Attraction and distraction in the externai advertising of candidates for election in 2014
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2015 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Observatório |
Texto Completo: | https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/1648 |
Resumo: | In 2004, because of a series of limitations imposed by electoral legislation, external publicity was much used by candidates. The problem is that the main city avenues and street intersections were dominated by political sidewalk signs, producing a significant amount of visual pollution. It is from this situation that our research problem has come up: does this accumulation of sidewalk signs create a sensation of attraction or distraction in relation to these candidates' political propaganda? For this purpose, the functionalist approach was used as methodological support, through a reception study to measure and evaluate the existence of a language processing and its consequent sensation of attraction or distraction in relation to the sidewalk signs on streets put there by candidates. |
id |
UFT-7_92c993476614f36b3b3f0011e0139d1b |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revista.uft.edu.br:article/1648 |
network_acronym_str |
UFT-7 |
network_name_str |
Revista Observatório |
repository_id_str |
|
spelling |
Attraction and distraction in the externai advertising of candidates for election in 2014Atracción y distracción en la publicidad externa de candidatos para las elecciones de 2014Atração e distração na publicidade externa dos candidatos à eleição em 2014AttractionDistractionExternal advertisingAttractionDistractionExternal advertisingAtracciónDistractiónPublicidad externaAtracciónDistractionPublicidad externaAtraçãoDistraçãoPublicidade externaAtraçãoDistraçãoPublicidade externaIn 2004, because of a series of limitations imposed by electoral legislation, external publicity was much used by candidates. The problem is that the main city avenues and street intersections were dominated by political sidewalk signs, producing a significant amount of visual pollution. It is from this situation that our research problem has come up: does this accumulation of sidewalk signs create a sensation of attraction or distraction in relation to these candidates' political propaganda? For this purpose, the functionalist approach was used as methodological support, through a reception study to measure and evaluate the existence of a language processing and its consequent sensation of attraction or distraction in relation to the sidewalk signs on streets put there by candidates.En 2014, debido a una serie de limitaciones impuestas por la ley electoral, la publicidad exterior ha sido ampliamente utilizado por los solicitantes. El problema es que las principales avenidas y cruce de caminos de las ciudades fueron tomadas por estos caballetes, generando una gran contaminación visual. A partir de este punto es que surge de nuestro problema de investigación, esta acumulación de casi un caballete sobre el otro crea un sentimiento de atracción o distracción de los anuncios políticos de los candidatos? Para ello, como apoyo metodológico, se utilizó la perspectiva funcionalista, a través de un estudio de la recepción de medir y evaluar si hay un procesamiento del lenguaje y el consiguiente sentimiento de atracción o distracción en relación con caballetes calle presentados por los candidatos.Em 2014, em função de uma série de limitações impostas pela legislação eleitoral, a publicidade externa foi muito usada pelos candidatos. O problema é que as principais avenidas e cruzamentos das cidades foram tomadas por estes cavaletes, gerando uma enorme poluição visual. A partir desta questão é que surge o nosso problema de pesquisa: este acúmulo de quase um cavalete sobre o outro cria uma sensação de atração ou de distração em relação às propagandas políticas dos candidatos? Para isso, como suporte metodológico, foi utilizada a perspectiva funcionalista, através de um estudo de recepção para medir e avaliar se há um processamento da linguagem e uma consequente sensação de atração ou de distração em relação aos cavaletes de rua colocados pelos candidatos. Universidade Federal do Tocantins - UFT2015-12-26info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionTextoapplication/pdfimage/tiffimage/tiffimage/tiffapplication/epub+zipapplication/octet-streamapplication/zipapplication/x-gzipapplication/ziphttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/164810.20873/uft.2447-4266.2015v1n3p141Observatory Journal; Vol. 1 No. 3 (2015): V. 1 N. 3 (2015) Tema Livre / Free Theme / Tema Libre Setembro-Dezembro 2015; 141-159Observatorio Magazine; Vol. 1 Núm. 3 (2015): V. 1 N. 3 (2015) Tema Livre / Free Theme / Tema Libre Setembro-Dezembro 2015; 141-159Observatoire Journal; Vol. 1 No. 3 (2015): V. 1 N. 3 (2015) Tema Livre / Free Theme / Tema Libre Setembro-Dezembro 2015; 141-159Revista Observatório ; v. 1 n. 3 (2015): V. 1 N. 3 (2015) Tema Livre / Free Theme / Tema Libre Setembro-Dezembro 2015; 141-1592447-426610.20873/uft.2447-4266.2015v1n3reponame:Revista Observatórioinstname:Universidade Federal do Tocantins (UFT)instacron:UFTporhttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/1648/8515https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/1648/9201https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/1648/9202https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/1648/9203https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/1648/11152https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/1648/11154https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/1648/11155https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/1648/11156https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/1648/11157Século XX/XXICopyright (c) 2015 Revista Observatorioinfo:eu-repo/semantics/openAccessTrein, Sérgio2022-03-04T13:27:38Zoai:ojs.revista.uft.edu.br:article/1648Revistahttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/oai2447-42662447-4266opendoar:2022-03-04T13:27:38Revista Observatório - Universidade Federal do Tocantins (UFT)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Attraction and distraction in the externai advertising of candidates for election in 2014 Atracción y distracción en la publicidad externa de candidatos para las elecciones de 2014 Atração e distração na publicidade externa dos candidatos à eleição em 2014 |
title |
Attraction and distraction in the externai advertising of candidates for election in 2014 |
spellingShingle |
Attraction and distraction in the externai advertising of candidates for election in 2014 Trein, Sérgio Attraction Distraction External advertising Attraction Distraction External advertising Atracción Distractión Publicidad externa Atracción Distraction Publicidad externa Atração Distração Publicidade externa Atração Distração Publicidade externa |
title_short |
Attraction and distraction in the externai advertising of candidates for election in 2014 |
title_full |
Attraction and distraction in the externai advertising of candidates for election in 2014 |
title_fullStr |
Attraction and distraction in the externai advertising of candidates for election in 2014 |
title_full_unstemmed |
Attraction and distraction in the externai advertising of candidates for election in 2014 |
title_sort |
Attraction and distraction in the externai advertising of candidates for election in 2014 |
author |
Trein, Sérgio |
author_facet |
Trein, Sérgio |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Trein, Sérgio |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Attraction Distraction External advertising Attraction Distraction External advertising Atracción Distractión Publicidad externa Atracción Distraction Publicidad externa Atração Distração Publicidade externa Atração Distração Publicidade externa |
topic |
Attraction Distraction External advertising Attraction Distraction External advertising Atracción Distractión Publicidad externa Atracción Distraction Publicidad externa Atração Distração Publicidade externa Atração Distração Publicidade externa |
description |
In 2004, because of a series of limitations imposed by electoral legislation, external publicity was much used by candidates. The problem is that the main city avenues and street intersections were dominated by political sidewalk signs, producing a significant amount of visual pollution. It is from this situation that our research problem has come up: does this accumulation of sidewalk signs create a sensation of attraction or distraction in relation to these candidates' political propaganda? For this purpose, the functionalist approach was used as methodological support, through a reception study to measure and evaluate the existence of a language processing and its consequent sensation of attraction or distraction in relation to the sidewalk signs on streets put there by candidates. |
publishDate |
2015 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2015-12-26 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Texto |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/1648 10.20873/uft.2447-4266.2015v1n3p141 |
url |
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/1648 |
identifier_str_mv |
10.20873/uft.2447-4266.2015v1n3p141 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/1648/8515 https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/1648/9201 https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/1648/9202 https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/1648/9203 https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/1648/11152 https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/1648/11154 https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/1648/11155 https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/1648/11156 https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/1648/11157 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2015 Revista Observatorio info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2015 Revista Observatorio |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf image/tiff image/tiff image/tiff application/epub+zip application/octet-stream application/zip application/x-gzip application/zip |
dc.coverage.none.fl_str_mv |
Século XX/XXI |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal do Tocantins - UFT |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal do Tocantins - UFT |
dc.source.none.fl_str_mv |
Observatory Journal; Vol. 1 No. 3 (2015): V. 1 N. 3 (2015) Tema Livre / Free Theme / Tema Libre Setembro-Dezembro 2015; 141-159 Observatorio Magazine; Vol. 1 Núm. 3 (2015): V. 1 N. 3 (2015) Tema Livre / Free Theme / Tema Libre Setembro-Dezembro 2015; 141-159 Observatoire Journal; Vol. 1 No. 3 (2015): V. 1 N. 3 (2015) Tema Livre / Free Theme / Tema Libre Setembro-Dezembro 2015; 141-159 Revista Observatório ; v. 1 n. 3 (2015): V. 1 N. 3 (2015) Tema Livre / Free Theme / Tema Libre Setembro-Dezembro 2015; 141-159 2447-4266 10.20873/uft.2447-4266.2015v1n3 reponame:Revista Observatório instname:Universidade Federal do Tocantins (UFT) instacron:UFT |
instname_str |
Universidade Federal do Tocantins (UFT) |
instacron_str |
UFT |
institution |
UFT |
reponame_str |
Revista Observatório |
collection |
Revista Observatório |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Observatório - Universidade Federal do Tocantins (UFT) |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1798313242840268800 |