Public relations and the celebrity process in the health area
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Data de Publicação: | 2023 |
Outros Autores: | , , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Cadernos de Comunicação (Online) |
Texto Completo: | http://periodicos.ufsm.br/ccomunicacao/article/view/84226 |
Resumo: | This study aims to reflect on the role of Public Relations in the process of building personal brands, public opinion, identity, image and communication management of professionals in the health area. The main concern is to understand if in a society established in the cult of exposure, liberal health professionals can be highlighted as celebrities, respecting the ethics and deontology of the profession and the role of communication and media for the various audiences that make up this profession. construction web. This article considers the studies of celebrities developed by Rojek (2008); Figueiredo and Tuzzo (2011); Veloso, Freire, Oliveira and Lopes (2012); Driessens (2014); Tuzzo and Braga (2011, 2012b); Braga and Tuzzo (2011, 2012). The article also presents empirical, qualitative research, developed between 2010 and 2022, with health professionals, patients and Public Relations professionals. The main results point to a trend of increasing professionalization of the communication process in this area. |
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Public relations and the celebrity process in the health areaLas relaciones públicas y el proceso de celebrización en el área de la saludRelações públicas e o processo de celebrização na área da saúdeSa´údeProfissionais LiberaisRelações públicasÉtica e DeontologiaCelebridadeSaludprofesionales liberalesRelaciones PúblicasÉtica y DeontologíaCelebridadHealthLiberal professionalsPublic RelationsEthics and DeontologyCelebrityThis study aims to reflect on the role of Public Relations in the process of building personal brands, public opinion, identity, image and communication management of professionals in the health area. The main concern is to understand if in a society established in the cult of exposure, liberal health professionals can be highlighted as celebrities, respecting the ethics and deontology of the profession and the role of communication and media for the various audiences that make up this profession. construction web. This article considers the studies of celebrities developed by Rojek (2008); Figueiredo and Tuzzo (2011); Veloso, Freire, Oliveira and Lopes (2012); Driessens (2014); Tuzzo and Braga (2011, 2012b); Braga and Tuzzo (2011, 2012). The article also presents empirical, qualitative research, developed between 2010 and 2022, with health professionals, patients and Public Relations professionals. The main results point to a trend of increasing professionalization of the communication process in this area.Este estudio tiene como objetivo reflexionar sobre el papel de las Relaciones Públicas en el proceso de construcción de marcas personales, opinión pública, identidad, gestión de imagen y comunicación de los profesionales del área de la salud. La principal preocupación es comprender si en una sociedad establecida en el culto a la exposición, los profesionales liberales de la salud pueden destacarse como celebridades, respetando la ética y la deontología de la profesión y el papel de la comunicación y los medios para los diversos públicos que la componen. esta profesión web de construcción. Este artículo considera los estudios de celebridades desarrollados por Rojek (2008); Figueiredo y Tuzzo (2011); Veloso, Freire, Oliveira y Lopes (2012); Driessens (2014); Tuzzo y Braga (2011, 2012b); Braga y Tuzzo (2011, 2012). El artículo también presenta una investigación cualitativa empírica, desarrollada entre 2010 y 2022, con profesionales de la salud, pacientes y profesionales de Relaciones Públicas. Los principales resultados apuntan a una tendencia de creciente profesionalización del proceso de comunicación en esta área.Este estudo objetiva refletir sobre o papel das Relações Públicas no processo de construção de marcas pessoais, opinião pública, identidade, imagem e gestão da comunicação de profissionais na área da saúde. A principal preocupação é compreender se em uma sociedade firmada no culto à exposição, profissionais liberais da área da saúde podem ser destacados como celebridades, respeitando a ética e a deontologia da profissão e o papel da comunicação e das mídias para os diversos públicos que integram essa teia de construção. São considerados neste artigo os estudos de celebridades desenvolvidos por Rojek (2008); Figueiredo e Tuzzo (2011); Veloso, Freire, Oliveira e Lopes (2012); Driessens (2014); Tuzzo e Braga (2011, 2012b); Braga e Tuzzo (2011, 2012). O artigo também apresenta pesquisas empíricas, de cunho qualitativo, desenvolvidas entre 2010 e 2022, com profissionais da saúde, pacientes e profissionais de Relações Públicas. Os principais resultados apontam para uma tendência de crescente profissionalização do processo comunicacional nesta área.Universidade Federal de Santa Maria2023-12-25info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://periodicos.ufsm.br/ccomunicacao/article/view/8422610.5902/2316882X84226Cadernos de Comunicação; v. 27 n. 3 (2023): 2316-882X1677-9061reponame:Cadernos de Comunicação (Online)instname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)instacron:UFSMporhttp://periodicos.ufsm.br/ccomunicacao/article/view/84226/62867http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessAntoniaci Tuzzo, SimoneVeiga Guerra dos Santos, Inês MariaFernandes Braga, ClaudomilsonSousa Vieira, CéliaFerreira Cirino, Jose Antonio2023-12-25T11:35:23Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/84226Revistahttps://periodicos.ufsm.br/ccomunicacaoPUBhttps://periodicos.ufsm.br/ccomunicacao/oaiflavilisboa@gmail.com||flavilisboa@gmail.com2316-882X1677-9061opendoar:2023-12-25T11:35:23Cadernos de Comunicação (Online) - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)false |
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