Products of a professional master in education: a state of knowledge

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Savegnago, Cristiano Lanza
Data de Publicação: 2021
Outros Autores: Gomez, Simone da Rosa Messina, Dalla Corte, Marilene Gabriel, Marquezan, Lorena Inês Peterini
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista de Gestão e Avaliação Educacional
Texto Completo: http://periodicos.ufsm.br/regae/article/view/40662
Resumo: This study aimed to identify and analyze the educational products resulting from the Professional Master Course in Public Policy and Educational Management at the Universidade Federal de Santa Maria. It is an exploratory research, based on the state of knowledge of the dissertations available in the UFSM digital repository, classes that defended the work in 2017 and 2018. It was found that, of the 53 dissertations, stand out with the highest incidence: proposals for continuing education (24%), strategic planning (9%), guidelines (9%). Thus, it was possible to identify the greatest demands and concerns of education professionals, as well as the types of products that were built to qualify the performance of these professionals at work.Key-words: professional master's degree; postgraduate studies; continuing formation; educational products
id UFSM-7_ad14fed849ba792ebe431c937959552b
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/40662
network_acronym_str UFSM-7
network_name_str Revista de Gestão e Avaliação Educacional
repository_id_str
spelling Products of a professional master in education: a state of knowledgeProdutos de um mestrado profissional na área da educação: um estado do conhecimentoMestrado ProfissionalPós-GraduaçãoFormação ContinuadaProdutos Educacionais.This study aimed to identify and analyze the educational products resulting from the Professional Master Course in Public Policy and Educational Management at the Universidade Federal de Santa Maria. It is an exploratory research, based on the state of knowledge of the dissertations available in the UFSM digital repository, classes that defended the work in 2017 and 2018. It was found that, of the 53 dissertations, stand out with the highest incidence: proposals for continuing education (24%), strategic planning (9%), guidelines (9%). Thus, it was possible to identify the greatest demands and concerns of education professionals, as well as the types of products that were built to qualify the performance of these professionals at work.Key-words: professional master's degree; postgraduate studies; continuing formation; educational productsPor meio deste estudo objetivou-se identificar e analisar os produtos educacionais decorrentes do Curso de Mestrado Profissional em Políticas Públicas e Gestão Educacional da Universidade Federal de Santa Maria. Trata-se de uma pesquisa exploratória, com base no estado do conhecimento das dissertações disponíveis no repositório digital da UFSM, relativas às turmas que defenderam os trabalhos em 2017 e 2018. Constatou-se que das 53 dissertações destacam-se com maior incidência: propostas de formação continuada (24%), planejamento estratégico (9%), diretrizes (9%). Assim, foi possível identificar as maiores demandas e inquietações dos profissionais da educação, bem como os tipos de produtos que foram propostos para qualificar a atuação desses profissionais no trabalho.Palavras-chave: mestrado profissional; pós-graduação; formação continuada; produtos educacionais.Universidade Federal de Santa Maria2021-01-08info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://periodicos.ufsm.br/regae/article/view/4066210.5902/2318133840662Regae: Revista de Gestão e Avaliação Educacional; v. 9, n. 18, 2020, Continuous publication; 1-14Revista de Gestão e Avaliação Educacional; v. 9, n. 18, 2020, Publicação contínua; 1-142318-13382176-2171reponame:Revista de Gestão e Avaliação Educacionalinstname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)instacron:UFSMporhttp://periodicos.ufsm.br/regae/article/view/40662/pdfCopyright (c) 2020 Revista de Gestão e Avaliação Educacionalinfo:eu-repo/semantics/openAccessSavegnago, Cristiano LanzaGomez, Simone da Rosa MessinaDalla Corte, Marilene GabrielMarquezan, Lorena Inês Peterini2021-01-08T12:20:27Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/40662Revistahttps://periodicos.ufsm.br/regaePUBhttp://cascavel.ufsm.br/revistas/ojs-2.2.2/index.php/regae/oai||revistaregae@gmail.com2318-13382176-2171opendoar:2021-01-08T12:20:27Revista de Gestão e Avaliação Educacional - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)false
dc.title.none.fl_str_mv Products of a professional master in education: a state of knowledge
Produtos de um mestrado profissional na área da educação: um estado do conhecimento
title Products of a professional master in education: a state of knowledge
spellingShingle Products of a professional master in education: a state of knowledge
Savegnago, Cristiano Lanza
Mestrado Profissional
Pós-Graduação
Formação Continuada
Produtos Educacionais.
title_short Products of a professional master in education: a state of knowledge
title_full Products of a professional master in education: a state of knowledge
title_fullStr Products of a professional master in education: a state of knowledge
title_full_unstemmed Products of a professional master in education: a state of knowledge
title_sort Products of a professional master in education: a state of knowledge
author Savegnago, Cristiano Lanza
author_facet Savegnago, Cristiano Lanza
Gomez, Simone da Rosa Messina
Dalla Corte, Marilene Gabriel
Marquezan, Lorena Inês Peterini
author_role author
author2 Gomez, Simone da Rosa Messina
Dalla Corte, Marilene Gabriel
Marquezan, Lorena Inês Peterini
author2_role author
author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Savegnago, Cristiano Lanza
Gomez, Simone da Rosa Messina
Dalla Corte, Marilene Gabriel
Marquezan, Lorena Inês Peterini
dc.subject.por.fl_str_mv Mestrado Profissional
Pós-Graduação
Formação Continuada
Produtos Educacionais.
topic Mestrado Profissional
Pós-Graduação
Formação Continuada
Produtos Educacionais.
description This study aimed to identify and analyze the educational products resulting from the Professional Master Course in Public Policy and Educational Management at the Universidade Federal de Santa Maria. It is an exploratory research, based on the state of knowledge of the dissertations available in the UFSM digital repository, classes that defended the work in 2017 and 2018. It was found that, of the 53 dissertations, stand out with the highest incidence: proposals for continuing education (24%), strategic planning (9%), guidelines (9%). Thus, it was possible to identify the greatest demands and concerns of education professionals, as well as the types of products that were built to qualify the performance of these professionals at work.Key-words: professional master's degree; postgraduate studies; continuing formation; educational products
publishDate 2021
dc.date.none.fl_str_mv 2021-01-08
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://periodicos.ufsm.br/regae/article/view/40662
10.5902/2318133840662
url http://periodicos.ufsm.br/regae/article/view/40662
identifier_str_mv 10.5902/2318133840662
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv http://periodicos.ufsm.br/regae/article/view/40662/pdf
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2020 Revista de Gestão e Avaliação Educacional
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2020 Revista de Gestão e Avaliação Educacional
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Santa Maria
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Santa Maria
dc.source.none.fl_str_mv Regae: Revista de Gestão e Avaliação Educacional; v. 9, n. 18, 2020, Continuous publication; 1-14
Revista de Gestão e Avaliação Educacional; v. 9, n. 18, 2020, Publicação contínua; 1-14
2318-1338
2176-2171
reponame:Revista de Gestão e Avaliação Educacional
instname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)
instacron:UFSM
instname_str Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)
instacron_str UFSM
institution UFSM
reponame_str Revista de Gestão e Avaliação Educacional
collection Revista de Gestão e Avaliação Educacional
repository.name.fl_str_mv Revista de Gestão e Avaliação Educacional - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)
repository.mail.fl_str_mv ||revistaregae@gmail.com
_version_ 1799944104239431680