Percepções e avaliações do consumo de água em escolas públicas da mesorregião geográfica Triângulo Mineiro/Alto Paranaíba (MG)
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Data de Publicação: | 2014 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Monografias Ambientais |
Texto Completo: | http://periodicos.ufsm.br/remoa/article/view/14271 |
Resumo: | To promote environmental sustainability it is urgent, in all segments of society, the review of how water consumption is done and, especially, the adoption of practices and technologies to make better use of this resource and decreasing waste. In public school units is frequent the inappropriate use and also loss of water by conservation conditions of hydro-sanitary systems. The paper presented here is conducted to question about how water consumption is conducted in public schools in the region of Triangulo Mineiro. The aspects studied were separated by sector (bathroom, kitchen, indoor and outdoor area), which included the identification of water consumption, the practical procedures for cleaning and maintenance and the habits of users. Understanding the main aspects related is taken as main reference to proposition of guidelines in environmental education projects for the water rational use. |
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Percepções e avaliações do consumo de água em escolas públicas da mesorregião geográfica Triângulo Mineiro/Alto Paranaíba (MG)Water consumption in schoolsEnvironmental educationWater rational useConsumo de água em escolasEducação ambientalUso racional de águaTo promote environmental sustainability it is urgent, in all segments of society, the review of how water consumption is done and, especially, the adoption of practices and technologies to make better use of this resource and decreasing waste. In public school units is frequent the inappropriate use and also loss of water by conservation conditions of hydro-sanitary systems. The paper presented here is conducted to question about how water consumption is conducted in public schools in the region of Triangulo Mineiro. The aspects studied were separated by sector (bathroom, kitchen, indoor and outdoor area), which included the identification of water consumption, the practical procedures for cleaning and maintenance and the habits of users. Understanding the main aspects related is taken as main reference to proposition of guidelines in environmental education projects for the water rational use.Para a promoção da sustentabilidade ambiental faz-se urgente, em todos os segmentos da sociedade, a revisão de como o consumo de água é realizado e, sobretudo, a adoção de práticas e tecnologias que possibilitem melhor aproveitamento deste recurso e a diminuição do desperdício. Em unidades escolares públicas é frequente o uso inadequado da água e também perdas pelas condições de conservação dos sistemas hidrossanitários. Este artigo tem como cerne o questionamento sobre como o consumo de água é realizado em escolas públicas na mesorregião geográfica do Triângulo Mineiro. Os aspectos estudados foram separados por setor (banheiro, cozinha, área interna e externa), que incluíram a identificação do consumo de água, os procedimentos práticos na limpeza e manutenção e os hábitos dos usuários. A compreensão dos principais aspectos, relacionados a este assunto, é tomada como a referência principal para a proposição de diretrizes em projetos de educação ambiental voltados para o uso racional da água. Universidade Federal de Santa Maria2014-09-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://periodicos.ufsm.br/remoa/article/view/1427110.5902/2236130814271Monografias Ambientais; REMOA, V. 13, N. 4, SET.-DEZ., 2014; 3599-3609Revista Monografias Ambientais; REMOA, V. 13, N. 4, SET.-DEZ., 2014; 3599-36092236-13082236-1308reponame:Revista Monografias Ambientaisinstname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)instacron:UFSMporhttp://periodicos.ufsm.br/remoa/article/view/14271/pdfCopyright (c) 2014 Revista Monografias Ambientaisinfo:eu-repo/semantics/openAccessMelo, Nágela AparecidaSalla, Marcio RicardoOliveira, Fernanda Ribeiro Garcia2021-05-28T17:01:05Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/14271Revistahttps://periodicos.ufsm.br/remoaONGhttp://cascavel.ufsm.br/revistas/ojs-2.2.2/index.php/remoa/oai||remoa.ufsm@gmail.com2236-13082236-1308opendoar:2021-05-28T17:01:05Revista Monografias Ambientais - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)false |
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