Avaliação de website sobre assistência de enfermagem na sala de recuperação pós-anestésica
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Data de Publicação: | 2012 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da UNIFESP |
Texto Completo: | http://dx.doi.org/10.1590/S0103-21002012000100019 http://repositorio.unifesp.br/handle/11600/6863 |
Resumo: | OBJECTIVES: To develop a website on the nursing care in the post-anesthesia recovery room, and evaluate the content, presentation and updating of information. METHODS: We used the methodology of Clement Mok, DADI, comprised by definition, architecture, design and implementation. The evaluation of the website was done by nurses using a questionnaire containing items about authority, general content, presentation and reliability of information. For data analysis, we used descriptive statistics. RESULTS: The results were satisfactory, with the approval of 99.67% of participants. We found that the construction and provision of information about the referenced theme on this website was reliable and valid. CONCLUSION: The importance and relevance of the World Wide Web for information transmission, in particular, for nursing, provides a method to obtain practical scientific knowledge and an exchange of experiences, regardless of geographic location. |
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Avaliação de website sobre assistência de enfermagem na sala de recuperação pós-anestésicaEvaluation of a website on nursing care in the post anesthesia recovery roomEvaluación de un website sobre la asistencia de enfermería en la sala de recuperación post-anestésicaInternetNursing carePostanesthesia nursingNursing informaticsInternetCuidados de enfermagemEnfermagem em pós-anestésicoInformática em enfermagemOBJECTIVES: To develop a website on the nursing care in the post-anesthesia recovery room, and evaluate the content, presentation and updating of information. METHODS: We used the methodology of Clement Mok, DADI, comprised by definition, architecture, design and implementation. The evaluation of the website was done by nurses using a questionnaire containing items about authority, general content, presentation and reliability of information. For data analysis, we used descriptive statistics. RESULTS: The results were satisfactory, with the approval of 99.67% of participants. We found that the construction and provision of information about the referenced theme on this website was reliable and valid. CONCLUSION: The importance and relevance of the World Wide Web for information transmission, in particular, for nursing, provides a method to obtain practical scientific knowledge and an exchange of experiences, regardless of geographic location.OBJETIVOS: Desarrollar un website sobre la asistencia de enfermería en una sala de recuperación post-anestésica y evaluar el contenido, presentación y actualización de las informaciones. MÉTODOS: Se utilizó la metodología de Clement Mok, DADI, compuesta por definición, arquitectura, design e implementación. La evaluación del website fue realizada por enfermeros por medio de un cuestionario que contenía items sobre autoridad, contenido general, presentación y confiabilidad de las informaciones. Para el análisis de los datos, se utilizó la estadística descriptiva. RESULTADOS: Los resultados fueron satisfactorios, teniendo una aprobación del 99,67%. Se comprobó que la construcción y disponibilidad de informaciones sobre la temática referida en el website son confiables y válidas. CONCLUSIÓN: La importancia y la relevancia de la World Wide Web para la transmisión de informaciones, en especial, para la enfermería permiten una aproximación del conocimiento científico a la práctica de actualización y de intercambio de experiencias, independiente de la ubicación geográfica.OBJETIVOS: Desenvolver um website sobre a assistência de enfermagem em sala de recuperação pós-anestésica e avaliar o conteúdo, apresentação e atualização das informações. MÉODOS: Foi utilizada metodologia de Clement Mok, DADI, composta por definição, arquitetura, design e implementação. A avaliação do website foi realizada por enfermeiros por meio de um questionário contendo itens sobre autoridade, conteúdo geral, apresentação e confiabilidade das informações. Para a análise dos dados, foi utilizada a estatística descritiva. RESULTADOS: Os resultados foram satisfatórios, tendo como aprovação de 99,67%. Comprovou-se que a construção e disponibilização de informações sobre a temática referida no website são confiáveis e válidas. CONCLUSÃO: A importância e a relevância da World Wide Web para a transmissão de informações, em especial, para a enfermagem permitem uma aproximação do conhecimento científico à prática de atualização e de troca de experiências, independente da localização geográfica.Universidade Federal de São Paulo (UNIFESP)Universidade Federal de AlagoasMaternidade Escola Santa MônicaUniversidade Federal de São Paulo, EPE, São Paulo, BrazilSciELOEscola Paulista de Enfermagem, Universidade Federal de São Paulo (UNIFESP)Universidade Federal de São Paulo (UNIFESP)Universidade Federal de AlagoasMaternidade Escola Santa MônicaLins, Thaís Honório [UNIFESP]Marin, Heimar de Fatima [UNIFESP]2015-06-14T13:43:30Z2015-06-14T13:43:30Z2012-01-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion109-115application/pdfapplication/pdfhttp://dx.doi.org/10.1590/S0103-21002012000100019Acta Paulista de Enfermagem. Escola Paulista de Enfermagem, Universidade Federal de São Paulo (UNIFESP), v. 25, n. 1, p. 109-115, 2012.10.1590/S0103-21002012000100019S0103-21002012000100019-en.pdfS0103-21002012000100019-pt.pdf0103-2100S0103-21002012000100019http://repositorio.unifesp.br/handle/11600/6863WOS:000320867300019porActa Paulista de Enfermageminfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Institucional da UNIFESPinstname:Universidade Federal de São Paulo (UNIFESP)instacron:UNIFESP2024-08-06T02:52:41Zoai:repositorio.unifesp.br/:11600/6863Repositório InstitucionalPUBhttp://www.repositorio.unifesp.br/oai/requestbiblioteca.csp@unifesp.bropendoar:34652024-08-06T02:52:41Repositório Institucional da UNIFESP - Universidade Federal de São Paulo (UNIFESP)false |
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