Mapeamento e gestão de processos aplicados na Pró-reitoria de Infraestrutura da Universidade Federal de Santa Maria

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Schlosser, Andreia Lucila da Costa
Data de Publicação: 2014
Tipo de documento: Dissertação
Idioma: por
Título da fonte: Manancial - Repositório Digital da UFSM
dARK ID: ark:/26339/001300001480h
Texto Completo: http://repositorio.ufsm.br/handle/1/4685
Resumo: In the current scenario, competitiveness is increasing, the globalization and technological innovations have brought many changes for organizations, requiring hem to evaluate for world production of assets and services standards. Educational institutions do not differ from this context due to the fact that they are engaged in adopting new practices to improve their services. In this context, observing the dayby- day organizational reality of the secretary of maintenance s coordination of a Public Institution of Higher Education, it has been found that too much information are lost when transferring the information from a group (handoffs) to another by the fact that it has not being recorded, provoking difficulties when executing many activities. This way, the present study has tried to analyze the way the processes occur in the secretary of maintenance s coordination of Pro-Rectory of Infrastructure and the way they can be simplified and/or improved, aiming the standardization and higher organizational efficiency. This study has pointed out the necessity of standardization, apart from automation in the process, aiming the improvement in services provided by this organizational department. In this sense, as the main result of this study is a Handbook of processes and routine for the secretary of maintenance s coordination of Pro-Rectory of Infrastructure of Federal University of Santa Maria/RS.
id UFSM_805cb658c2d21b53e1c71aacaadfab7f
oai_identifier_str oai:repositorio.ufsm.br:1/4685
network_acronym_str UFSM
network_name_str Manancial - Repositório Digital da UFSM
repository_id_str
spelling Mapeamento e gestão de processos aplicados na Pró-reitoria de Infraestrutura da Universidade Federal de Santa MariaMapping and management processes used in infrastructure dean of Federal University of Santa MariaPró-Reitoria de InfraestruturaCoordenadoria de manutençãoProcessosFluxogramasUniversidadePro-Rectory of InfrastructureMaintenance coordinationProcessesFlowchartUniversityCNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::ADMINISTRACAOIn the current scenario, competitiveness is increasing, the globalization and technological innovations have brought many changes for organizations, requiring hem to evaluate for world production of assets and services standards. Educational institutions do not differ from this context due to the fact that they are engaged in adopting new practices to improve their services. In this context, observing the dayby- day organizational reality of the secretary of maintenance s coordination of a Public Institution of Higher Education, it has been found that too much information are lost when transferring the information from a group (handoffs) to another by the fact that it has not being recorded, provoking difficulties when executing many activities. This way, the present study has tried to analyze the way the processes occur in the secretary of maintenance s coordination of Pro-Rectory of Infrastructure and the way they can be simplified and/or improved, aiming the standardization and higher organizational efficiency. This study has pointed out the necessity of standardization, apart from automation in the process, aiming the improvement in services provided by this organizational department. In this sense, as the main result of this study is a Handbook of processes and routine for the secretary of maintenance s coordination of Pro-Rectory of Infrastructure of Federal University of Santa Maria/RS.No atual cenário a competitividade se mostra cada vez mais crescente, a globalização e as inovações tecnológicas trouxeram diversas mudanças para as organizações. Exigindo, principalmente, que as mesmas evoluam para os padrões mundiais de produção de bens e serviços. As instituições de ensino não fogem a esse contexto, pois estão engajadas na adoção de novas práticas de melhoria contínua de seus serviços. Dentro deste contexto, observando a realidade do dia-adia organizacional da secretaria da coordenadoria de manutenção de uma Instituição Pública de Ensino Superior, verificou-se que muitas informações se perdem quando da transferência de uma transação de um grupo (handoffs) para outro por não se apresentarem devidamente registradas, o que acarreta dificuldades na execução das atividades. Assim, buscou-se analisar no presente estudo, a forma em que ocorrem os processos na secretaria da coordenadoria de manutenção da Pró- Reitoria de Infraestrutura, e como podem ser simplificados e/ou melhorados, visando a garantir: a padronização e o aumento da sua eficiência organizacional. O estudo apontou claramente para a necessidade de padronização, além de alguma automatização dos processos, tendo em vista a melhoria da qualidade dos serviços prestados por esta unidade organizacional. Neste sentido, apresenta-se como resultado principal deste trabalho o Manual de processos e rotinas para a secretaria da coordenadoria de manutenção da Pró-Reitoria de Infraestrutura da Universidade Federal de Santa Maria/RS.Universidade Federal de Santa MariaBRAdministraçãoUFSMPrograma de Pós-Graduação em AdministraçãoMoura, Gilnei Luiz dehttp://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4709921J3Lopes, Luis Felipe Diashttp://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4721614Z9Elesbão, Ivohttp://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4777127D8Schlosser, Andreia Lucila da Costa2017-04-062017-04-062014-04-29info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisapplication/pdfapplication/pdfSCHLOSSER, Andreia Lucila da Costa. Mapping and management processes used in infrastructure dean of federal university of Santa Maria. 2014. 160 f. Dissertação (Mestrado em Administração) - Universidade Federal de Santa Maria, Santa Maria, 2014.http://repositorio.ufsm.br/handle/1/4685ark:/26339/001300001480hporinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Manancial - Repositório Digital da UFSMinstname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)instacron:UFSM2021-07-26T17:24:24Zoai:repositorio.ufsm.br:1/4685Biblioteca Digital de Teses e Dissertaçõeshttps://repositorio.ufsm.br/ONGhttps://repositorio.ufsm.br/oai/requestatendimento.sib@ufsm.br||tedebc@gmail.comopendoar:2021-07-26T17:24:24Manancial - Repositório Digital da UFSM - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)false
dc.title.none.fl_str_mv Mapeamento e gestão de processos aplicados na Pró-reitoria de Infraestrutura da Universidade Federal de Santa Maria
Mapping and management processes used in infrastructure dean of Federal University of Santa Maria
title Mapeamento e gestão de processos aplicados na Pró-reitoria de Infraestrutura da Universidade Federal de Santa Maria
spellingShingle Mapeamento e gestão de processos aplicados na Pró-reitoria de Infraestrutura da Universidade Federal de Santa Maria
Schlosser, Andreia Lucila da Costa
Pró-Reitoria de Infraestrutura
Coordenadoria de manutenção
Processos
Fluxogramas
Universidade
Pro-Rectory of Infrastructure
Maintenance coordination
Processes
Flowchart
University
CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::ADMINISTRACAO
title_short Mapeamento e gestão de processos aplicados na Pró-reitoria de Infraestrutura da Universidade Federal de Santa Maria
title_full Mapeamento e gestão de processos aplicados na Pró-reitoria de Infraestrutura da Universidade Federal de Santa Maria
title_fullStr Mapeamento e gestão de processos aplicados na Pró-reitoria de Infraestrutura da Universidade Federal de Santa Maria
title_full_unstemmed Mapeamento e gestão de processos aplicados na Pró-reitoria de Infraestrutura da Universidade Federal de Santa Maria
title_sort Mapeamento e gestão de processos aplicados na Pró-reitoria de Infraestrutura da Universidade Federal de Santa Maria
author Schlosser, Andreia Lucila da Costa
author_facet Schlosser, Andreia Lucila da Costa
author_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv Moura, Gilnei Luiz de
http://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4709921J3
Lopes, Luis Felipe Dias
http://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4721614Z9
Elesbão, Ivo
http://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4777127D8
dc.contributor.author.fl_str_mv Schlosser, Andreia Lucila da Costa
dc.subject.por.fl_str_mv Pró-Reitoria de Infraestrutura
Coordenadoria de manutenção
Processos
Fluxogramas
Universidade
Pro-Rectory of Infrastructure
Maintenance coordination
Processes
Flowchart
University
CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::ADMINISTRACAO
topic Pró-Reitoria de Infraestrutura
Coordenadoria de manutenção
Processos
Fluxogramas
Universidade
Pro-Rectory of Infrastructure
Maintenance coordination
Processes
Flowchart
University
CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::ADMINISTRACAO
description In the current scenario, competitiveness is increasing, the globalization and technological innovations have brought many changes for organizations, requiring hem to evaluate for world production of assets and services standards. Educational institutions do not differ from this context due to the fact that they are engaged in adopting new practices to improve their services. In this context, observing the dayby- day organizational reality of the secretary of maintenance s coordination of a Public Institution of Higher Education, it has been found that too much information are lost when transferring the information from a group (handoffs) to another by the fact that it has not being recorded, provoking difficulties when executing many activities. This way, the present study has tried to analyze the way the processes occur in the secretary of maintenance s coordination of Pro-Rectory of Infrastructure and the way they can be simplified and/or improved, aiming the standardization and higher organizational efficiency. This study has pointed out the necessity of standardization, apart from automation in the process, aiming the improvement in services provided by this organizational department. In this sense, as the main result of this study is a Handbook of processes and routine for the secretary of maintenance s coordination of Pro-Rectory of Infrastructure of Federal University of Santa Maria/RS.
publishDate 2014
dc.date.none.fl_str_mv 2014-04-29
2017-04-06
2017-04-06
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/masterThesis
format masterThesis
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv SCHLOSSER, Andreia Lucila da Costa. Mapping and management processes used in infrastructure dean of federal university of Santa Maria. 2014. 160 f. Dissertação (Mestrado em Administração) - Universidade Federal de Santa Maria, Santa Maria, 2014.
http://repositorio.ufsm.br/handle/1/4685
dc.identifier.dark.fl_str_mv ark:/26339/001300001480h
identifier_str_mv SCHLOSSER, Andreia Lucila da Costa. Mapping and management processes used in infrastructure dean of federal university of Santa Maria. 2014. 160 f. Dissertação (Mestrado em Administração) - Universidade Federal de Santa Maria, Santa Maria, 2014.
ark:/26339/001300001480h
url http://repositorio.ufsm.br/handle/1/4685
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Santa Maria
BR
Administração
UFSM
Programa de Pós-Graduação em Administração
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Santa Maria
BR
Administração
UFSM
Programa de Pós-Graduação em Administração
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Manancial - Repositório Digital da UFSM
instname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)
instacron:UFSM
instname_str Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)
instacron_str UFSM
institution UFSM
reponame_str Manancial - Repositório Digital da UFSM
collection Manancial - Repositório Digital da UFSM
repository.name.fl_str_mv Manancial - Repositório Digital da UFSM - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)
repository.mail.fl_str_mv atendimento.sib@ufsm.br||tedebc@gmail.com
_version_ 1815172446186110976