Products of a professional master in education: a state of knowledge
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2021 |
Outros Autores: | , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista de Gestão e Avaliação Educacional |
Texto Completo: | http://periodicos.ufsm.br/regae/article/view/40662 |
Resumo: | This study aimed to identify and analyze the educational products resulting from the Professional Master Course in Public Policy and Educational Management at the Universidade Federal de Santa Maria. It is an exploratory research, based on the state of knowledge of the dissertations available in the UFSM digital repository, classes that defended the work in 2017 and 2018. It was found that, of the 53 dissertations, stand out with the highest incidence: proposals for continuing education (24%), strategic planning (9%), guidelines (9%). Thus, it was possible to identify the greatest demands and concerns of education professionals, as well as the types of products that were built to qualify the performance of these professionals at work.Key-words: professional master's degree; postgraduate studies; continuing formation; educational products |
id |
UFSM-7_ad14fed849ba792ebe431c937959552b |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/40662 |
network_acronym_str |
UFSM-7 |
network_name_str |
Revista de Gestão e Avaliação Educacional |
repository_id_str |
|
spelling |
Products of a professional master in education: a state of knowledgeProdutos de um mestrado profissional na área da educação: um estado do conhecimentoMestrado ProfissionalPós-GraduaçãoFormação ContinuadaProdutos Educacionais.This study aimed to identify and analyze the educational products resulting from the Professional Master Course in Public Policy and Educational Management at the Universidade Federal de Santa Maria. It is an exploratory research, based on the state of knowledge of the dissertations available in the UFSM digital repository, classes that defended the work in 2017 and 2018. It was found that, of the 53 dissertations, stand out with the highest incidence: proposals for continuing education (24%), strategic planning (9%), guidelines (9%). Thus, it was possible to identify the greatest demands and concerns of education professionals, as well as the types of products that were built to qualify the performance of these professionals at work.Key-words: professional master's degree; postgraduate studies; continuing formation; educational productsPor meio deste estudo objetivou-se identificar e analisar os produtos educacionais decorrentes do Curso de Mestrado Profissional em Políticas Públicas e Gestão Educacional da Universidade Federal de Santa Maria. Trata-se de uma pesquisa exploratória, com base no estado do conhecimento das dissertações disponíveis no repositório digital da UFSM, relativas às turmas que defenderam os trabalhos em 2017 e 2018. Constatou-se que das 53 dissertações destacam-se com maior incidência: propostas de formação continuada (24%), planejamento estratégico (9%), diretrizes (9%). Assim, foi possível identificar as maiores demandas e inquietações dos profissionais da educação, bem como os tipos de produtos que foram propostos para qualificar a atuação desses profissionais no trabalho.Palavras-chave: mestrado profissional; pós-graduação; formação continuada; produtos educacionais.Universidade Federal de Santa Maria2021-01-08info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://periodicos.ufsm.br/regae/article/view/4066210.5902/2318133840662Regae: Revista de Gestão e Avaliação Educacional; v. 9, n. 18, 2020, Continuous publication; 1-14Revista de Gestão e Avaliação Educacional; v. 9, n. 18, 2020, Publicação contínua; 1-142318-13382176-2171reponame:Revista de Gestão e Avaliação Educacionalinstname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)instacron:UFSMporhttp://periodicos.ufsm.br/regae/article/view/40662/pdfCopyright (c) 2020 Revista de Gestão e Avaliação Educacionalinfo:eu-repo/semantics/openAccessSavegnago, Cristiano LanzaGomez, Simone da Rosa MessinaDalla Corte, Marilene GabrielMarquezan, Lorena Inês Peterini2021-01-08T12:20:27Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/40662Revistahttps://periodicos.ufsm.br/regaePUBhttp://cascavel.ufsm.br/revistas/ojs-2.2.2/index.php/regae/oai||revistaregae@gmail.com2318-13382176-2171opendoar:2021-01-08T12:20:27Revista de Gestão e Avaliação Educacional - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Products of a professional master in education: a state of knowledge Produtos de um mestrado profissional na área da educação: um estado do conhecimento |
title |
Products of a professional master in education: a state of knowledge |
spellingShingle |
Products of a professional master in education: a state of knowledge Savegnago, Cristiano Lanza Mestrado Profissional Pós-Graduação Formação Continuada Produtos Educacionais. |
title_short |
Products of a professional master in education: a state of knowledge |
title_full |
Products of a professional master in education: a state of knowledge |
title_fullStr |
Products of a professional master in education: a state of knowledge |
title_full_unstemmed |
Products of a professional master in education: a state of knowledge |
title_sort |
Products of a professional master in education: a state of knowledge |
author |
Savegnago, Cristiano Lanza |
author_facet |
Savegnago, Cristiano Lanza Gomez, Simone da Rosa Messina Dalla Corte, Marilene Gabriel Marquezan, Lorena Inês Peterini |
author_role |
author |
author2 |
Gomez, Simone da Rosa Messina Dalla Corte, Marilene Gabriel Marquezan, Lorena Inês Peterini |
author2_role |
author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Savegnago, Cristiano Lanza Gomez, Simone da Rosa Messina Dalla Corte, Marilene Gabriel Marquezan, Lorena Inês Peterini |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Mestrado Profissional Pós-Graduação Formação Continuada Produtos Educacionais. |
topic |
Mestrado Profissional Pós-Graduação Formação Continuada Produtos Educacionais. |
description |
This study aimed to identify and analyze the educational products resulting from the Professional Master Course in Public Policy and Educational Management at the Universidade Federal de Santa Maria. It is an exploratory research, based on the state of knowledge of the dissertations available in the UFSM digital repository, classes that defended the work in 2017 and 2018. It was found that, of the 53 dissertations, stand out with the highest incidence: proposals for continuing education (24%), strategic planning (9%), guidelines (9%). Thus, it was possible to identify the greatest demands and concerns of education professionals, as well as the types of products that were built to qualify the performance of these professionals at work.Key-words: professional master's degree; postgraduate studies; continuing formation; educational products |
publishDate |
2021 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2021-01-08 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://periodicos.ufsm.br/regae/article/view/40662 10.5902/2318133840662 |
url |
http://periodicos.ufsm.br/regae/article/view/40662 |
identifier_str_mv |
10.5902/2318133840662 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
http://periodicos.ufsm.br/regae/article/view/40662/pdf |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2020 Revista de Gestão e Avaliação Educacional info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2020 Revista de Gestão e Avaliação Educacional |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Santa Maria |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Santa Maria |
dc.source.none.fl_str_mv |
Regae: Revista de Gestão e Avaliação Educacional; v. 9, n. 18, 2020, Continuous publication; 1-14 Revista de Gestão e Avaliação Educacional; v. 9, n. 18, 2020, Publicação contínua; 1-14 2318-1338 2176-2171 reponame:Revista de Gestão e Avaliação Educacional instname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM) instacron:UFSM |
instname_str |
Universidade Federal de Santa Maria (UFSM) |
instacron_str |
UFSM |
institution |
UFSM |
reponame_str |
Revista de Gestão e Avaliação Educacional |
collection |
Revista de Gestão e Avaliação Educacional |
repository.name.fl_str_mv |
Revista de Gestão e Avaliação Educacional - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM) |
repository.mail.fl_str_mv |
||revistaregae@gmail.com |
_version_ |
1809281068275073024 |