Satisfação da qualidade de atendimento em um Pronto-Socorro Infantil
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2017 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | eng por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da UNIFESP |
Texto Completo: | http://dx.doi.org/10.1590/1982-0194201700092 https://repositorio.unifesp.br/handle/11600/58197 |
Resumo: | Objective: To evaluate the satisfaction index of pediatric patients' companions in relation to the quality of care provided in an emergency service. Methods: Cross-sectional and descriptive study conducted in a Pediatric Emergency Room of a teaching hospital with participation of 300 companions of pediatric patients. A validated instrument was offered to family members for their evaluation of the emergency service quality. Results: Pediatric patients' companions demonstrated satisfaction with the quality of care provided at the Pediatric Emergency Room. There was a significant statistical difference (p<0.05) in the satisfaction index of family members of children diagnosed with dermatological diseases and who received medications administered via rectal route, and those who sought the service because they considered it a reference or because they did not have health insurance. Conclusion: The family members surveyed are satisfied with the quality of care provided to their children in the emergency room service. |
id |
UFSP_222f53d02c2d9fdcc3c52d521eedca94 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.unifesp.br/:11600/58197 |
network_acronym_str |
UFSP |
network_name_str |
Repositório Institucional da UNIFESP |
repository_id_str |
3465 |
spelling |
Satisfação da qualidade de atendimento em um Pronto-Socorro InfantilSatisfaction of quality of care in a Pediatric Emergency RoomQuality of health careEmergency service, hospitalChildPatient satisfactionQualidade da assistência à saúdeServiço hospitalar de emergênciaCriançaSatisfação do pacienteObjective: To evaluate the satisfaction index of pediatric patients' companions in relation to the quality of care provided in an emergency service. Methods: Cross-sectional and descriptive study conducted in a Pediatric Emergency Room of a teaching hospital with participation of 300 companions of pediatric patients. A validated instrument was offered to family members for their evaluation of the emergency service quality. Results: Pediatric patients' companions demonstrated satisfaction with the quality of care provided at the Pediatric Emergency Room. There was a significant statistical difference (p<0.05) in the satisfaction index of family members of children diagnosed with dermatological diseases and who received medications administered via rectal route, and those who sought the service because they considered it a reference or because they did not have health insurance. Conclusion: The family members surveyed are satisfied with the quality of care provided to their children in the emergency room service.Objetivo: Avaliar o índice de satisfação do acompanhante do paciente pediátrico com relação à qualidade do atendimento prestado em um serviço de emergência. Métodos: Pesquisa transversal e descritiva desenvolvida em um Pronto-Socorro Infantil de um hospital universitário, com a participação de 300 acompanhantes dos pacientes pediátricos. Utilizou-se um instrumento validado oferecido aos familiares para avaliar a qualidade do serviço de emergência. Resultados: Os acompanhantes dos pacientes pediátricos demonstraram satisfação com a qualidade de atendimento prestado pelo Pronto-Socorro Infantil. Registrou-se diferença estatística significativa (p<0,05) quanto ao índice de satisfação manifestado pelos familiares das crianças diagnosticadas com doenças dermatológicas, que receberam medicações administradas pela via retal e que procuraram o serviço por considerarem-no como referência ou por não possuírem plano de saúde. Conclusão: Os familiares pesquisados encontram-se satisfeitos no que se refere à qualidade de atendimento prestado às suas crianças no serviço de pronto-socorro.Univ Fed Sao Paulo, Escola Paulista Enfermagem, Sao Paulo, SP, BrazilUniv Fed Sao Paulo, Escola Paulista Enfermagem, Sao Paulo, SP, BrazilWeb of ScienceUniv Fed Sao Paulo, Dept Enfermagen2020-09-01T13:21:19Z2020-09-01T13:21:19Z2017info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion635-643application/pdfapplication/pdfhttp://dx.doi.org/10.1590/1982-0194201700092Acta Paulista De Enfermagem. Sao Paulo, v. 30, n. 6, p. 635-643, 2017.10.1590/1982-0194201700092S0103-21002017000600635-en.pdfS0103-21002017000600635-pt.pdf0103-2100S0103-21002017000600635https://repositorio.unifesp.br/handle/11600/58197WOS:000422883300010engporActa Paulista De EnfermagemSao Pauloinfo:eu-repo/semantics/openAccessde Oliveira Sa Macedo, Giselle Pinto [UNIFESP]D'Innocenzo, Maria [UNIFESP]reponame:Repositório Institucional da UNIFESPinstname:Universidade Federal de São Paulo (UNIFESP)instacron:UNIFESP2024-08-09T14:10:33Zoai:repositorio.unifesp.br/:11600/58197Repositório InstitucionalPUBhttp://www.repositorio.unifesp.br/oai/requestbiblioteca.csp@unifesp.bropendoar:34652024-08-09T14:10:33Repositório Institucional da UNIFESP - Universidade Federal de São Paulo (UNIFESP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Satisfação da qualidade de atendimento em um Pronto-Socorro Infantil Satisfaction of quality of care in a Pediatric Emergency Room |
title |
Satisfação da qualidade de atendimento em um Pronto-Socorro Infantil |
spellingShingle |
Satisfação da qualidade de atendimento em um Pronto-Socorro Infantil de Oliveira Sa Macedo, Giselle Pinto [UNIFESP] Quality of health care Emergency service, hospital Child Patient satisfaction Qualidade da assistência à saúde Serviço hospitalar de emergência Criança Satisfação do paciente |
title_short |
Satisfação da qualidade de atendimento em um Pronto-Socorro Infantil |
title_full |
Satisfação da qualidade de atendimento em um Pronto-Socorro Infantil |
title_fullStr |
Satisfação da qualidade de atendimento em um Pronto-Socorro Infantil |
title_full_unstemmed |
Satisfação da qualidade de atendimento em um Pronto-Socorro Infantil |
title_sort |
Satisfação da qualidade de atendimento em um Pronto-Socorro Infantil |
author |
de Oliveira Sa Macedo, Giselle Pinto [UNIFESP] |
author_facet |
de Oliveira Sa Macedo, Giselle Pinto [UNIFESP] D'Innocenzo, Maria [UNIFESP] |
author_role |
author |
author2 |
D'Innocenzo, Maria [UNIFESP] |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
de Oliveira Sa Macedo, Giselle Pinto [UNIFESP] D'Innocenzo, Maria [UNIFESP] |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Quality of health care Emergency service, hospital Child Patient satisfaction Qualidade da assistência à saúde Serviço hospitalar de emergência Criança Satisfação do paciente |
topic |
Quality of health care Emergency service, hospital Child Patient satisfaction Qualidade da assistência à saúde Serviço hospitalar de emergência Criança Satisfação do paciente |
description |
Objective: To evaluate the satisfaction index of pediatric patients' companions in relation to the quality of care provided in an emergency service. Methods: Cross-sectional and descriptive study conducted in a Pediatric Emergency Room of a teaching hospital with participation of 300 companions of pediatric patients. A validated instrument was offered to family members for their evaluation of the emergency service quality. Results: Pediatric patients' companions demonstrated satisfaction with the quality of care provided at the Pediatric Emergency Room. There was a significant statistical difference (p<0.05) in the satisfaction index of family members of children diagnosed with dermatological diseases and who received medications administered via rectal route, and those who sought the service because they considered it a reference or because they did not have health insurance. Conclusion: The family members surveyed are satisfied with the quality of care provided to their children in the emergency room service. |
publishDate |
2017 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2017 2020-09-01T13:21:19Z 2020-09-01T13:21:19Z |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://dx.doi.org/10.1590/1982-0194201700092 Acta Paulista De Enfermagem. Sao Paulo, v. 30, n. 6, p. 635-643, 2017. 10.1590/1982-0194201700092 S0103-21002017000600635-en.pdf S0103-21002017000600635-pt.pdf 0103-2100 S0103-21002017000600635 https://repositorio.unifesp.br/handle/11600/58197 WOS:000422883300010 |
url |
http://dx.doi.org/10.1590/1982-0194201700092 https://repositorio.unifesp.br/handle/11600/58197 |
identifier_str_mv |
Acta Paulista De Enfermagem. Sao Paulo, v. 30, n. 6, p. 635-643, 2017. 10.1590/1982-0194201700092 S0103-21002017000600635-en.pdf S0103-21002017000600635-pt.pdf 0103-2100 S0103-21002017000600635 WOS:000422883300010 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
eng por |
language |
eng por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
Acta Paulista De Enfermagem |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
635-643 application/pdf application/pdf |
dc.coverage.none.fl_str_mv |
Sao Paulo |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Univ Fed Sao Paulo, Dept Enfermagen |
publisher.none.fl_str_mv |
Univ Fed Sao Paulo, Dept Enfermagen |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Institucional da UNIFESP instname:Universidade Federal de São Paulo (UNIFESP) instacron:UNIFESP |
instname_str |
Universidade Federal de São Paulo (UNIFESP) |
instacron_str |
UNIFESP |
institution |
UNIFESP |
reponame_str |
Repositório Institucional da UNIFESP |
collection |
Repositório Institucional da UNIFESP |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Institucional da UNIFESP - Universidade Federal de São Paulo (UNIFESP) |
repository.mail.fl_str_mv |
biblioteca.csp@unifesp.br |
_version_ |
1814268408382881792 |