Recommended parameters for quality assessment in early intervention
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2011 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Educação Especial (UFSM) |
Texto Completo: | http://periodicos.ufsm.br/educacaoespecial/article/view/3274 |
Resumo: | This article aims to do a synthesized review of theoretical and empirical principles underlying the practices currently recommended for assessment in early intervention. Describes the major paradigm shifts in Early Intervention in the last decades, and how they are reflected in assessment processes, and presents a brief description of the evidence-based characteristics of assessment in Early Intervention. It also presents some tools and assessment procedures that are consistent with the practices described within the research literature, as more responsive to the needs, concerns and priorities of children and their families. |
id |
UFSM-9_1260195b56de7a0d2180f43c67303f7f |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/3274 |
network_acronym_str |
UFSM-9 |
network_name_str |
Revista Educação Especial (UFSM) |
repository_id_str |
|
spelling |
Recommended parameters for quality assessment in early interventionParâmetros recomendados para a qualidade da avaliação em intervenção precoceAssessmentEarly interventionFamily centeredParental involvement.This article aims to do a synthesized review of theoretical and empirical principles underlying the practices currently recommended for assessment in early intervention. Describes the major paradigm shifts in Early Intervention in the last decades, and how they are reflected in assessment processes, and presents a brief description of the evidence-based characteristics of assessment in Early Intervention. It also presents some tools and assessment procedures that are consistent with the practices described within the research literature, as more responsive to the needs, concerns and priorities of children and their families. Este artigo procura revisar, sinteticamente, os princípios teóricos e empíricos subjacentes às práticas atualmente recomendadas para a avaliação em Intervenção Precoce (IP). Descreve as principais mudanças paradigmáticas ao nível da Intervenção Precoce nas últimas décadas e como elas se refletem nos processos de avaliação, assim como apresenta uma breve descrição das características da avaliação em Intervenção Precoce baseadas na evidência científica. Apresenta também alguns instrumentos e procedimentos de avaliação que se coadunam com as práticas descritas pela investigação, como mais eficazes na resposta às necessidades, preocupações e prioridades das crianças e suas famílias.Palavras-chave: Avaliação. Intervenção precoce. Centrado na família. Envolvimento parental.Universidade Federal de Santa Maria2011-10-27info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://periodicos.ufsm.br/educacaoespecial/article/view/327410.5902/1984686X3274Special Education Magazine; Revista Educação Especial, v. 24, n. 40, maio/ago. 2011; 163-179Revista de Educación Especial; Revista Educação Especial, v. 24, n. 40, maio/ago. 2011; 163-179Revista Educação Especial; Revista Educação Especial, v. 24, n. 40, maio/ago. 2011; 163-1791984-686Xreponame:Revista Educação Especial (UFSM)instname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)instacron:UFSMporhttp://periodicos.ufsm.br/educacaoespecial/article/view/3274/2436Serrano, Ana MariaPereira, Ana Paulainfo:eu-repo/semantics/openAccess2014-05-09T18:21:44Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/3274Revistahttps://periodicos.ufsm.br/educacaoespecialPUBhttp://cascavel.ufsm.br/revistas/ojs-2.2.2/index.php/educacaoespecial/oaieducacaoespecial@smail.ufsm.br||clenioberni@gmail.com1984-686X1808-270Xopendoar:2014-05-09T18:21:44Revista Educação Especial (UFSM) - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Recommended parameters for quality assessment in early intervention Parâmetros recomendados para a qualidade da avaliação em intervenção precoce |
title |
Recommended parameters for quality assessment in early intervention |
spellingShingle |
Recommended parameters for quality assessment in early intervention Serrano, Ana Maria Assessment Early intervention Family centered Parental involvement. |
title_short |
Recommended parameters for quality assessment in early intervention |
title_full |
Recommended parameters for quality assessment in early intervention |
title_fullStr |
Recommended parameters for quality assessment in early intervention |
title_full_unstemmed |
Recommended parameters for quality assessment in early intervention |
title_sort |
Recommended parameters for quality assessment in early intervention |
author |
Serrano, Ana Maria |
author_facet |
Serrano, Ana Maria Pereira, Ana Paula |
author_role |
author |
author2 |
Pereira, Ana Paula |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Serrano, Ana Maria Pereira, Ana Paula |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Assessment Early intervention Family centered Parental involvement. |
topic |
Assessment Early intervention Family centered Parental involvement. |
description |
This article aims to do a synthesized review of theoretical and empirical principles underlying the practices currently recommended for assessment in early intervention. Describes the major paradigm shifts in Early Intervention in the last decades, and how they are reflected in assessment processes, and presents a brief description of the evidence-based characteristics of assessment in Early Intervention. It also presents some tools and assessment procedures that are consistent with the practices described within the research literature, as more responsive to the needs, concerns and priorities of children and their families. |
publishDate |
2011 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2011-10-27 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://periodicos.ufsm.br/educacaoespecial/article/view/3274 10.5902/1984686X3274 |
url |
http://periodicos.ufsm.br/educacaoespecial/article/view/3274 |
identifier_str_mv |
10.5902/1984686X3274 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
http://periodicos.ufsm.br/educacaoespecial/article/view/3274/2436 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Santa Maria |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Santa Maria |
dc.source.none.fl_str_mv |
Special Education Magazine; Revista Educação Especial, v. 24, n. 40, maio/ago. 2011; 163-179 Revista de Educación Especial; Revista Educação Especial, v. 24, n. 40, maio/ago. 2011; 163-179 Revista Educação Especial; Revista Educação Especial, v. 24, n. 40, maio/ago. 2011; 163-179 1984-686X reponame:Revista Educação Especial (UFSM) instname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM) instacron:UFSM |
instname_str |
Universidade Federal de Santa Maria (UFSM) |
instacron_str |
UFSM |
institution |
UFSM |
reponame_str |
Revista Educação Especial (UFSM) |
collection |
Revista Educação Especial (UFSM) |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Educação Especial (UFSM) - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM) |
repository.mail.fl_str_mv |
educacaoespecial@smail.ufsm.br||clenioberni@gmail.com |
_version_ |
1799944198321864704 |