinha HeckFrançois, Ana Paula WilkeBrites, Liara SaldanhaSilveira, DaianeRighi, Liane Beatrizinfo:eu-repo/semantics/openAccess2021-04-20T15:47:03Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/3368Revistahttps://periodicos.ufsm.br/reufsmPUBhttp://cascavel.ufsm.br/revistas/ojs-2.2.2/index.php/reufsm/oaicentraldeperiodicos@ufsm.br||reufsm@gmail.com2179-76922179-7692opendoar:2021-04-20T15:47:03Revista de Enfermagem da Universidade Federal de Santa Maria - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)false |
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