A REPRESENTATIVIDADE DAS VARIANTES DIATÓPICAS DE CAMBALHOTA NA AMAZÔNIA BRASILEIRA: O PROJETO ALiB E OS DICIONÁRIOS ESCOLARES DE TIPO 3

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: de Souza, Khézia Cristina
Data de Publicação: 2019
Outros Autores: Gonçalves, Sheila de Carvalho Pereira, Klinger, Karylleila dos Santos Andrade
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: EntreLetras
Texto Completo: https://periodicos.ufnt.edu.br/index.php/entreletras/article/view/6101
Resumo: The present article is situated in the scope of the Sociolinguistic, area of the Linguistic which the objective is to study the linguistic diversity and the Lexicography, understood here as an art, science or the technique of elaborating dictionaries. Our objective is to verify the representation of the diatopic variation of “somersault” in school dictionaries type 3, considering the survey performed in the Brazilian Linguistic Atlas Project, ALiB. The sample of our analysis considered the “kids games and amusements” field of study, chosen randomly and our analysis are focused, especially, in the Brazilian Amazon region.
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spelling A REPRESENTATIVIDADE DAS VARIANTES DIATÓPICAS DE CAMBALHOTA NA AMAZÔNIA BRASILEIRA: O PROJETO ALiB E OS DICIONÁRIOS ESCOLARES DE TIPO 3The present article is situated in the scope of the Sociolinguistic, area of the Linguistic which the objective is to study the linguistic diversity and the Lexicography, understood here as an art, science or the technique of elaborating dictionaries. Our objective is to verify the representation of the diatopic variation of “somersault” in school dictionaries type 3, considering the survey performed in the Brazilian Linguistic Atlas Project, ALiB. The sample of our analysis considered the “kids games and amusements” field of study, chosen randomly and our analysis are focused, especially, in the Brazilian Amazon region.O artigo apresentado situa-se no âmbito da Sociolinguística, ramo da Linguística cujo objeto de estudo é a diversidade linguística e da Lexicografia, entendida aqui como arte, ciência ou técnica de se elaborar dicionários. Nosso objetivo é verificar a representatividade das variantes diatópicas de "cambalhota" em dicionários escolares de tipo 3 considerando-se o levantamento realizado no projeto Atlas Linguístico do Brasil, ALiB. O recorte das nossas análises considerou o campo "jogos e diversões infantis", escolhido aleatoriamente e nossas análises são voltadas, especialmente, para a região denominada Amazônia Brasileira.Universidade Federal do Norte do Tocantins2019-05-31info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufnt.edu.br/index.php/entreletras/article/view/610110.20873/uft.2179-3948.2019v10n1p38EntreLetras; v. 10 n. 1 (2019): Estudos Linguísticos na Amazônia Brasileira; 38 - 582179-3948reponame:EntreLetrasinstname:Universidade Federal do Tocantins (UFT)instacron:UFTporhttps://periodicos.ufnt.edu.br/index.php/entreletras/article/view/6101/15091Copyright (c) 2019 EntreLetrasinfo:eu-repo/semantics/openAccessde Souza, Khézia CristinaGonçalves, Sheila de Carvalho PereiraKlinger, Karylleila dos Santos Andrade2019-06-03T09:57:48Zoai:ojs2.ufnt.acessoacademico.com.br:article/6101Revistahttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/entreletras/indexPUBhttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/entreletras/oaientreletrasuft@gmail.com || dirpesq@ufnt.edu.br2179-39482178-9479opendoar:2019-06-03T09:57:48EntreLetras - Universidade Federal do Tocantins (UFT)false
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