Social media and the digital activism of #seinspirenumagorda
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2023 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Cadernos de Comunicação (Online) |
Texto Completo: | http://periodicos.ufsm.br/ccomunicacao/article/view/70624 |
Resumo: | This work’s goal was to understand digital activism nuances through belonging and protagonism of the fat body by the hashtag: #seinspirenumagorda. For that, it was used participant observation on the creator’s Instagram profile and the analysis of a specific post. It was identified high visibility, participation, interaction and engagement potential, but low use of #seinspirenagorda beyond the profile. |
id |
UFSM-4_fa47a1c9c739f865ff45daec864c2a92 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/70624 |
network_acronym_str |
UFSM-4 |
network_name_str |
Cadernos de Comunicação (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Social media and the digital activism of #seinspirenumagordaLas redes sociales y el activismo digital de #seinspirenumagordaRedes sociais e o ativismo digital de #seinspirenumagorda AtivismoConsumoModaCultura DigitalConvergênciaActivismoConsumoModaCultura DigitalConvergenciaThis work’s goal was to understand digital activism nuances through belonging and protagonism of the fat body by the hashtag: #seinspirenumagorda. For that, it was used participant observation on the creator’s Instagram profile and the analysis of a specific post. It was identified high visibility, participation, interaction and engagement potential, but low use of #seinspirenagorda beyond the profile.El objetivo de este trabajo fue comprender el activismo digital por la pertenencia y protagonismo del cuerpo gordo a través del hashtag: #seinspirenumagorda. Para ello, se utilizó la observación participante del perfil de Instagram del creador del hashtag y el análisis de una publicación específica. Se identificó un alto potencial de visibilidad, participación, interacción y engagement en la publicación, pero poco uso de #seinspirenumagorda más allá del perfil.O objetivo deste trabalho foi entender nuances do ativismo digital pelo pertencimento e protagonismo do corpo gordo através da hashtag: #seinspirenumagorda. Para tanto, utilizou-se observação participante na análise de uma publicação feita no Instagram. Foi identificado alto potencial de visibilidade, participação, interação e engajamento da publicação, mas pouco uso de #seinspirenumagorda para além do perfil.Universidade Federal de Santa Maria2023-03-02info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://periodicos.ufsm.br/ccomunicacao/article/view/7062410.5902/2316882X70624Cadernos de Comunicação; v. 27 n. 1 (2023)2316-882X1677-9061reponame:Cadernos de Comunicação (Online)instname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)instacron:UFSMporhttp://periodicos.ufsm.br/ccomunicacao/article/view/70624/60687http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessBôto Paz Aragão, Fernanda2023-05-09T17:55:52Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/70624Revistahttps://periodicos.ufsm.br/ccomunicacaoONGhttp://cascavel.ufsm.br/revistas/ojs-2.2.2/index.php/ccomunicacao/oaiflavilisboa@gmail.com||flavilisboa@gmail.com2316-882X1677-9061opendoar:2023-05-09T17:55:52Cadernos de Comunicação (Online) - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Social media and the digital activism of #seinspirenumagorda Las redes sociales y el activismo digital de #seinspirenumagorda Redes sociais e o ativismo digital de #seinspirenumagorda |
title |
Social media and the digital activism of #seinspirenumagorda |
spellingShingle |
Social media and the digital activism of #seinspirenumagorda Bôto Paz Aragão, Fernanda Ativismo Consumo Moda Cultura Digital Convergência Activismo Consumo Moda Cultura Digital Convergencia |
title_short |
Social media and the digital activism of #seinspirenumagorda |
title_full |
Social media and the digital activism of #seinspirenumagorda |
title_fullStr |
Social media and the digital activism of #seinspirenumagorda |
title_full_unstemmed |
Social media and the digital activism of #seinspirenumagorda |
title_sort |
Social media and the digital activism of #seinspirenumagorda |
author |
Bôto Paz Aragão, Fernanda |
author_facet |
Bôto Paz Aragão, Fernanda |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Bôto Paz Aragão, Fernanda |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Ativismo Consumo Moda Cultura Digital Convergência Activismo Consumo Moda Cultura Digital Convergencia |
topic |
Ativismo Consumo Moda Cultura Digital Convergência Activismo Consumo Moda Cultura Digital Convergencia |
description |
This work’s goal was to understand digital activism nuances through belonging and protagonism of the fat body by the hashtag: #seinspirenumagorda. For that, it was used participant observation on the creator’s Instagram profile and the analysis of a specific post. It was identified high visibility, participation, interaction and engagement potential, but low use of #seinspirenagorda beyond the profile. |
publishDate |
2023 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2023-03-02 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://periodicos.ufsm.br/ccomunicacao/article/view/70624 10.5902/2316882X70624 |
url |
http://periodicos.ufsm.br/ccomunicacao/article/view/70624 |
identifier_str_mv |
10.5902/2316882X70624 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
http://periodicos.ufsm.br/ccomunicacao/article/view/70624/60687 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Santa Maria |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Santa Maria |
dc.source.none.fl_str_mv |
Cadernos de Comunicação; v. 27 n. 1 (2023) 2316-882X 1677-9061 reponame:Cadernos de Comunicação (Online) instname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM) instacron:UFSM |
instname_str |
Universidade Federal de Santa Maria (UFSM) |
instacron_str |
UFSM |
institution |
UFSM |
reponame_str |
Cadernos de Comunicação (Online) |
collection |
Cadernos de Comunicação (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Cadernos de Comunicação (Online) - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM) |
repository.mail.fl_str_mv |
flavilisboa@gmail.com||flavilisboa@gmail.com |
_version_ |
1799950605693747200 |