Stand up and walk! Brief remarks about the past, the present, and the future of the handicapped Africas

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Oliveira, João Vicente Ganzarolli de
Data de Publicação: 2015
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Educação Especial (UFSM)
Texto Completo: http://periodicos.ufsm.br/educacaoespecial/article/view/15402
Resumo: Why are so many blind children in Ruanda? Why is physical impairment still a scourge and a stigma in African lands? What is going to be the legacy of this generation for the handicapped people of year 2050, when human population on Earth is estimated to be of 10 billion? This article focuses the effort of European missionaries to fight physical impairment in Africa. Setting aside the anti-European clichés and political correctness, one has to admit that Western performance in Africa has brought vital benefits for the handicapped as well as for African people in general.
id UFSM-9_29c3833d7c7bc7ea72e3f93f555dc94b
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/15402
network_acronym_str UFSM-9
network_name_str Revista Educação Especial (UFSM)
repository_id_str
spelling Stand up and walk! Brief remarks about the past, the present, and the future of the handicapped AfricasLevanta-te e anda! Duas palavras sobre o passado, o presente e o futuro dos deficientes na ÁfricaAfricaImpairmentMissionaries.ÁfricaDeficiênciaMissionários.Why are so many blind children in Ruanda? Why is physical impairment still a scourge and a stigma in African lands? What is going to be the legacy of this generation for the handicapped people of year 2050, when human population on Earth is estimated to be of 10 billion? This article focuses the effort of European missionaries to fight physical impairment in Africa. Setting aside the anti-European clichés and political correctness, one has to admit that Western performance in Africa has brought vital benefits for the handicapped as well as for African people in general.Por que há tantas crianças cegas em Ruanda? Por que a deficiência é ainda hoje um flagelo e um estigma em terras africanas? Qual será o legado desta geração para o deficiente do ano 2050, quando a população da Terra deverá atingir a cifra de dez bilhões? Este artigo concentra-se na atuação de missionários europeus e do seu esforço para combater a deficiência na África. Deixando de lado os clichês e a correção política, é-se obrigado a admitir que a presença ocidental na África tem trazido benefícios vitais não só para os deficientes, mas para a população africana em geral.Universidade Federal de Santa Maria2015-05-11info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://periodicos.ufsm.br/educacaoespecial/article/view/1540210.5902/1984686X15402Special Education Magazine; Revista Educação Especial, v. 28, n. 52, maio/ago. 2015; 487-496Revista de Educación Especial; Revista Educação Especial, v. 28, n. 52, maio/ago. 2015; 487-496Revista Educação Especial; Revista Educação Especial, v. 28, n. 52, maio/ago. 2015; 487-4961984-686Xreponame:Revista Educação Especial (UFSM)instname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)instacron:UFSMporhttp://periodicos.ufsm.br/educacaoespecial/article/view/15402/pdfOliveira, João Vicente Ganzarolli deinfo:eu-repo/semantics/openAccess2016-05-09T14:52:42Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/15402Revistahttps://periodicos.ufsm.br/educacaoespecialPUBhttp://cascavel.ufsm.br/revistas/ojs-2.2.2/index.php/educacaoespecial/oaieducacaoespecial@smail.ufsm.br||clenioberni@gmail.com1984-686X1808-270Xopendoar:2016-05-09T14:52:42Revista Educação Especial (UFSM) - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)false
dc.title.none.fl_str_mv Stand up and walk! Brief remarks about the past, the present, and the future of the handicapped Africas
Levanta-te e anda! Duas palavras sobre o passado, o presente e o futuro dos deficientes na África
title Stand up and walk! Brief remarks about the past, the present, and the future of the handicapped Africas
spellingShingle Stand up and walk! Brief remarks about the past, the present, and the future of the handicapped Africas
Oliveira, João Vicente Ganzarolli de
Africa
Impairment
Missionaries.
África
Deficiência
Missionários.
title_short Stand up and walk! Brief remarks about the past, the present, and the future of the handicapped Africas
title_full Stand up and walk! Brief remarks about the past, the present, and the future of the handicapped Africas
title_fullStr Stand up and walk! Brief remarks about the past, the present, and the future of the handicapped Africas
title_full_unstemmed Stand up and walk! Brief remarks about the past, the present, and the future of the handicapped Africas
title_sort Stand up and walk! Brief remarks about the past, the present, and the future of the handicapped Africas
author Oliveira, João Vicente Ganzarolli de
author_facet Oliveira, João Vicente Ganzarolli de
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Oliveira, João Vicente Ganzarolli de
dc.subject.por.fl_str_mv Africa
Impairment
Missionaries.
África
Deficiência
Missionários.
topic Africa
Impairment
Missionaries.
África
Deficiência
Missionários.
description Why are so many blind children in Ruanda? Why is physical impairment still a scourge and a stigma in African lands? What is going to be the legacy of this generation for the handicapped people of year 2050, when human population on Earth is estimated to be of 10 billion? This article focuses the effort of European missionaries to fight physical impairment in Africa. Setting aside the anti-European clichés and political correctness, one has to admit that Western performance in Africa has brought vital benefits for the handicapped as well as for African people in general.
publishDate 2015
dc.date.none.fl_str_mv 2015-05-11
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://periodicos.ufsm.br/educacaoespecial/article/view/15402
10.5902/1984686X15402
url http://periodicos.ufsm.br/educacaoespecial/article/view/15402
identifier_str_mv 10.5902/1984686X15402
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv http://periodicos.ufsm.br/educacaoespecial/article/view/15402/pdf
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Santa Maria
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Santa Maria
dc.source.none.fl_str_mv Special Education Magazine; Revista Educação Especial, v. 28, n. 52, maio/ago. 2015; 487-496
Revista de Educación Especial; Revista Educação Especial, v. 28, n. 52, maio/ago. 2015; 487-496
Revista Educação Especial; Revista Educação Especial, v. 28, n. 52, maio/ago. 2015; 487-496
1984-686X
reponame:Revista Educação Especial (UFSM)
instname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)
instacron:UFSM
instname_str Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)
instacron_str UFSM
institution UFSM
reponame_str Revista Educação Especial (UFSM)
collection Revista Educação Especial (UFSM)
repository.name.fl_str_mv Revista Educação Especial (UFSM) - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)
repository.mail.fl_str_mv educacaoespecial@smail.ufsm.br||clenioberni@gmail.com
_version_ 1799944200128561152