Attraction and distraction in the externai advertising of candidates for election in 2014

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Trein, Sérgio
Data de Publicação: 2015
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Observatório
Texto Completo: https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/1648
Resumo: In 2004, because of a series of limitations imposed by electoral legislation, external publicity was much used by candidates. The problem is that the main city avenues and street intersections were dominated by political sidewalk signs, producing a significant amount of visual pollution. It is from this situation that our research problem has come up: does this accumulation of sidewalk signs create a sensation of attraction or distraction in relation to these candidates' political propaganda? For this purpose, the functionalist approach was used as methodological support, through a reception study to measure and evaluate the existence of a language processing and its consequent sensation of attraction or distraction in relation to the sidewalk signs on streets put there by candidates.
id UFT-7_92c993476614f36b3b3f0011e0139d1b
oai_identifier_str oai:ojs.revista.uft.edu.br:article/1648
network_acronym_str UFT-7
network_name_str Revista Observatório
repository_id_str
spelling Attraction and distraction in the externai advertising of candidates for election in 2014Atracción y distracción en la publicidad externa de candidatos para las elecciones de 2014Atração e distração na publicidade externa dos candidatos à eleição em 2014AttractionDistractionExternal advertisingAttractionDistractionExternal advertisingAtracciónDistractiónPublicidad externaAtracciónDistractionPublicidad externaAtraçãoDistraçãoPublicidade externaAtraçãoDistraçãoPublicidade externaIn 2004, because of a series of limitations imposed by electoral legislation, external publicity was much used by candidates. The problem is that the main city avenues and street intersections were dominated by political sidewalk signs, producing a significant amount of visual pollution. It is from this situation that our research problem has come up: does this accumulation of sidewalk signs create a sensation of attraction or distraction in relation to these candidates' political propaganda? For this purpose, the functionalist approach was used as methodological support, through a reception study to measure and evaluate the existence of a language processing and its consequent sensation of attraction or distraction in relation to the sidewalk signs on streets put there by candidates.En 2014, debido a una serie de limitaciones impuestas por la ley electoral, la publicidad exterior ha sido ampliamente utilizado por los solicitantes. El problema es que las principales avenidas y cruce de caminos de las ciudades fueron tomadas por estos caballetes, generando una gran contaminación visual. A partir de este punto es que surge de nuestro problema de investigación, esta acumulación de casi un caballete sobre el otro crea un sentimiento de atracción o distracción de los anuncios políticos de los candidatos? Para ello, como apoyo metodológico, se utilizó la perspectiva funcionalista, a través de un estudio de la recepción de medir y evaluar si hay un procesamiento del lenguaje y el consiguiente sentimiento de atracción o distracción en relación con caballetes calle presentados por los candidatos.Em 2014, em função de uma série de limitações impostas pela legislação eleitoral, a publicidade externa foi muito usada pelos candidatos. O problema é que as principais avenidas e cruzamentos das cidades foram tomadas por estes cavaletes, gerando uma enorme poluição visual. A partir desta questão é que surge o nosso problema de pesquisa: este acúmulo de quase um cavalete sobre o outro cria uma sensação de atração ou de distração em relação às propagandas políticas dos candidatos? Para isso, como suporte metodológico, foi utilizada a perspectiva funcionalista, através de um estudo de recepção para medir e avaliar se há um processamento da linguagem e uma consequente sensação de atração ou de distração em relação aos cavaletes de rua colocados pelos candidatos.  Universidade Federal do Tocantins - UFT2015-12-26info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionTextoapplication/pdfimage/tiffimage/tiffimage/tiffapplication/epub+zipapplication/octet-streamapplication/zipapplication/x-gzipapplication/ziphttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/164810.20873/uft.2447-4266.2015v1n3p141Observatory Journal; Vol. 1 No. 3 (2015): V. 1 N. 3 (2015) Tema Livre / Free Theme / Tema Libre Setembro-Dezembro 2015; 141-159Observatorio Magazine; Vol. 1 Núm. 3 (2015): V. 1 N. 3 (2015) Tema Livre / Free Theme / Tema Libre Setembro-Dezembro 2015; 141-159Observatoire Journal; Vol. 1 No. 3 (2015): V. 1 N. 3 (2015) Tema Livre / Free Theme / Tema Libre Setembro-Dezembro 2015; 141-159Revista Observatório ; v. 1 n. 3 (2015): V. 1 N. 3 (2015) Tema Livre / Free Theme / Tema Libre Setembro-Dezembro 2015; 141-1592447-426610.20873/uft.2447-4266.2015v1n3reponame:Revista Observatórioinstname:Universidade Federal do Tocantins (UFT)instacron:UFTporhttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/1648/8515https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/1648/9201https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/1648/9202https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/1648/9203https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/1648/11152https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/1648/11154https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/1648/11155https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/1648/11156https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/1648/11157Século XX/XXICopyright (c) 2015 Revista Observatorioinfo:eu-repo/semantics/openAccessTrein, Sérgio2022-03-04T13:27:38Zoai:ojs.revista.uft.edu.br:article/1648Revistahttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/oai2447-42662447-4266opendoar:2022-03-04T13:27:38Revista Observatório - Universidade Federal do Tocantins (UFT)false
dc.title.none.fl_str_mv Attraction and distraction in the externai advertising of candidates for election in 2014
Atracción y distracción en la publicidad externa de candidatos para las elecciones de 2014
Atração e distração na publicidade externa dos candidatos à eleição em 2014
title Attraction and distraction in the externai advertising of candidates for election in 2014
spellingShingle Attraction and distraction in the externai advertising of candidates for election in 2014
Trein, Sérgio
Attraction
Distraction
External advertising
Attraction
Distraction
External advertising
Atracción
Distractión
Publicidad externa
Atracción
Distraction
Publicidad externa
Atração
Distração
Publicidade externa
Atração
Distração
Publicidade externa
title_short Attraction and distraction in the externai advertising of candidates for election in 2014
title_full Attraction and distraction in the externai advertising of candidates for election in 2014
title_fullStr Attraction and distraction in the externai advertising of candidates for election in 2014
title_full_unstemmed Attraction and distraction in the externai advertising of candidates for election in 2014
title_sort Attraction and distraction in the externai advertising of candidates for election in 2014
author Trein, Sérgio
author_facet Trein, Sérgio
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Trein, Sérgio
dc.subject.por.fl_str_mv Attraction
Distraction
External advertising
Attraction
Distraction
External advertising
Atracción
Distractión
Publicidad externa
Atracción
Distraction
Publicidad externa
Atração
Distração
Publicidade externa
Atração
Distração
Publicidade externa
topic Attraction
Distraction
External advertising
Attraction
Distraction
External advertising
Atracción
Distractión
Publicidad externa
Atracción
Distraction
Publicidad externa
Atração
Distração
Publicidade externa
Atração
Distração
Publicidade externa
description In 2004, because of a series of limitations imposed by electoral legislation, external publicity was much used by candidates. The problem is that the main city avenues and street intersections were dominated by political sidewalk signs, producing a significant amount of visual pollution. It is from this situation that our research problem has come up: does this accumulation of sidewalk signs create a sensation of attraction or distraction in relation to these candidates' political propaganda? For this purpose, the functionalist approach was used as methodological support, through a reception study to measure and evaluate the existence of a language processing and its consequent sensation of attraction or distraction in relation to the sidewalk signs on streets put there by candidates.
publishDate 2015
dc.date.none.fl_str_mv 2015-12-26
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Texto
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/1648
10.20873/uft.2447-4266.2015v1n3p141
url https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/1648
identifier_str_mv 10.20873/uft.2447-4266.2015v1n3p141
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/1648/8515
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/1648/9201
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/1648/9202
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/1648/9203
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/1648/11152
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/1648/11154
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/1648/11155
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/1648/11156
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/1648/11157
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2015 Revista Observatorio
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2015 Revista Observatorio
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
image/tiff
image/tiff
image/tiff
application/epub+zip
application/octet-stream
application/zip
application/x-gzip
application/zip
dc.coverage.none.fl_str_mv Século XX/XXI
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal do Tocantins - UFT
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal do Tocantins - UFT
dc.source.none.fl_str_mv Observatory Journal; Vol. 1 No. 3 (2015): V. 1 N. 3 (2015) Tema Livre / Free Theme / Tema Libre Setembro-Dezembro 2015; 141-159
Observatorio Magazine; Vol. 1 Núm. 3 (2015): V. 1 N. 3 (2015) Tema Livre / Free Theme / Tema Libre Setembro-Dezembro 2015; 141-159
Observatoire Journal; Vol. 1 No. 3 (2015): V. 1 N. 3 (2015) Tema Livre / Free Theme / Tema Libre Setembro-Dezembro 2015; 141-159
Revista Observatório ; v. 1 n. 3 (2015): V. 1 N. 3 (2015) Tema Livre / Free Theme / Tema Libre Setembro-Dezembro 2015; 141-159
2447-4266
10.20873/uft.2447-4266.2015v1n3
reponame:Revista Observatório
instname:Universidade Federal do Tocantins (UFT)
instacron:UFT
instname_str Universidade Federal do Tocantins (UFT)
instacron_str UFT
institution UFT
reponame_str Revista Observatório
collection Revista Observatório
repository.name.fl_str_mv Revista Observatório - Universidade Federal do Tocantins (UFT)
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1798313242840268800