Social media and the digital activism of #seinspirenumagorda

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Bôto Paz Aragão, Fernanda
Data de Publicação: 2023
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Cadernos de Comunicação (Online)
Texto Completo: http://periodicos.ufsm.br/ccomunicacao/article/view/70624
Resumo: This work’s goal was to understand digital activism nuances through belonging and protagonism of the fat body by the hashtag: #seinspirenumagorda. For that, it was used participant observation on the creator’s Instagram profile and the analysis of a specific post. It was identified high visibility, participation, interaction and engagement potential, but low use of #seinspirenagorda beyond the profile.
id UFSM-4_fa47a1c9c739f865ff45daec864c2a92
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/70624
network_acronym_str UFSM-4
network_name_str Cadernos de Comunicação (Online)
repository_id_str
spelling Social media and the digital activism of #seinspirenumagordaLas redes sociales y el activismo digital de #seinspirenumagordaRedes sociais e o ativismo digital de #seinspirenumagorda AtivismoConsumoModaCultura DigitalConvergênciaActivismoConsumoModaCultura DigitalConvergenciaThis work’s goal was to understand digital activism nuances through belonging and protagonism of the fat body by the hashtag: #seinspirenumagorda. For that, it was used participant observation on the creator’s Instagram profile and the analysis of a specific post. It was identified high visibility, participation, interaction and engagement potential, but low use of #seinspirenagorda beyond the profile.El objetivo de este trabajo fue comprender el activismo digital por la pertenencia y protagonismo del cuerpo gordo a través del hashtag: #seinspirenumagorda. Para ello, se utilizó la observación participante del perfil de Instagram del creador del hashtag y el análisis de una publicación específica. Se identificó un alto potencial de visibilidad, participación, interacción y engagement en la publicación, pero poco uso de #seinspirenumagorda más allá del perfil.O objetivo deste trabalho foi entender nuances do ativismo digital pelo pertencimento e protagonismo do corpo gordo através da hashtag: #seinspirenumagorda. Para tanto, utilizou-se observação participante na análise de uma publicação feita no Instagram. Foi identificado alto potencial de visibilidade, participação, interação e engajamento da publicação, mas pouco uso de #seinspirenumagorda para além do perfil.Universidade Federal de Santa Maria2023-03-02info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://periodicos.ufsm.br/ccomunicacao/article/view/7062410.5902/2316882X70624Cadernos de Comunicação; v. 27 n. 1 (2023)2316-882X1677-9061reponame:Cadernos de Comunicação (Online)instname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)instacron:UFSMporhttp://periodicos.ufsm.br/ccomunicacao/article/view/70624/60687http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessBôto Paz Aragão, Fernanda2023-05-09T17:55:52Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/70624Revistahttps://periodicos.ufsm.br/ccomunicacaoONGhttp://cascavel.ufsm.br/revistas/ojs-2.2.2/index.php/ccomunicacao/oaiflavilisboa@gmail.com||flavilisboa@gmail.com2316-882X1677-9061opendoar:2023-05-09T17:55:52Cadernos de Comunicação (Online) - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)false
dc.title.none.fl_str_mv Social media and the digital activism of #seinspirenumagorda
Las redes sociales y el activismo digital de #seinspirenumagorda
Redes sociais e o ativismo digital de #seinspirenumagorda
title Social media and the digital activism of #seinspirenumagorda
spellingShingle Social media and the digital activism of #seinspirenumagorda
Bôto Paz Aragão, Fernanda
Ativismo
Consumo
Moda
Cultura Digital
Convergência
Activismo
Consumo
Moda
Cultura Digital
Convergencia
title_short Social media and the digital activism of #seinspirenumagorda
title_full Social media and the digital activism of #seinspirenumagorda
title_fullStr Social media and the digital activism of #seinspirenumagorda
title_full_unstemmed Social media and the digital activism of #seinspirenumagorda
title_sort Social media and the digital activism of #seinspirenumagorda
author Bôto Paz Aragão, Fernanda
author_facet Bôto Paz Aragão, Fernanda
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Bôto Paz Aragão, Fernanda
dc.subject.por.fl_str_mv Ativismo
Consumo
Moda
Cultura Digital
Convergência
Activismo
Consumo
Moda
Cultura Digital
Convergencia
topic Ativismo
Consumo
Moda
Cultura Digital
Convergência
Activismo
Consumo
Moda
Cultura Digital
Convergencia
description This work’s goal was to understand digital activism nuances through belonging and protagonism of the fat body by the hashtag: #seinspirenumagorda. For that, it was used participant observation on the creator’s Instagram profile and the analysis of a specific post. It was identified high visibility, participation, interaction and engagement potential, but low use of #seinspirenagorda beyond the profile.
publishDate 2023
dc.date.none.fl_str_mv 2023-03-02
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://periodicos.ufsm.br/ccomunicacao/article/view/70624
10.5902/2316882X70624
url http://periodicos.ufsm.br/ccomunicacao/article/view/70624
identifier_str_mv 10.5902/2316882X70624
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv http://periodicos.ufsm.br/ccomunicacao/article/view/70624/60687
dc.rights.driver.fl_str_mv http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Santa Maria
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Santa Maria
dc.source.none.fl_str_mv Cadernos de Comunicação; v. 27 n. 1 (2023)
2316-882X
1677-9061
reponame:Cadernos de Comunicação (Online)
instname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)
instacron:UFSM
instname_str Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)
instacron_str UFSM
institution UFSM
reponame_str Cadernos de Comunicação (Online)
collection Cadernos de Comunicação (Online)
repository.name.fl_str_mv Cadernos de Comunicação (Online) - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)
repository.mail.fl_str_mv flavilisboa@gmail.com||flavilisboa@gmail.com
_version_ 1799950605693747200