Pré-tratamentos na produção de etanol de segunda geração
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Data de Publicação: | 2014 |
Outros Autores: | , , , , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Monografias Ambientais |
Texto Completo: | http://periodicos.ufsm.br/remoa/article/view/13596 |
Resumo: | The increasing in ethanol production without expansion of plantation areas has been studied in Brazil, more intensively since the Proálcool initiative. The cellulosic biofuel is considered an alternative to expand this production in large scale for it does not only allow the use of sugar cane bagasse, as well as any lignocellulosic material, and uneatable plant parts, besides, the environmental appeal enables the short term production. One of the challenges is to improve the process of hydrolysis of cellulose and hemicellulose, once that he first presents an almost crystalline structure and the second has a less regular structure. This paper aims to report the main used pre-treatments aiming to expose the cellulose and hemicellulose for hydrolysis (saccharification). The greatest challenge is due to the metabolization of the polysaccharide that is gradually impaired as the complexity of its chain increases. The degradation of cellulose weaves a network of several possibilities including even the fuel production for jet aircraft. Even with the fact that this area of research is recent, there is already such a pilot plant for production and the first refineries installed went into operation in 2011, however, in order to spread and gain markets it will have compete with the powerful oil market. |
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Pré-tratamentos na produção de etanol de segunda geraçãoRenewable energyBiofuelHydrolysisCelluloseEnergias renováveisBiocombustívelHidróliseCeluloseThe increasing in ethanol production without expansion of plantation areas has been studied in Brazil, more intensively since the Proálcool initiative. The cellulosic biofuel is considered an alternative to expand this production in large scale for it does not only allow the use of sugar cane bagasse, as well as any lignocellulosic material, and uneatable plant parts, besides, the environmental appeal enables the short term production. One of the challenges is to improve the process of hydrolysis of cellulose and hemicellulose, once that he first presents an almost crystalline structure and the second has a less regular structure. This paper aims to report the main used pre-treatments aiming to expose the cellulose and hemicellulose for hydrolysis (saccharification). The greatest challenge is due to the metabolization of the polysaccharide that is gradually impaired as the complexity of its chain increases. The degradation of cellulose weaves a network of several possibilities including even the fuel production for jet aircraft. Even with the fact that this area of research is recent, there is already such a pilot plant for production and the first refineries installed went into operation in 2011, however, in order to spread and gain markets it will have compete with the powerful oil market.O aumento da produção de etanol sem expansão das áreas de plantio vem sendo estudado, no Brasil, mais intensivamente desde a iniciativa Proálcool. O biocombustível celulósico é considerado uma alternativa para expandir esta produção em larga escala, pois, não apenas possibilita a utilização do bagaço de cana, como também qualquer material lignocelulósico, e partes não comestíveis das plantas, além de que, o apelo ambiental viabiliza a produção em curto prazo. Um dos desafios é melhorar o processo de hidrólise da celulose e hemicelulose, sendo que a primeira apresenta uma estrutura quase cristalina e a segunda tem uma estrutura menos regular. O presente trabalho tem como objetivo relatar os principais pré-tratamentos utilizados com intuito de expor a celulose e a hemicelulose para a hidrólise (sacarificação). O grande desafio é devido à metabolização do polissacarídeo que gradativamente é dificultada à medida que aumenta complexidade de sua cadeia. A degradação da celulose trama uma rede de diversas possibilidades sendo possível até a produção de combustível para aviões a jato. Mesmo com o fato desta área de pesquisa ser recente, já existe fábrica piloto para tal produção e as primeiras refinarias instaladas entraram em funcionamento em 2011, contudo para que esta se difunda e ganhe mercado terá de competir com o poderoso mercado do petróleo.Universidade Federal de Santa Maria2014-09-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://periodicos.ufsm.br/remoa/article/view/1359610.5902/2236130813596Monografias Ambientais; REMOA, V. 13, N. 4, SET.-DEZ., 2014; 3516-3522Revista Monografias Ambientais; REMOA, V. 13, N. 4, SET.-DEZ., 2014; 3516-35222236-13082236-1308reponame:Revista Monografias Ambientaisinstname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)instacron:UFSMporhttp://periodicos.ufsm.br/remoa/article/view/13596/pdfCopyright (c) 2014 Revista Monografias Ambientaisinfo:eu-repo/semantics/openAccessRossi, Eduardo deLindino, Cleber AntonioSantos, Kenia Gabriela dosBariccatti, Reinaldo AparecidoCremonez, Paulo AndréAntoneli, JhonatasNadaleti, Willian Cezar2021-05-28T17:01:05Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/13596Revistahttps://periodicos.ufsm.br/remoaONGhttp://cascavel.ufsm.br/revistas/ojs-2.2.2/index.php/remoa/oai||remoa.ufsm@gmail.com2236-13082236-1308opendoar:2021-05-28T17:01:05Revista Monografias Ambientais - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)false |
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