A Atividade De Ensino Do Professor De Matemática Do Sexto Ano: Sentidos Da Prática Docente
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2018 |
Tipo de documento: | Dissertação |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da UNIFESP |
Texto Completo: | https://sucupira.capes.gov.br/sucupira/public/consultas/coleta/trabalhoConclusao/viewTrabalhoConclusao.jsf?popup=true&id_trabalho=7010508 https://repositorio.unifesp.br/handle/11600/52710 |
Resumo: | The Present Research Has As Title: "The Teaching Activity Of Sixth Grade Mathematics Teacher: Directions Of Teaching Practice" Aimed To Investigate The Organization Of Mathematics Teaching By Sixth Grade Teachers And Their Relation To The Meanings Attributed By These Teachers, The Specificities Of The Teaching Activity And The Learning Activity In This Stage Of Basic Education. The Theoretical Frameworks Adopted Involve The Historical-Cultural Perspective And, In Particular, The Theory Of Activity. We Adopted As A Method Of Investigation Historical Dialectical Materialism, Through A Formative Experiment That Was Objectified In Twenty-Two Meetings With A Singular Group Of Sixth-Grade Mathematics Teachers. In Order To Be Able To Observe The Movement Of The Senses Attributed By The Teachers, It Was Proposed Situations Triggering Learning, Based On The Concept Of Teaching Activity, So That Teachers, In The Collective, Appropriated Elements That Constitute The Specificities That Involve The Universe Of The Six Gra |
id |
UFSP_3de8f5e1c902356ddc308b45e040b762 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.unifesp.br/:11600/52710 |
network_acronym_str |
UFSP |
network_name_str |
Repositório Institucional da UNIFESP |
repository_id_str |
3465 |
spelling |
A Atividade De Ensino Do Professor De Matemática Do Sexto Ano: Sentidos Da Prática DocenteTeaching ActivityHistoric-Cultural TheoryPersonals SensesSixth Year TeachersActivity Of The Sixth YearAtividade De EnsinoTeoria Histórico-CulturalSentidos PessoaisProfessores De Matemática Do Sexto AnoFormação De ProfessoresThe Present Research Has As Title: "The Teaching Activity Of Sixth Grade Mathematics Teacher: Directions Of Teaching Practice" Aimed To Investigate The Organization Of Mathematics Teaching By Sixth Grade Teachers And Their Relation To The Meanings Attributed By These Teachers, The Specificities Of The Teaching Activity And The Learning Activity In This Stage Of Basic Education. The Theoretical Frameworks Adopted Involve The Historical-Cultural Perspective And, In Particular, The Theory Of Activity. We Adopted As A Method Of Investigation Historical Dialectical Materialism, Through A Formative Experiment That Was Objectified In Twenty-Two Meetings With A Singular Group Of Sixth-Grade Mathematics Teachers. In Order To Be Able To Observe The Movement Of The Senses Attributed By The Teachers, It Was Proposed Situations Triggering Learning, Based On The Concept Of Teaching Activity, So That Teachers, In The Collective, Appropriated Elements That Constitute The Specificities That Involve The Universe Of The Six GraA Presente Pesquisa Tem Como Título: "A Atividade De Ensino Do Professor De Matemática Do Sexto Ano: Sentidos Da Prática Docente" E Teve Por Objetivo Investigar A Organização Do Ensino Da Matemática Por Professores Dos Sextos Anos E Sua Relação Com Os Sentidos Atribuídos, Por Esses Professores, Às Especificidades Da Atividade De Ensino E Da Atividade De Aprendizagem Nessa Etapa Da Educação Básica. Os Referenciais Teóricos Adotados Envolvem A Perspectiva Histórico-Cultural E, Em Particular, A Teoria Da Atividade. Adotamos Como Método De Investigação O Materialismo Histórico Dialético, Por Meio De Um Experimento Formativo Que Se Objetivou Em Vinte E Dois Encontros Com Um Grupo Singular De Professores De Matemática Dos Sextos Anos. Para Que Pudéssemos Observar O Movimento Dos Sentidos Atribuídos Pelos Professores, Foram Propostas Situações Desencadeadoras De Aprendizagem, Pautadas No Conceito De Atividade Orientadora De Ensino, De Modo Que Os Professores, Na Coletividade, Se Apropriassem De Elementos Que ConstitDados abertos - Sucupira - Teses e dissertações (2018)Universidade Federal de São Paulo (UNIFESP)Moretti, Vanessa Dias [UNIFESP]Universidade Federal de São Paulo (UNIFESP)Branco, Adriane Romero [UNIFESP]2020-03-25T12:10:24Z2020-03-25T12:10:24Z2018-12-10info:eu-repo/semantics/masterThesisinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion111 p.application/pdfhttps://sucupira.capes.gov.br/sucupira/public/consultas/coleta/trabalhoConclusao/viewTrabalhoConclusao.jsf?popup=true&id_trabalho=70105082018-0652.pdfhttps://repositorio.unifesp.br/handle/11600/52710porinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Institucional da UNIFESPinstname:Universidade Federal de São Paulo (UNIFESP)instacron:UNIFESP2024-08-10T14:13:27Zoai:repositorio.unifesp.br/:11600/52710Repositório InstitucionalPUBhttp://www.repositorio.unifesp.br/oai/requestbiblioteca.csp@unifesp.bropendoar:34652024-08-10T14:13:27Repositório Institucional da UNIFESP - Universidade Federal de São Paulo (UNIFESP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
A Atividade De Ensino Do Professor De Matemática Do Sexto Ano: Sentidos Da Prática Docente |
title |
A Atividade De Ensino Do Professor De Matemática Do Sexto Ano: Sentidos Da Prática Docente |
spellingShingle |
A Atividade De Ensino Do Professor De Matemática Do Sexto Ano: Sentidos Da Prática Docente Branco, Adriane Romero [UNIFESP] Teaching Activity Historic-Cultural Theory Personals Senses Sixth Year Teachers Activity Of The Sixth Year Atividade De Ensino Teoria Histórico-Cultural Sentidos Pessoais Professores De Matemática Do Sexto Ano Formação De Professores |
title_short |
A Atividade De Ensino Do Professor De Matemática Do Sexto Ano: Sentidos Da Prática Docente |
title_full |
A Atividade De Ensino Do Professor De Matemática Do Sexto Ano: Sentidos Da Prática Docente |
title_fullStr |
A Atividade De Ensino Do Professor De Matemática Do Sexto Ano: Sentidos Da Prática Docente |
title_full_unstemmed |
A Atividade De Ensino Do Professor De Matemática Do Sexto Ano: Sentidos Da Prática Docente |
title_sort |
A Atividade De Ensino Do Professor De Matemática Do Sexto Ano: Sentidos Da Prática Docente |
author |
Branco, Adriane Romero [UNIFESP] |
author_facet |
Branco, Adriane Romero [UNIFESP] |
author_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
Moretti, Vanessa Dias [UNIFESP] Universidade Federal de São Paulo (UNIFESP) |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Branco, Adriane Romero [UNIFESP] |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Teaching Activity Historic-Cultural Theory Personals Senses Sixth Year Teachers Activity Of The Sixth Year Atividade De Ensino Teoria Histórico-Cultural Sentidos Pessoais Professores De Matemática Do Sexto Ano Formação De Professores |
topic |
Teaching Activity Historic-Cultural Theory Personals Senses Sixth Year Teachers Activity Of The Sixth Year Atividade De Ensino Teoria Histórico-Cultural Sentidos Pessoais Professores De Matemática Do Sexto Ano Formação De Professores |
description |
The Present Research Has As Title: "The Teaching Activity Of Sixth Grade Mathematics Teacher: Directions Of Teaching Practice" Aimed To Investigate The Organization Of Mathematics Teaching By Sixth Grade Teachers And Their Relation To The Meanings Attributed By These Teachers, The Specificities Of The Teaching Activity And The Learning Activity In This Stage Of Basic Education. The Theoretical Frameworks Adopted Involve The Historical-Cultural Perspective And, In Particular, The Theory Of Activity. We Adopted As A Method Of Investigation Historical Dialectical Materialism, Through A Formative Experiment That Was Objectified In Twenty-Two Meetings With A Singular Group Of Sixth-Grade Mathematics Teachers. In Order To Be Able To Observe The Movement Of The Senses Attributed By The Teachers, It Was Proposed Situations Triggering Learning, Based On The Concept Of Teaching Activity, So That Teachers, In The Collective, Appropriated Elements That Constitute The Specificities That Involve The Universe Of The Six Gra |
publishDate |
2018 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2018-12-10 2020-03-25T12:10:24Z 2020-03-25T12:10:24Z |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
masterThesis |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://sucupira.capes.gov.br/sucupira/public/consultas/coleta/trabalhoConclusao/viewTrabalhoConclusao.jsf?popup=true&id_trabalho=7010508 2018-0652.pdf https://repositorio.unifesp.br/handle/11600/52710 |
url |
https://sucupira.capes.gov.br/sucupira/public/consultas/coleta/trabalhoConclusao/viewTrabalhoConclusao.jsf?popup=true&id_trabalho=7010508 https://repositorio.unifesp.br/handle/11600/52710 |
identifier_str_mv |
2018-0652.pdf |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
111 p. application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de São Paulo (UNIFESP) |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de São Paulo (UNIFESP) |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Institucional da UNIFESP instname:Universidade Federal de São Paulo (UNIFESP) instacron:UNIFESP |
instname_str |
Universidade Federal de São Paulo (UNIFESP) |
instacron_str |
UNIFESP |
institution |
UNIFESP |
reponame_str |
Repositório Institucional da UNIFESP |
collection |
Repositório Institucional da UNIFESP |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Institucional da UNIFESP - Universidade Federal de São Paulo (UNIFESP) |
repository.mail.fl_str_mv |
biblioteca.csp@unifesp.br |
_version_ |
1814268369093787648 |