A challenge to the masculinist gaze: human resources by Gabriela Liffschitz
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2004 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | spa |
Título da fonte: | Literatura e Autoritarismo |
Texto Completo: | http://periodicos.ufsm.br/LA/article/view/74211 |
Resumo: | Gabriela Liffschitz's body as exhibited in Recursos humanos (2000) through a series of thirty self-portraits constitutes a commitment to the dynamics of the masculinist gaze and the aspect that it seeks/interprets, a commitment that advances to become a challenge to that dynamic. Liffschitz accomplishes this by displaying her own body in such a way that she reverses the look/look dynamic to the point that the woman's middle-aged body, sporting a partial mastectomy, is supposedly shocking to that dynamic. |
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A challenge to the masculinist gaze: human resources by Gabriela LiffschitzUn desafio a la mirada masculinista: recursos humanos por Gabriela LiffschitzUm desafio ao olhar masculinista: recursos humanos de Gabriela LiffschitzRecursos humanosMirada masculinistaHuman resourcesMasculine gazeRecursos humanosMirada masculinaGabriela Liffschitz's body as exhibited in Recursos humanos (2000) through a series of thirty self-portraits constitutes a commitment to the dynamics of the masculinist gaze and the aspect that it seeks/interprets, a commitment that advances to become a challenge to that dynamic. Liffschitz accomplishes this by displaying her own body in such a way that she reverses the look/look dynamic to the point that the woman's middle-aged body, sporting a partial mastectomy, is supposedly shocking to that dynamic.El cuerpo de Gabriela Liffschitz como lo exhibe em Recursos humanos (2000) a través de una serie de treinta autorretratos constituye un compromiso con la dinámica de la mirada masculinista y el aspecto que busca/interpreta, compromiso que avanza para constituirse en un desafío a esa dinámica. Liffschitz lo logra exhibiendo su propio cuerpo de tal manera que revierte la dinámica de la mirada/aspecto hasta el punto que el cuerpo de mediana edad de la mujer, ostentando una mastectomía parcial, es supuestamente escandaloso para esa dinámica.O corpo de Gabriela Liffschitz exposto em Recursos humanos (2000) através de uma série de trinta autorretratos constitui um compromisso com a dinâmica do olhar masculinista e o aspecto que ele busca/interpreta, compromisso que avança para se tornar um desafio a essa dinâmica. Liffschitz consegue isso exibindo seu próprio corpo de tal forma que inverte a dinâmica olhar/aspecto a ponto de o corpo de meia-idade da mulher, ostentando uma mastectomia parcial, ser supostamente ultrajante para essa dinâmica.Universidade Federal de Santa Maria2004-01-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado pelos paresapplication/pdfhttp://periodicos.ufsm.br/LA/article/view/7421110.5902/1679849X74211Literatura e Autoritarismo; n. 3 (2004): Literatura e Autoritarismo: A voz dos oprimidos1679-849Xreponame:Literatura e Autoritarismoinstname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)instacron:UFSMspahttp://periodicos.ufsm.br/LA/article/view/74211/51636Copyright (c) 2023 Literatura e Autoritarismoinfo:eu-repo/semantics/openAccessFoster, David William2023-07-17T12:49:25Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/74211Revistahttp://periodicos.ufsm.br/index.php/LA/PUBhttp://periodicos.ufsm.br/index.php/LA/oaigla@mail.ufsm.br||jlourique@pq.cnpq.br1679-849X1679-849Xopendoar:2023-07-17T12:49:25Literatura e Autoritarismo - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)false |
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