Marketing no pré-desenvolvimento de máquinas agrícolas: um modelo de referência

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Oliveira, Alexandre Silva de
Data de Publicação: 2008
Tipo de documento: Tese
Idioma: por
Título da fonte: Manancial - Repositório Digital da UFSM
dARK ID: ark:/26339/001300000qqjx
Texto Completo: http://repositorio.ufsm.br/handle/1/3572
Resumo: The theme of the thesis research proposal is the development of the field of knowledge of marketing in the design pre-stage of agricultural machinery. This is developed over the pre-development phase in design of agricultural machinery in order to identify the corporate and customers needs and develop strategies to be met. The central question of the research asks which marketing process tools to apply on pre-development of farm machinery, in order to increase the market value of the products and of the company and, consequently, generate competitiveness of the manufacturers of agricultural machinery. As methodology it was developed bibliographical search and multicase study of the development engineering process used by small, medium and large companies and the academy. As result a reference model for marketing pre-stage on development of agricultural machinery has produced, which outlines the activities, tasks, mechanisms and controls that can be used in strategic planning and in products planning, for manufacturers of agricultural machinery, helping to explain the knowledge in the field of marketing.
id UFSM_5ebf22dec2754d25fdb18b9037713f07
oai_identifier_str oai:repositorio.ufsm.br:1/3572
network_acronym_str UFSM
network_name_str Manancial - Repositório Digital da UFSM
repository_id_str
spelling Marketing no pré-desenvolvimento de máquinas agrícolas: um modelo de referênciaMarketing in the planning process for agricultural machines development: a reference modelProjeto de produtoMáquinas agrícolasTécnicas mercadológicasProduct designAgricultural machinesMarketing techniquesCNPQ::CIENCIAS AGRARIAS::AGRONOMIAThe theme of the thesis research proposal is the development of the field of knowledge of marketing in the design pre-stage of agricultural machinery. This is developed over the pre-development phase in design of agricultural machinery in order to identify the corporate and customers needs and develop strategies to be met. The central question of the research asks which marketing process tools to apply on pre-development of farm machinery, in order to increase the market value of the products and of the company and, consequently, generate competitiveness of the manufacturers of agricultural machinery. As methodology it was developed bibliographical search and multicase study of the development engineering process used by small, medium and large companies and the academy. As result a reference model for marketing pre-stage on development of agricultural machinery has produced, which outlines the activities, tasks, mechanisms and controls that can be used in strategic planning and in products planning, for manufacturers of agricultural machinery, helping to explain the knowledge in the field of marketing.O tema de pesquisa da tese proposta é o desenvolvimento do domínio de conhecimento de marketing no projeto de máquinas agrícolas. Este é desenvolvido ao longo do projeto de máquinas agrícolas a fim de identificar as necessidades dos clientes e da corporação e criar estratégias para que sejam satisfeitas. O problema central de pesquisa questiona quais mecanismos de marketing utilizar no processo de pré-desenvolvimento de máquinas agrícolas, para aumentar o valor de mercado dos produtos e da empresa e, conseqüentemente, gerar um diferencial competitivo às fabricantes de máquinas agrícolas. Como metodologia desenvolveu-se pesquisas bibliográficas e estudo de multicasos do processo de desenvolvimento de máquinas agrícolas desenvolvido pelas pequenas, médias e grandes empresas e pela academia. Como resultado elaborou-se um modelo referencial de marketing para a etapa de pré-desenvolvimento de máquinas agrícolas, que aponta as atividades, tarefas, mecanismos e controles que podem ser utilizados no planejamento estratégico e no planejamento de produtos das empresas fabricantes de máquinas agrícolas, contribuindo para a explicitação do conhecimento do domínio de marketing.Universidade Federal de Santa MariaBREngenharia AgrícolaUFSMPrograma de Pós-Graduação em Engenharia AgrícolaDallmeyer, Arno Udohttp://lattes.cnpq.br/6410822186320216Daniel, Luiz Antoniohttp://lattes.cnpq.br/5537642142824959Ogliari, Andréhttp://lattes.cnpq.br/7701960485077847Battistella, Luciana Floreshttp://lattes.cnpq.br/4970571132802995Romano, Leonardo Nabaeshttp://lattes.cnpq.br/1310558353123248Oliveira, Alexandre Silva de2009-03-252009-03-252008-11-21info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/doctoralThesisapplication/pdfapplication/pdfOLIVEIRA, Alexandre Silva de. MARKETING IN THE PLANNING PROCESS FOR AGRICULTURAL MACHINES DEVELOPMENT: A REFERENCE MODEL.. 2008. 152 f. Tese (Doutorado em Engenharia Agrícola) - Universidade Federal de Santa Maria, Santa Maria, 2008.http://repositorio.ufsm.br/handle/1/3572ark:/26339/001300000qqjxporinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Manancial - Repositório Digital da UFSMinstname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)instacron:UFSM2021-09-02T16:24:30Zoai:repositorio.ufsm.br:1/3572Biblioteca Digital de Teses e Dissertaçõeshttps://repositorio.ufsm.br/ONGhttps://repositorio.ufsm.br/oai/requestatendimento.sib@ufsm.br||tedebc@gmail.comopendoar:2021-09-02T16:24:30Manancial - Repositório Digital da UFSM - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)false
dc.title.none.fl_str_mv Marketing no pré-desenvolvimento de máquinas agrícolas: um modelo de referência
Marketing in the planning process for agricultural machines development: a reference model
title Marketing no pré-desenvolvimento de máquinas agrícolas: um modelo de referência
spellingShingle Marketing no pré-desenvolvimento de máquinas agrícolas: um modelo de referência
Oliveira, Alexandre Silva de
Projeto de produto
Máquinas agrícolas
Técnicas mercadológicas
Product design
Agricultural machines
Marketing techniques
CNPQ::CIENCIAS AGRARIAS::AGRONOMIA
title_short Marketing no pré-desenvolvimento de máquinas agrícolas: um modelo de referência
title_full Marketing no pré-desenvolvimento de máquinas agrícolas: um modelo de referência
title_fullStr Marketing no pré-desenvolvimento de máquinas agrícolas: um modelo de referência
title_full_unstemmed Marketing no pré-desenvolvimento de máquinas agrícolas: um modelo de referência
title_sort Marketing no pré-desenvolvimento de máquinas agrícolas: um modelo de referência
author Oliveira, Alexandre Silva de
author_facet Oliveira, Alexandre Silva de
author_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv Dallmeyer, Arno Udo
http://lattes.cnpq.br/6410822186320216
Daniel, Luiz Antonio
http://lattes.cnpq.br/5537642142824959
Ogliari, André
http://lattes.cnpq.br/7701960485077847
Battistella, Luciana Flores
http://lattes.cnpq.br/4970571132802995
Romano, Leonardo Nabaes
http://lattes.cnpq.br/1310558353123248
dc.contributor.author.fl_str_mv Oliveira, Alexandre Silva de
dc.subject.por.fl_str_mv Projeto de produto
Máquinas agrícolas
Técnicas mercadológicas
Product design
Agricultural machines
Marketing techniques
CNPQ::CIENCIAS AGRARIAS::AGRONOMIA
topic Projeto de produto
Máquinas agrícolas
Técnicas mercadológicas
Product design
Agricultural machines
Marketing techniques
CNPQ::CIENCIAS AGRARIAS::AGRONOMIA
description The theme of the thesis research proposal is the development of the field of knowledge of marketing in the design pre-stage of agricultural machinery. This is developed over the pre-development phase in design of agricultural machinery in order to identify the corporate and customers needs and develop strategies to be met. The central question of the research asks which marketing process tools to apply on pre-development of farm machinery, in order to increase the market value of the products and of the company and, consequently, generate competitiveness of the manufacturers of agricultural machinery. As methodology it was developed bibliographical search and multicase study of the development engineering process used by small, medium and large companies and the academy. As result a reference model for marketing pre-stage on development of agricultural machinery has produced, which outlines the activities, tasks, mechanisms and controls that can be used in strategic planning and in products planning, for manufacturers of agricultural machinery, helping to explain the knowledge in the field of marketing.
publishDate 2008
dc.date.none.fl_str_mv 2008-11-21
2009-03-25
2009-03-25
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/doctoralThesis
format doctoralThesis
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv OLIVEIRA, Alexandre Silva de. MARKETING IN THE PLANNING PROCESS FOR AGRICULTURAL MACHINES DEVELOPMENT: A REFERENCE MODEL.. 2008. 152 f. Tese (Doutorado em Engenharia Agrícola) - Universidade Federal de Santa Maria, Santa Maria, 2008.
http://repositorio.ufsm.br/handle/1/3572
dc.identifier.dark.fl_str_mv ark:/26339/001300000qqjx
identifier_str_mv OLIVEIRA, Alexandre Silva de. MARKETING IN THE PLANNING PROCESS FOR AGRICULTURAL MACHINES DEVELOPMENT: A REFERENCE MODEL.. 2008. 152 f. Tese (Doutorado em Engenharia Agrícola) - Universidade Federal de Santa Maria, Santa Maria, 2008.
ark:/26339/001300000qqjx
url http://repositorio.ufsm.br/handle/1/3572
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Santa Maria
BR
Engenharia Agrícola
UFSM
Programa de Pós-Graduação em Engenharia Agrícola
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Santa Maria
BR
Engenharia Agrícola
UFSM
Programa de Pós-Graduação em Engenharia Agrícola
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Manancial - Repositório Digital da UFSM
instname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)
instacron:UFSM
instname_str Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)
instacron_str UFSM
institution UFSM
reponame_str Manancial - Repositório Digital da UFSM
collection Manancial - Repositório Digital da UFSM
repository.name.fl_str_mv Manancial - Repositório Digital da UFSM - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)
repository.mail.fl_str_mv atendimento.sib@ufsm.br||tedebc@gmail.com
_version_ 1815172380360704000