PUBLIC COMMUNICATION AND CITIZEN SH I P FROM THE CONTRIBUTIONS OF POLITICAL ECONOMY OF COMMUNICATION

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Pinheiro, Mary Sandra Landim
Data de Publicação: 2016
Outros Autores: Dourado, Jacqueline Lima
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Observatório
Texto Completo: https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/1745
Resumo: This work aims to bring a theoretical discussion of Public Communication and Citizenship under the bias of the Political Economy of Communication , a field that addresses issues between the communication market , State and society. From the concept worked by some scholars that expand discussions on the issues is drawn a definition of Public Communication and Citizenship , they are subsequently listed research that combine the logic of public journalism on economic issues among the products circulating in the television space taking into account public communication as a mechanism of resistance in the communication sphere.
id UFT-8_a7554adc7c78d6a8f52e6f97f4b0b45f
oai_identifier_str oai:ojs.revista.uft.edu.br:article/1745
network_acronym_str UFT-8
network_name_str Revista Observatório
repository_id_str
spelling PUBLIC COMMUNICATION AND CITIZEN SH I P FROM THE CONTRIBUTIONS OF POLITICAL ECONOMY OF COMMUNICATIONCOMUNICACIÓN PÚBLICA Y LA CIUDADANÍA DE LAS CONTRIBUCIONES DE ECONOMÍA POLÍTICA DE COMUNICACIÓNCOMUNICAÇÃO PÚBLICA E CIDADANIA A PARTIR DAS CONTRIBUIÇÕES DA ECONOMIA POLÍTICA DA COMUNICAÇÃOPolitical Economy of CommunicationPublic communicationCitizenshipPolitical Economy of CommunicationPublic communicationCitizenshipEconomia Política de la ComunicaciónComunicación PúblicaCiudadaníaEconomia Política de la ComunicaciónComunicación PúblicaCiudadaníaEconomia Política da ComunicaçãoComunicação PúblicaCidadaniaEconomia Política de ComunicaçãoComunicação PúblicaCidadaniaThis work aims to bring a theoretical discussion of Public Communication and Citizenship under the bias of the Political Economy of Communication , a field that addresses issues between the communication market , State and society. From the concept worked by some scholars that expand discussions on the issues is drawn a definition of Public Communication and Citizenship , they are subsequently listed research that combine the logic of public journalism on economic issues among the products circulating in the television space taking into account public communication as a mechanism of resistance in the communication sphere.Este trabajo tiene como objetivo reunir una discusión teórica de Comunicación Pública y Ciudadanía bajo el sesgo de la Economia Política de la Comunicación , un campo que se ocupa de situaciones entre el mercado de la comunicación , el estado y la sociedad. Desde el concepto trabajado por algunos estudiosos que amplían las discusiones sobre los temas hasta la proyección de una definición de Comunicación Pública y Ciudadanía , que posteriormente se enumeraran en la investigación que combinan la lógica dei periodismo público sobre temas económicos entre los productos que circulan en el espacio de la televisión teniendo en cuenta la comunicación pública como un mecanismo de resistência en la esfera de comunicación.Este trabalho tem como objetivo trazer uma discussão teórica da Comunicação Pública e da Cidadania sob o viés da Economia Política da Comunicação, um campo que abrange questões relacionadas entre o mercado de comunicação, Estado e sociedade. A partir do conceito trabalhado por alguns estudiosos que ampliam as discussões sobre as temáticas é traçada uma definição de Comunicação Pública e Cidadania, posteriormente são elencadas pesquisas que aliam a lógica do público ao jornalismo diante de questões econômicas em meio aos produtos que circulam no espaço televisivo, levando em consideração a comunicação pública como um mecanismo de resistência na esfera comunicacional.  Universidade Federal do Tocantins - UFT2016-10-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionTextoapplication/pdfapplication/epub+zipapplication/octet-streamapplication/zipapplication/x-gzipapplication/ziphttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/174510.20873/uft.2447-4266.2016v2Especial2p29Observatory Journal; Vol. 2 No. 4 (2016): V. 2 N. 4 (2016) Comunicação: revisitando conceitos e teorias (Edição Especial 2 2016) Outubro 2016; 29-45Observatorio Magazine; Vol. 2 Núm. 4 (2016): V. 2 N. 4 (2016) Comunicação: revisitando conceitos e teorias (Edição Especial 2 2016) Outubro 2016; 29-45Observatoire Journal; Vol. 2 No. 4 (2016): V. 2 N. 4 (2016) Comunicação: revisitando conceitos e teorias (Edição Especial 2 2016) Outubro 2016; 29-45Revista Observatório ; v. 2 n. 4 (2016): V. 2 N. 4 (2016) Comunicação: revisitando conceitos e teorias (Edição Especial 2 2016) Outubro 2016; 29-452447-426610.20873/uft.2447-4266.2016v2n4reponame:Revista Observatórioinstname:Universidade Federal do Tocantins (UFT)instacron:UFTporhttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/1745/9024https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/1745/10428https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/1745/10429https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/1745/10430https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/1745/10431https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/1745/10432Século XX/XXICopyright (c) 2016 Revista Observatórioinfo:eu-repo/semantics/openAccessPinheiro, Mary Sandra LandimDourado, Jacqueline Lima2022-03-04T13:24:58Zoai:ojs.revista.uft.edu.br:article/1745Revistahttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/indexPUBhttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/oaigilsonportouft@gmail.com||gilsonporto@uft.edu.br||2447-42662447-4266opendoar:2022-03-04T13:24:58Revista Observatório - Universidade Federal do Tocantins (UFT)false
dc.title.none.fl_str_mv PUBLIC COMMUNICATION AND CITIZEN SH I P FROM THE CONTRIBUTIONS OF POLITICAL ECONOMY OF COMMUNICATION
COMUNICACIÓN PÚBLICA Y LA CIUDADANÍA DE LAS CONTRIBUCIONES DE ECONOMÍA POLÍTICA DE COMUNICACIÓN
COMUNICAÇÃO PÚBLICA E CIDADANIA A PARTIR DAS CONTRIBUIÇÕES DA ECONOMIA POLÍTICA DA COMUNICAÇÃO
title PUBLIC COMMUNICATION AND CITIZEN SH I P FROM THE CONTRIBUTIONS OF POLITICAL ECONOMY OF COMMUNICATION
spellingShingle PUBLIC COMMUNICATION AND CITIZEN SH I P FROM THE CONTRIBUTIONS OF POLITICAL ECONOMY OF COMMUNICATION
Pinheiro, Mary Sandra Landim
Political Economy of Communication
Public communication
Citizenship
Political Economy of Communication
Public communication
Citizenship
Economia Política de la Comunicación
Comunicación Pública
Ciudadanía
Economia Política de la Comunicación
Comunicación Pública
Ciudadanía
Economia Política da Comunicação
Comunicação Pública
Cidadania
Economia Política de Comunicação
Comunicação Pública
Cidadania
title_short PUBLIC COMMUNICATION AND CITIZEN SH I P FROM THE CONTRIBUTIONS OF POLITICAL ECONOMY OF COMMUNICATION
title_full PUBLIC COMMUNICATION AND CITIZEN SH I P FROM THE CONTRIBUTIONS OF POLITICAL ECONOMY OF COMMUNICATION
title_fullStr PUBLIC COMMUNICATION AND CITIZEN SH I P FROM THE CONTRIBUTIONS OF POLITICAL ECONOMY OF COMMUNICATION
title_full_unstemmed PUBLIC COMMUNICATION AND CITIZEN SH I P FROM THE CONTRIBUTIONS OF POLITICAL ECONOMY OF COMMUNICATION
title_sort PUBLIC COMMUNICATION AND CITIZEN SH I P FROM THE CONTRIBUTIONS OF POLITICAL ECONOMY OF COMMUNICATION
author Pinheiro, Mary Sandra Landim
author_facet Pinheiro, Mary Sandra Landim
Dourado, Jacqueline Lima
author_role author
author2 Dourado, Jacqueline Lima
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Pinheiro, Mary Sandra Landim
Dourado, Jacqueline Lima
dc.subject.por.fl_str_mv Political Economy of Communication
Public communication
Citizenship
Political Economy of Communication
Public communication
Citizenship
Economia Política de la Comunicación
Comunicación Pública
Ciudadanía
Economia Política de la Comunicación
Comunicación Pública
Ciudadanía
Economia Política da Comunicação
Comunicação Pública
Cidadania
Economia Política de Comunicação
Comunicação Pública
Cidadania
topic Political Economy of Communication
Public communication
Citizenship
Political Economy of Communication
Public communication
Citizenship
Economia Política de la Comunicación
Comunicación Pública
Ciudadanía
Economia Política de la Comunicación
Comunicación Pública
Ciudadanía
Economia Política da Comunicação
Comunicação Pública
Cidadania
Economia Política de Comunicação
Comunicação Pública
Cidadania
description This work aims to bring a theoretical discussion of Public Communication and Citizenship under the bias of the Political Economy of Communication , a field that addresses issues between the communication market , State and society. From the concept worked by some scholars that expand discussions on the issues is drawn a definition of Public Communication and Citizenship , they are subsequently listed research that combine the logic of public journalism on economic issues among the products circulating in the television space taking into account public communication as a mechanism of resistance in the communication sphere.
publishDate 2016
dc.date.none.fl_str_mv 2016-10-30
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Texto
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/1745
10.20873/uft.2447-4266.2016v2Especial2p29
url https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/1745
identifier_str_mv 10.20873/uft.2447-4266.2016v2Especial2p29
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/1745/9024
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/1745/10428
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/1745/10429
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/1745/10430
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/1745/10431
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/1745/10432
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2016 Revista Observatório
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2016 Revista Observatório
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
application/epub+zip
application/octet-stream
application/zip
application/x-gzip
application/zip
dc.coverage.none.fl_str_mv Século XX/XXI
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal do Tocantins - UFT
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal do Tocantins - UFT
dc.source.none.fl_str_mv Observatory Journal; Vol. 2 No. 4 (2016): V. 2 N. 4 (2016) Comunicação: revisitando conceitos e teorias (Edição Especial 2 2016) Outubro 2016; 29-45
Observatorio Magazine; Vol. 2 Núm. 4 (2016): V. 2 N. 4 (2016) Comunicação: revisitando conceitos e teorias (Edição Especial 2 2016) Outubro 2016; 29-45
Observatoire Journal; Vol. 2 No. 4 (2016): V. 2 N. 4 (2016) Comunicação: revisitando conceitos e teorias (Edição Especial 2 2016) Outubro 2016; 29-45
Revista Observatório ; v. 2 n. 4 (2016): V. 2 N. 4 (2016) Comunicação: revisitando conceitos e teorias (Edição Especial 2 2016) Outubro 2016; 29-45
2447-4266
10.20873/uft.2447-4266.2016v2n4
reponame:Revista Observatório
instname:Universidade Federal do Tocantins (UFT)
instacron:UFT
instname_str Universidade Federal do Tocantins (UFT)
instacron_str UFT
institution UFT
reponame_str Revista Observatório
collection Revista Observatório
repository.name.fl_str_mv Revista Observatório - Universidade Federal do Tocantins (UFT)
repository.mail.fl_str_mv gilsonportouft@gmail.com||gilsonporto@uft.edu.br||
_version_ 1797174752036519936