Use of safety strategies to identify children for drug administration
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2014 |
Outros Autores: | , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | eng |
Título da fonte: | Repositório Institucional da UNIFESP |
Texto Completo: | http://dx.doi.org/10.1590/1982-0194201400003 http://repositorio.unifesp.br/handle/11600/8206 |
Resumo: | OBJECTIVE:To understand the use of safety strategies in child identification for drug administration.METHODS:In this cross-sectional study at a pediatric unit, drugs were distributed in a centralized and unique manner. We conducted 373 observations of the process for preparing and distributing drugs carried out by 25 nursing professionals.RESULTS:The pharmacy had distributed 198 (53.1%) medicines without identifying the drugs' label, which, while in storage, was identified with the child's first name handwritten on adhesive tape. At the time of drug preparation, the professional transcribed the drug's name as described in the prescription to the drug label for 173 (90.6%) observations of injectable drug preparation and 161 (88.5%) observations of preparation of oral drugs. Information regarding the five rights of medication administration and preparation, such as the full name of the child, appeared on 10.7% of drug labels.CONCLUSION:No safety strategies to identify children during drug administration were found, nor were any standards for data identification observed. |
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Use of safety strategies to identify children for drug administrationUtilização de estratégias de segurança na identificação da criança para administração de medicamentosPediatric nursingResearch in nursingPatient safetyPatient identification systemsDrug administrationChildEnfermagem pediátricaPesquisa em enfermagemSegurança do pacienteSistemas de identificação de pacientesAdministração de medicamentosCriançaOBJECTIVE:To understand the use of safety strategies in child identification for drug administration.METHODS:In this cross-sectional study at a pediatric unit, drugs were distributed in a centralized and unique manner. We conducted 373 observations of the process for preparing and distributing drugs carried out by 25 nursing professionals.RESULTS:The pharmacy had distributed 198 (53.1%) medicines without identifying the drugs' label, which, while in storage, was identified with the child's first name handwritten on adhesive tape. At the time of drug preparation, the professional transcribed the drug's name as described in the prescription to the drug label for 173 (90.6%) observations of injectable drug preparation and 161 (88.5%) observations of preparation of oral drugs. Information regarding the five rights of medication administration and preparation, such as the full name of the child, appeared on 10.7% of drug labels.CONCLUSION:No safety strategies to identify children during drug administration were found, nor were any standards for data identification observed.OBJETIVO:Conhecer a utilização de estratégias de segurança na identificação da criança para administração de medicamentos.MÉTODOS:Foi realizada uma pesquisa de desenho transversal em uma unidade de internação pediátrica, onde a dispensação de medicamentos é centralizada e única. Foram realizadas 373 observações do processo de dispensação e preparo de medicamentos por 25 profissionais de enfermagem.RESULTADOS:A farmácia dispensou 198 (53,1%) medicamentos direcionados ao paciente sem identificação no medicamento que no armazenamento foram identificados pelo primeiro nome da criança manuscrito em fita adesiva. No momento do preparo do medicamento, o profissional transcreveu o medicamento da prescrição médica para rótulo em 173 (90,6%) observações de preparo de medicamentos injetáveis e em 161 (88,5%) observações de medicamentos orais. Quanto às informações relacionadas às cinco certezas do preparo e administração de medicamentos, o nome completo da criança apareceu em 10,7% dos rótulos.CONCLUSÃO:Não são utilizadas estratégias de segurança na identificação da criança para administração de medicamentos e não existe padronização dos dados de identificação.Universidade Federal de Santa CatarinaUniversidade Federal de São Paulo (UNIFESP) Escola Paulista de EnfermagemUNIFESP, EPESciELOEscola Paulista de Enfermagem, Universidade Federal de São Paulo (UNIFESP)Universidade Federal de Santa CatarinaUniversidade Federal de São Paulo (UNIFESP)Souza, Sabrina DeRocha, Patrícia KuertenCabral, Patrícia Fernanda De AlmeidaKusahara, Denise Miyuki2015-06-14T13:46:54Z2015-06-14T13:46:54Z2014-01-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion06-11application/pdfhttp://dx.doi.org/10.1590/1982-0194201400003Acta Paulista de Enfermagem. Escola Paulista de Enfermagem, Universidade Federal de São Paulo (UNIFESP), v. 27, n. 1, p. 06-11, 2014.10.1590/1982-0194201400003S0103-21002014000100006.pdf0103-2100S0103-21002014000100006http://repositorio.unifesp.br/handle/11600/8206engActa Paulista de Enfermageminfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Institucional da UNIFESPinstname:Universidade Federal de São Paulo (UNIFESP)instacron:UNIFESP2024-07-29T03:40:25Zoai:repositorio.unifesp.br/:11600/8206Repositório InstitucionalPUBhttp://www.repositorio.unifesp.br/oai/requestbiblioteca.csp@unifesp.bropendoar:34652024-07-29T03:40:25Repositório Institucional da UNIFESP - Universidade Federal de São Paulo (UNIFESP)false |
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