Arquiterura para desenvolvimento de jogos com o uso de componentes reaproveitáveis
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Data de Publicação: | 2010 |
Tipo de documento: | Dissertação |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Manancial - Repositório Digital da UFSM |
Texto Completo: | http://repositorio.ufsm.br/handle/1/5358 |
Resumo: | Game development presents more challenges as this type of software becomes more complex and detailed. As in the development of traditional software, this growth in scope incurs in a development process that costs more and has a longer production time, increasing the risks faced by companies that wish to enter or maintain themselves in the electronic game market. With this, it becomes increasingly desirable to search and implement tools that allow for the reduction of required resources to develop games. It is also noticeable that there is an increasing need to proved development teams with new tools that allow faster creation of prototypes, enabling them to test and evolve new game ideas in a nimbler and less expensive way. This work presents the project and implementation of a modular platform that aims to solve or lessen the aforementioned problems, offering a tool that allows for the development of games with reduced costs, in addition to simplifying the quick prototyping process. Through the use of a programming approach based on reusable software components written in different programming languages, this work aims to enable methodologies that are able to foster code reuse, to facilitate team work, to reduce development time and to improve the quality of the final product. |
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Arquiterura para desenvolvimento de jogos com o uso de componentes reaproveitáveisCreation of a platform for component based game developmentSoftware baseado em componentesDesenvolvimento de jogosEngenharia de softwarePadrões de projetoComponent-based software developmentGame developmentSoftware engineeringDesign patternsCNPQ::CIENCIAS EXATAS E DA TERRA::CIENCIA DA COMPUTACAOGame development presents more challenges as this type of software becomes more complex and detailed. As in the development of traditional software, this growth in scope incurs in a development process that costs more and has a longer production time, increasing the risks faced by companies that wish to enter or maintain themselves in the electronic game market. With this, it becomes increasingly desirable to search and implement tools that allow for the reduction of required resources to develop games. It is also noticeable that there is an increasing need to proved development teams with new tools that allow faster creation of prototypes, enabling them to test and evolve new game ideas in a nimbler and less expensive way. This work presents the project and implementation of a modular platform that aims to solve or lessen the aforementioned problems, offering a tool that allows for the development of games with reduced costs, in addition to simplifying the quick prototyping process. Through the use of a programming approach based on reusable software components written in different programming languages, this work aims to enable methodologies that are able to foster code reuse, to facilitate team work, to reduce development time and to improve the quality of the final product.O desenvolvimento de jogos apresenta mais desafios à medida que softwares desse tipo tornam-se mais complexos e detalhados. Assim como no desenvolvimento de softwares tradicionais, esse crescimento do escopo incorre em custos maiores e prazos de produção mais longos, aumentando os riscos enfrentados por empresas do ramo que buscam situar-se ou manter-se no mercado de jogos eletrônicos. Com isso, torna-se cada vez mais desejável buscar e implementar formas de desenvolvimento que possibilitem a redução de recursos necessários para a produção desse tipo de software. Também se observa um aumento da necessidade de disponibilizar às equipes de desenvolvimento novas ferramentas que possibilitem a criação mais rápida de protótipos, permitindo testar e evoluir novas ideias de jogos de forma mais ágil e menos onerosa. Este trabalho trata do projeto e da implementação de uma plataforma modular que objetiva a resolução ou amenização dos problemas citados, oferecendo uma ferramenta que possibilite o desenvolvimento de jogos com custo reduzido, além de simplificar o processo de prototipação rápida. Através do uso de uma abordagem de programação baseada no uso de componentes de software reaproveitáveis escritos em diferentes linguagens de programação, este trabalho busca tornar possível metodologias que sejam capazes de incentivar o reuso de código, facilitar o trabalho em equipe, reduzir o tempo de desenvolvimento e melhorar a qualidade do produto final.Universidade Federal de Santa MariaBRCiência da ComputaçãoUFSMPrograma de Pós-Graduação em Informáticad'Ornellas, Marcos Cordeirohttp://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4794883E4Pozzer, Cesar Tadeuhttp://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4794883T3Clua, Esteban Walter Gonzalezhttp://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4707920U1Maia, Carlos Edmilson da Silva2010-08-042010-08-042010-03-26info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisapplication/pdfapplication/pdfMAIA, Carlos Edmilson da Silva. CREATION OF A PLATFORM FOR COMPONENT BASED GAME DEVELOPMENT. 2010. 57 f. Dissertação (Mestrado em Ciência da Computação) - Universidade Federal de Santa Maria, Santa Maria, 2010.http://repositorio.ufsm.br/handle/1/5358porinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Manancial - Repositório Digital da UFSMinstname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)instacron:UFSM2022-04-29T19:00:21Zoai:repositorio.ufsm.br:1/5358Biblioteca Digital de Teses e Dissertaçõeshttps://repositorio.ufsm.br/ONGhttps://repositorio.ufsm.br/oai/requestatendimento.sib@ufsm.br||tedebc@gmail.comopendoar:2022-04-29T19:00:21Manancial - Repositório Digital da UFSM - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)false |
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