Campanha institucional no contexto midiatizado: a representação da UFSM na campanha #SouUFSM
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Data de Publicação: | 2019 |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Manancial - Repositório Digital da UFSM |
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Texto Completo: | http://repositorio.ufsm.br/handle/1/23255 |
Resumo: | The present work has as theme the institutional communication. The general objective is promote discussion about the institutional communication in the mediatization context, through the institutional campaign “#SouUFSM” analysis, from an array of criteria given by the following studied concepts: mediatization, institutional communication and legitimation. The study was elaborated from following authors Barichello (2004), Berger and Luckmann (2002), Kegler (2010), Kunsch (2003), Sodré (2002), Lakatos and Marconi (2003) and Pinho (1990). The methodology is constituted by qualitative and exploratory researches of bibliographies, documents, direct documentations, interviews and unsystematic observations of digital medias. The main results show that is possible observe in Campaign “#SouUFSM” project, the use of institutional advertising techniques, created and classified by Pinho (1990). It was also found that the Campaign “#SouUFSM” is inserted in a mediatized context, and through that bios midiático (SODRÉ, 2002) the campaign could be disseminated. Lastly, it was also possible identify that the legitimation process, is given by the “poliphony” of the content production, in relation of Campaign. |
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Campanha institucional no contexto midiatizado: a representação da UFSM na campanha #SouUFSMComunicação institucionalMidiatizaçãoLegitimaçãoInstitutional communicationmediatizationCNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::COMUNICACAOThe present work has as theme the institutional communication. The general objective is promote discussion about the institutional communication in the mediatization context, through the institutional campaign “#SouUFSM” analysis, from an array of criteria given by the following studied concepts: mediatization, institutional communication and legitimation. The study was elaborated from following authors Barichello (2004), Berger and Luckmann (2002), Kegler (2010), Kunsch (2003), Sodré (2002), Lakatos and Marconi (2003) and Pinho (1990). The methodology is constituted by qualitative and exploratory researches of bibliographies, documents, direct documentations, interviews and unsystematic observations of digital medias. The main results show that is possible observe in Campaign “#SouUFSM” project, the use of institutional advertising techniques, created and classified by Pinho (1990). It was also found that the Campaign “#SouUFSM” is inserted in a mediatized context, and through that bios midiático (SODRÉ, 2002) the campaign could be disseminated. Lastly, it was also possible identify that the legitimation process, is given by the “poliphony” of the content production, in relation of Campaign.O presente trabalho tem como tema a comunicação institucional. O objetivo geral é fomentar a discussão sobre comunicação institucional no contexto da midiatização, através da análise da campanha institucional “#SouUFSM”, a partir de uma matriz de critérios dados pelos conceitos estudados: midiatização, comunicação institucional e legitimação. O estudo foi elaborado a partir dos seguintes autores Barichello (2004), Berger e Luckmann (2002), Kegler (2010), Kunsch (2003), Sodré (2002), Lakatos e Marconi (2003) e Pinho (1990). A metodologia constitui-se por pesquisa qualitativa, exploratória, a partir de pesquisa bibliográfica, documental, documentação direta, observação assistemática das mídias digitais e entrevista. Os principais resultados apontam que é possível observar no projeto da Campanha “#SouUFSM” a utilização das técnicas da propaganda institucional, conceituada e classificada por Pinho (1990). Constatou-se também que a Campanha “#SouUFSM” está inserida em um contexto midiatizado, e é através desse bios midiático (SODRÉ, 2002) que a Campanha pode se difundir. Por fim, também foi possível identificar que o processo de legitimação (BERGER E LUCKMANN, 2002) se dá através da “polifonia” da produção de conteúdo em relação a Campanha.Universidade Federal de Santa MariaBrasilUFSMCentro de Ciências Sociais e HumanasKegler, Jaqueline Quincozes da SilvaDotto, Natália2021-12-12T21:28:44Z2021-12-12T21:28:44Z20192019Trabalho de Conclusão de Curso de Graduaçãoinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://repositorio.ufsm.br/handle/1/23255ark:/26339/001300000pfbzporAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internationalhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/info:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Manancial - Repositório Digital da UFSMinstname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)instacron:UFSM2021-12-13T06:07:55Zoai:repositorio.ufsm.br:1/23255Biblioteca Digital de Teses e Dissertaçõeshttps://repositorio.ufsm.br/ONGhttps://repositorio.ufsm.br/oai/requestatendimento.sib@ufsm.br||tedebc@gmail.comopendoar:2021-12-13T06:07:55Manancial - Repositório Digital da UFSM - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)false |
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