EPIDEMIOLOGICAL PROFILE OF VICTIMS OF TRAFFIC ACCIDENT
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2013 |
Outros Autores: | , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista de Enfermagem da Universidade Federal de Santa Maria |
Texto Completo: | http://periodicos.ufsm.br/reufsm/article/view/7711 |
Resumo: | http://dx.doi.org/10.5902/217976927711Objective: to know the profile of the victims involved in automobile accidents treated at hospital emergency care midrange in the middle west of Santa Catarina. Methods: a cross-sectional survey, descriptive quantitative approach, performed in the period from February to May 2008. Results: it predominated visits victims of motorcycle accident, between 21-30 years old and male. Sunday was the day with the highest number of cases, the hours between 16 to 20 hours. The prevalence of limb trauma, and trauma frequently to abrasions, bruises and fractures. The victims were released shortly after the sessions in 66% of the population. Conclusion: young adult males and motorcycle drivers are the most common victims of automobile accidents. Transit authorities should be aware of the problem, we must take steps to prevent our young people continue dying poor posture in traffic. |
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EPIDEMIOLOGICAL PROFILE OF VICTIMS OF TRAFFIC ACCIDENTPerfil epidemiológico de las víctimas de accidentes de tránsitoPerfil epidemiológico de vítimas de acidente de trânsitoAccidentstrafficWounds and injuriesHealth services epidemiologyAccidentes de tránsitoHeridas y traumatismosEpidemiología de los servicios de saludAcidentes de trânsitoFerimentos e lesõesEpidemiologia dos serviços de saúdeAcidentes de trânsitoFerimentos e lesõesEpidemiologia dos serviços de saúdehttp://dx.doi.org/10.5902/217976927711Objective: to know the profile of the victims involved in automobile accidents treated at hospital emergency care midrange in the middle west of Santa Catarina. Methods: a cross-sectional survey, descriptive quantitative approach, performed in the period from February to May 2008. Results: it predominated visits victims of motorcycle accident, between 21-30 years old and male. Sunday was the day with the highest number of cases, the hours between 16 to 20 hours. The prevalence of limb trauma, and trauma frequently to abrasions, bruises and fractures. The victims were released shortly after the sessions in 66% of the population. Conclusion: young adult males and motorcycle drivers are the most common victims of automobile accidents. Transit authorities should be aware of the problem, we must take steps to prevent our young people continue dying poor posture in traffic. Objetivo: conocer el perfil de las víctimas de accidentes automovilísticos atendidas en la emergencia del hospital en el oeste de Santa Catarina. Métodos: investigación seccional, descriptiva, enfoque cuantitativo, realizado en el periodo de febrero a mayo de 2008. Resultados: predominaron las víctimas de accidente de motocicleta, entre 21-30 años de edad, del sexo masculino. El domingo fue el día con el mayor número de casos, en los horarios entre las 16 a las 20 horas. Hubo prevalencia de traumatismos, siendo los más frecuentes a las abrasiones, contusiones y fracturas. Las víctimas fueron liberadas poco después a los atendimientos en el 66% de la población. Conclusión: jóvenes del sexo masculino y conductores de motocicletas son las víctimas más comunes de accidentes automovilísticos. Las autoridades de tránsito deben estar conscientes del problema, y es necesario tomar medidas para evitar que nuestros jóvenes sigan muriendo por una mala postura en el tráfico.Objetivo: conhecer o perfil das vítimas envolvidas em acidentes automobilísticos atendidas no pronto atendimento hospitalar de médio porte no meio oeste catarinense. Métodos: pesquisa seccional, descritiva com abordagem quantitativa, realizada no período de fevereiro a maio de 2008. Resultados: predominaram os atendimentos as vítimas de acidente com motocicleta, entre 21 a 30 anos e do sexo masculino. O domingo foi o dia com o maior número de casos, nos horários entre 16 às 20 horas. Houve prevalência de trauma de membros, sendo os traumatismos mais frequentes às escoriações, contusões e fraturas. As vítimas foram liberadas logo após os atendimentos em 66% da população. Conclusão: jovens adultos do sexo masculino e condutores de motocicleta são as vítimas mais comuns dos acidentes automobilísticos. As autoridades de trânsito devem estar conscientes do problema, é preciso tomar providências a fim de evitar que nossos jovens continuem morrendo por uma postura inadequada no trânsito.Universidade Federal de Santa Maria2013-07-08info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://periodicos.ufsm.br/reufsm/article/view/771110.5902/217976927711Revista de Enfermagem da UFSM; v. 3 n. 1 (2013); 112 - 1212179-7692reponame:Revista de Enfermagem da Universidade Federal de Santa Mariainstname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)instacron:UFSMporhttp://periodicos.ufsm.br/reufsm/article/view/7711/pdfAscari, Rosana AmoraChapieski, Cristiane MariaSilva, Olvani Martins daFrigo, Jucimarinfo:eu-repo/semantics/openAccess2021-04-20T15:15:40Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/7711Revistahttps://periodicos.ufsm.br/reufsmPUBhttp://cascavel.ufsm.br/revistas/ojs-2.2.2/index.php/reufsm/oaicentraldeperiodicos@ufsm.br||reufsm@gmail.com2179-76922179-7692opendoar:2021-04-20T15:15:40Revista de Enfermagem da Universidade Federal de Santa Maria - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)false |
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