Perception of nursing students, professors and technicians regarding adverse events

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Machado, Neiva Claudete Brondani
Data de Publicação: 2020
Outros Autores: Morais, Edinara Moraes, Fontana, Rosane Teresinha, Rodrigues, Andressa Peripolli, Barros, Miriam de, Krebs, Elizabet Marta
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
eng
Título da fonte: Revista de Enfermagem da Universidade Federal de Santa Maria
Texto Completo: http://periodicos.ufsm.br/reufsm/article/view/33486
Resumo: Aim: To identify the perception of nursing students, professors and technicians regarding adverse events. Method: descriptive, exploratory, qualitative research, carried out at a primary, technical and technological educational institution located in northwest Rio Grande do Sul. The study participants were nursing students, professors and technicians. Data were collected with semi-structured interviews and analyzed through content analysis. Results: 25 nursing technicians, 24 students and four professors participated in the study. Work overload and demand for care contribute to the imminent occurrence of some adverse event. In addition, lack of attention and failures in the training process are mentioned as possible causes of this problem. Final thoughts: Understanding crucial differences between students and graduates regarding adverse events allows for essential communication to (re) discover ways to teach nursing safely and with quality.
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spelling Perception of nursing students, professors and technicians regarding adverse eventsPercepción de estudiantes de enfermería, docentes y técnicos sobre eventos adversosPercepção de discentes, docentes e técnicos em enfermagem a respeito dos eventos adversosProfessional trainingPatient safetyNursing carePatient harmNursingCapacitación professionalSeguridad del pacienteAtención de enfermeiraDaño del pacienteEnfermeríaCapacitação profissionalSegurança do pacienteCuidados de enfermagemDano ao pacienteEnfermagemCapacitação profissionalAim: To identify the perception of nursing students, professors and technicians regarding adverse events. Method: descriptive, exploratory, qualitative research, carried out at a primary, technical and technological educational institution located in northwest Rio Grande do Sul. The study participants were nursing students, professors and technicians. Data were collected with semi-structured interviews and analyzed through content analysis. Results: 25 nursing technicians, 24 students and four professors participated in the study. Work overload and demand for care contribute to the imminent occurrence of some adverse event. In addition, lack of attention and failures in the training process are mentioned as possible causes of this problem. Final thoughts: Understanding crucial differences between students and graduates regarding adverse events allows for essential communication to (re) discover ways to teach nursing safely and with quality.Objetivo: identificar la percepción de los estudiantes de enfermería, docentes y técnicos sobre los eventos adversos. Método: investigación descriptiva, exploratoria, cualitativa, realizada en una institución primaria, técnica y tecnológica ubicada en el noroeste de Rio Grande do Sul. Los participantes fueron estudiantes, maestros y técnicos de enfermería. Los datos fueron recolectados con entrevistas semiestructuradas y analizados por análisis de contenido. Resultados: 25 técnicos de enfermería, 24 estudiantes y cuatro maestros participaron en el estudio. La sobrecarga de trabajo y la demanda de atención contribuyen a la aparición de cualquier evento adverso inminente. Además, la falta de atención y las fallas en el proceso de capacitación se mencionan como posibles limitaciones para este problema. Consideraciones finales: comprender las diferencias cruciales entre los estudiantes y los graduados con respecto a los eventos adversos permite una comunicación esencial para (re) descubrir formas de enseñar enfermería de manera segura y de calidad.Objetivo: identificar a percepção de discentes, docentes e técnicos em enfermagem a respeito dos eventos adversos. Método: pesquisa descritiva, exploratória, qualitativa, realizada em instituição de ensino básico, técnico e tecnológico localizada no noroeste do Rio Grande do Sul. Os participantes foram discentes, docentes e técnicos em enfermagem. Os dados foram coletados com entrevista semiestruturada e analisados pela análise de conteúdo. Resultados: participaram do estudo 25 técnicos em enfermagem, 24 discentes e quatro docentes. A sobrecarga de trabalho e a demanda de cuidados contribuem para que a ocorrência de algum evento adverso se torne iminente. Além disso, a falta de atenção e as falhas no processo de formação são citadas como possíveis condicionantes à essa problemática. Considerações finais: perceber diferenças cruciais entre discentes e profissionais formados no que se refere aos eventos adversos permite uma comunicação essencial para (re) descobrir formas de ensinar enfermagem de maneira segura e de qualidade.Universidade Federal de Santa Maria2020-01-24info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdftext/htmltext/htmlhttp://periodicos.ufsm.br/reufsm/article/view/3348610.5902/2179769233486Revista de Enfermagem da UFSM; v. 10 (2020); e122179-7692reponame:Revista de Enfermagem da Universidade Federal de Santa Mariainstname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)instacron:UFSMporenghttp://periodicos.ufsm.br/reufsm/article/view/33486/pdfhttp://periodicos.ufsm.br/reufsm/article/view/33486/pdf_1http://periodicos.ufsm.br/reufsm/article/view/33486/htmlhttp://periodicos.ufsm.br/reufsm/article/view/33486/html_1Copyright (c) 2020 Revista de Enfermagem da UFSMinfo:eu-repo/semantics/openAccessMachado, Neiva Claudete BrondaniMorais, Edinara MoraesFontana, Rosane TeresinhaRodrigues, Andressa PeripolliBarros, Miriam deKrebs, Elizabet Marta2021-04-19T19:54:20Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/33486Revistahttps://periodicos.ufsm.br/reufsmPUBhttp://cascavel.ufsm.br/revistas/ojs-2.2.2/index.php/reufsm/oaicentraldeperiodicos@ufsm.br||reufsm@gmail.com2179-76922179-7692opendoar:2021-04-19T19:54:20Revista de Enfermagem da Universidade Federal de Santa Maria - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)false
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