Peripheral intravenous cannulation: analysis of undergraduate nursing student reports
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Data de Publicação: | 2019 |
Outros Autores: | , , , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por eng |
Título da fonte: | Revista de Enfermagem da Universidade Federal de Santa Maria |
Texto Completo: | http://periodicos.ufsm.br/reufsm/article/view/30148 |
Resumo: | Aim:To analyze undergraduate nursing students written report on peripheral intravenous cannulation procedure with catheter. Method: Quantitative, descriptive study, developed with 76 undergraduate nursing students at a public university, from February through March 2014. Data collection took place at simulated scenario and procedure reports were evaluated with a structured instrument. Descriptive analysis was performed. Results: About fragilities, 100% of the students did not wrote about catheter fixation in the report; The variables complications (87,3%), used device (85%) and reason for procedure (84,1%) were predominantly absent. Adequate date, time and identification were positive highlights. Conclusion: Technique registration discrepancies were identified, with essential information being absent or incomplete. This particular subject should be improved with an association between theory and practice, focusing on competence development at teaching environments. |
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Peripheral intravenous cannulation: analysis of undergraduate nursing student reportsPunção venosa periférica: análise dos registros de acadêmicos de enfermagemNursing RecordsStudentsNursingNursing AssessmentCatheterizationPeripheralRegistros de EnfermeríaEstudiantes de EnfermeríaEvaluación en EnfermeríaCateterismo PeriféricoRegistros de enfermagemEstudantes de enfermagemAvaliação em enfermagemCateterismo periféricoAim:To analyze undergraduate nursing students written report on peripheral intravenous cannulation procedure with catheter. Method: Quantitative, descriptive study, developed with 76 undergraduate nursing students at a public university, from February through March 2014. Data collection took place at simulated scenario and procedure reports were evaluated with a structured instrument. Descriptive analysis was performed. Results: About fragilities, 100% of the students did not wrote about catheter fixation in the report; The variables complications (87,3%), used device (85%) and reason for procedure (84,1%) were predominantly absent. Adequate date, time and identification were positive highlights. Conclusion: Technique registration discrepancies were identified, with essential information being absent or incomplete. This particular subject should be improved with an association between theory and practice, focusing on competence development at teaching environments.Objetivo: analizar los registros de estudiantes de enfermería sobre la punción venosa periférica con catéter con aguja. Método: investigación descriptiva y cuantitativa con 76 estudiantes de enfermería de una universidad pública desde febrero hasta mayo, 2014. Para la recolección de datos, se desarrolló un escenario simulado con maniquí. Y el registro del procedimiento se evaluó con un instrumento estructurado. Se realizó el análisis descriptivo. Resultados: en cuanto a las debilidades, el 100% de los estudiantes no registraron la fijación del catéter; predominaron la ausencia de información sobre complicaciones (87,3%), el dispositivo utilizado (85,7%) y el motivo de la punción (84,1%). En cuanto a los registros apropiados, las variables fecha, hora e identificación se destacaron positivamente. Conclusiones: hubo discrepancias relacionadas con el registro de la técnica y ausencia de información esencial e incompleta. Destacamos la necesidad de trabajar el tema en asociación de la teoría y la práctica, con foco en el desarrollo de competencias en la enseñanza y la atención de enfermería.Objetivo: analisar os registros de acadêmicos de enfermagem sobre o procedimento de punção venosa periférica com cateter agulhado. Método: estudo descritivo, quantitativo, realizado com 76 acadêmicos de enfermagem do 5º ao 9º período de uma universidade pública, entre fevereiro e maio de 2014. Para coleta de dados desenvolveu-se cenário simulado com manequim, sendo avaliado o registro do procedimento mediante instrumento estruturado. Realizada análise descritiva. Resultados: quanto às fragilidades, 100,0% dos alunos não realizaram o registro sobre fixação do cateter; predominou ausência da informação sobre intercorrências (87,3%), dispositivo utilizado (85,7%) e motivo da punção (84,1%). Sobre os registros adequados, as variáveis data, hora e identificação sobressaíram positivamente. Conclusões: identificaram-se discrepâncias relacionadas ao registro da técnica, com ausência de informações essenciais e incompletas. Destaca-se a necessidade de trabalhar a temática em associação teoria e prática, com foco no desenvolvimento de competências no âmbito do ensino e assistência de enfermagem.Universidade Federal de Santa Maria2019-10-07info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdftext/htmltext/htmlhttp://periodicos.ufsm.br/reufsm/article/view/3014810.5902/2179769230148Revista de Enfermagem da UFSM; v. 9 (2019); e392179-7692reponame:Revista de Enfermagem da Universidade Federal de Santa Mariainstname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)instacron:UFSMporenghttp://periodicos.ufsm.br/reufsm/article/view/30148/pdfhttp://periodicos.ufsm.br/reufsm/article/view/30148/pdf_1http://periodicos.ufsm.br/reufsm/article/view/30148/htmlhttp://periodicos.ufsm.br/reufsm/article/view/30148/html_1Copyright (c) 2019 Revista de Enfermagem da UFSMinfo:eu-repo/semantics/openAccessMota, Samylle Pelaes daNascimento, Joice Silva doAzedo, Shirlane Priscilla Barbosa de MeloFreitas, Camylla Cavalcante Soares deFeijão, Alexsandra RodriguesMelo, Gabriela de Sousa Martins2021-04-19T20:23:32Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/30148Revistahttps://periodicos.ufsm.br/reufsmPUBhttp://cascavel.ufsm.br/revistas/ojs-2.2.2/index.php/reufsm/oaicentraldeperiodicos@ufsm.br||reufsm@gmail.com2179-76922179-7692opendoar:2021-04-19T20:23:32Revista de Enfermagem da Universidade Federal de Santa Maria - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)false |
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