THE MASS CONCEPT DOES NOT EXIST

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Ribeiro, Lavina Madeira
Data de Publicação: 2016
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Observatório
Texto Completo: https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/1774
Resumo: This is a theoretical essay regarding the relevance of the concept of mass used in the context of Communication studies. There is the recognition of the importance of the media in the formation of identities, behaviors and sociability; the dynamics experienced in public space promoted by the media and in the relations between different cultural practices. Therefore, the concept of mass is completely overcome. It should have been overcome shortly after it was invented. In the very first research of Lasswell regarding the intentions of vote of Americans, it was discovered that they voted influenced by countless variables and, therefore, they were not a homogeneous mass without identity or faceless. The fact is that, from a scientific point of view, in analytical terms, the concept of mass is completely inoperable and it is an opaque wall that hides fundamental attributes of the public of media messages and prevents the understanding of complex Interactive processes that occur between them.
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In the very first research of Lasswell regarding the intentions of vote of Americans, it was discovered that they voted influenced by countless variables and, therefore, they were not a homogeneous mass without identity or faceless. The fact is that, from a scientific point of view, in analytical terms, the concept of mass is completely inoperable and it is an opaque wall that hides fundamental attributes of the public of media messages and prevents the understanding of complex Interactive processes that occur between them.Este es un ensayo teórico sobre la pertinência dei concepto de masa se utiliza en el contexto de los estúdios de comunicación. Hay un reconocimiento de la importância de los médios de comunicación en la formación de identidades, comportamientos y la sociabilidad, la dinâmica con experiencia en la esfera pública promovida por el mismo y en las relaciones entre las diferentes prácticas culturales. En consecuencia, el concepto de masa está completamente superado. Debería haber sido superado poco después de que fue inventado. Poco después de las primeras encuestas Lasswell sobre las intenciones de voto de los estadounidenses, descubrieron una compleja red de factores, votaron influenciados por muchas variables y por lo tanto no eran una masa homogénea, sin identidad, sin rostro. El hecho es que, desde un punto de vista científico, el concepto de masa en términos analíticos, es totalmente inoperable, es una pared opaca que oculta los atributos fundamentales de la audiência recepción de mensajes de los médios e impide la comprensión de los complejos procesos de interacción que se producen entre ellos.Este é um ensaio teórico sobre a relevância do conceito de massa utilizado no contexto dos estudos de Comunicação. Há o reconhecimento da importância da mídia na formação de identidades, comportamentos e sociabilidades, a dinâmica vivida na esfera pública promovida por ela e nas relações entre diferentes práticas culturais. Nestes termos, o conceito de massa está completamente superado. Já deveria ter sido superado pouco depois de ter sido inventado. Logo após as primeiras pesquisas de Lasswell sobre as intenções de voto dos norte-americanos, descobriu-se uma teia complexa de fatores, em que eles votavam influenciados por inúmeras variáveis e, portanto, não eram uma massa homogênea, sem identidade, sem rosto. O fato é que, do ponto de vista científico, o conceito de massa, em termos analíticos, é completamente inoperável, é um muro opaco que esconde atributos fundamentais do público receptor das mensagens midiáticas e impede a compreensão dos complexos processos interativos que ocorrem entre eles.    Universidade Federal do Tocantins - UFT2016-10-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionTextoapplication/pdfapplication/epub+zipapplication/octet-streamapplication/zipapplication/x-gzipapplication/ziphttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/177410.20873/uft.2447-4266.2016v2Especial2p46Observatory Journal; Vol. 2 No. 4 (2016): V. 2 N. 4 (2016) Comunicação: revisitando conceitos e teorias (Edição Especial 2 2016) Outubro 2016; 46-60Observatorio Magazine; Vol. 2 Núm. 4 (2016): V. 2 N. 4 (2016) Comunicação: revisitando conceitos e teorias (Edição Especial 2 2016) Outubro 2016; 46-60Observatoire Journal; Vol. 2 No. 4 (2016): V. 2 N. 4 (2016) Comunicação: revisitando conceitos e teorias (Edição Especial 2 2016) Outubro 2016; 46-60Revista Observatório ; v. 2 n. 4 (2016): V. 2 N. 4 (2016) Comunicação: revisitando conceitos e teorias (Edição Especial 2 2016) Outubro 2016; 46-602447-426610.20873/uft.2447-4266.2016v2n4reponame:Revista Observatórioinstname:Universidade Federal do Tocantins (UFT)instacron:UFTporhttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/1774/9025https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/1774/10433https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/1774/10434https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/1774/10436https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/1774/10438https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/1774/10439Século XX/XXICopyright (c) 2016 Revista Observatórioinfo:eu-repo/semantics/openAccessRibeiro, Lavina Madeira2022-03-04T13:24:56Zoai:ojs.revista.uft.edu.br:article/1774Revistahttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/oai2447-42662447-4266opendoar:2022-03-04T13:24:56Revista Observatório - Universidade Federal do Tocantins (UFT)false
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