Análise do impacto do carregamento de veículos elétricos na rede elétrica
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Data de Publicação: | 2023 |
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Título da fonte: | Manancial - Repositório Digital da UFSM |
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Texto Completo: | http://repositorio.ufsm.br/handle/1/31192 |
Resumo: | The increasing adoption of electric vehicles (EVs) as a sustainable transportation alternative has driven the need for recharging infrastructure capable of meeting the expanding demand. However, the significant rise in the number of EVs brings challenges to electric energy management and network stability. In this context, this work aims to analyze the impact of EV charging on the grid. Through the analysis of EV load profiles, fluctuations in demand and load concentration will be investigated. We will identify penetration percentages in the network that can lead to overloads in distribution lines and excessive voltage drops. To achieve these goals, a methodology was used of selecting consumer units with EVs for the simulation analysis of EV charging in the OpenDSS software, supported by Python programming. The results obtained will allow us to identify critical demand charging patterns and propose appropriate energy management strategies. It is expected that this study will contribute to advancing knowledge in the field of energy management at EV charging stations, providing relevant information for energy utilities, industry companies, and researchers interested in the efficient and sustainable integration of EVs into the electrical grid. |
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Análise do impacto do carregamento de veículos elétricos na rede elétricaAnalysis of electric vehicle charging impact on the electrical gridVeículos elétricosopenDSSpythongerenciamento de energiaelectric vehiclesopenDSSpythonenergy managementCNPQ::ENGENHARIAS::ENGENHARIA ELETRICAThe increasing adoption of electric vehicles (EVs) as a sustainable transportation alternative has driven the need for recharging infrastructure capable of meeting the expanding demand. However, the significant rise in the number of EVs brings challenges to electric energy management and network stability. In this context, this work aims to analyze the impact of EV charging on the grid. Through the analysis of EV load profiles, fluctuations in demand and load concentration will be investigated. We will identify penetration percentages in the network that can lead to overloads in distribution lines and excessive voltage drops. To achieve these goals, a methodology was used of selecting consumer units with EVs for the simulation analysis of EV charging in the OpenDSS software, supported by Python programming. The results obtained will allow us to identify critical demand charging patterns and propose appropriate energy management strategies. It is expected that this study will contribute to advancing knowledge in the field of energy management at EV charging stations, providing relevant information for energy utilities, industry companies, and researchers interested in the efficient and sustainable integration of EVs into the electrical grid.A crescente adoção de Veículos Elétricos (VE) como alternativa de transporte sustentável tem impulsionado a necessidade de infraestruturas de recarga capazes de atender à demanda em expansão. No entanto, o aumento significativo no número de VE traz consigo desafios no gerenciamento de energia elétrica e na estabilidade da rede. Diante desse contexto, este trabalho tem como objetivo analisar o impacto do carregamento de VE na rede. Através da análise dos perfis de carga dos VE, serão investigadas as flutuações de demanda e a concentração de carga. Serão identificados os percentuais de penetração na rede que podem gerar sobrecargas nas linhas de distribuição e quedas de tensão excessivas. Para alcançar esses objetivos, utiliza-se uma metodologia de seleção de unidades consumidoras com VE para análise da simulação do carregamento de VE no software OpenDSS, com suporte de programação em python. Os resultados obtidos permitiram identificar os padrões de carregamentos críticos de demanda e propor adequadas estratégias de gerenciamento de energia. Espera-se que este estudo contribua para o avanço do conhecimento no campo do gerenciamento de energia em estações de recarga de VE, fornecendo informações relevantes para concessionárias de energia, empresas do setor e pesquisadores interessados pela integração eficiente e sustentável dos VE na rede elétrica.Universidade Federal de Santa MariaBrasilUFSMCentro de TecnologiaBernardon, Daniel PinheiroWilke, Davi Pavezi2024-01-22T11:53:52Z2024-01-22T11:53:52Z2023-11-162023Trabalho de Conclusão de Curso de Graduaçãoinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://repositorio.ufsm.br/handle/1/31192ark:/26339/001300000m8rcporAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internationalhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/info:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Manancial - Repositório Digital da UFSMinstname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)instacron:UFSM2024-01-22T11:53:52Zoai:repositorio.ufsm.br:1/31192Biblioteca Digital de Teses e Dissertaçõeshttps://repositorio.ufsm.br/ONGhttps://repositorio.ufsm.br/oai/requestatendimento.sib@ufsm.br||tedebc@gmail.comopendoar:2024-01-22T11:53:52Manancial - Repositório Digital da UFSM - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)false |
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