Carry Fire
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2019 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Observatório |
Texto Completo: | https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/7620 |
Resumo: | In this article, we accomplished a study turned at understanding how receptors, that attended the course of Rock’s Social History, which unites communication with the musical genre rock, comprehend the musical reviews, understood as cultural journalism’s subgenre (PIZA, 2013). With precepts Kellner’s (2001) and Orozco Gómez’s (2000) precepts, we analyzed the debate with a focus group about two texts by The Guardian (England) and Omelete (Brazil). We understand that the reviews reinforce stereotypes, which corroborates an opposing positioning by the receptors regarding the selected text’s content. |
id |
UFT-7_985e107c5a96713bad9b415067b01bbf |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revista.uft.edu.br:article/7620 |
network_acronym_str |
UFT-7 |
network_name_str |
Revista Observatório |
repository_id_str |
|
spelling |
Carry FireCarry FireCarry FireCARRY FIRE: um estudo de recepção das críticas musicais ao disco de Robert PlantCrítica musicalrecepçãorockRobert PlantCrítica musical; recepçã.In this article, we accomplished a study turned at understanding how receptors, that attended the course of Rock’s Social History, which unites communication with the musical genre rock, comprehend the musical reviews, understood as cultural journalism’s subgenre (PIZA, 2013). With precepts Kellner’s (2001) and Orozco Gómez’s (2000) precepts, we analyzed the debate with a focus group about two texts by The Guardian (England) and Omelete (Brazil). We understand that the reviews reinforce stereotypes, which corroborates an opposing positioning by the receptors regarding the selected text’s content.Neste artigo, realizamos um estudo voltado à compreensão de como receptores, que cursaram uma disciplina universitária, que une comunicação com o gênero musical rock, compreendem as críticas musicais, entendidas como um subgênero do jornalismo cultural (PIZA, 2013). Sob preceitos de Kellner (2001) e Orozco Gómez (2000), analisamos o debate com o grupo focal acerca de dois textos produzidos pelos veículos The Guardian (Inglaterra) e Omelete (Brasil). Entendemos que os textos reforçam estereótipos, fator este que corrobora um posicionamento contrário por parte dos receptores em relação ao conteúdo dos textos selecionados.Universidade Federal do Tocantins - UFT2019-10-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/762010.20873/uft.2447-4266.2019v5n6p453Observatory Journal; Vol. 5 No. 6 (2019): v. 5 n. 6 (2019): Netnografia e Humanidades Digitais: perspectivas e desafios Out-Dez (2019); 453-472Observatorio Magazine; Vol. 5 Núm. 6 (2019): v. 5 n. 6 (2019): Netnografia e Humanidades Digitais: perspectivas e desafios Out-Dez (2019); 453-472Observatoire Journal; Vol. 5 No. 6 (2019): v. 5 n. 6 (2019): Netnografia e Humanidades Digitais: perspectivas e desafios Out-Dez (2019); 453-472Revista Observatório ; v. 5 n. 6 (2019): v. 5 n. 6 (2019): Netnografia e Humanidades Digitais: perspectivas e desafios Out-Dez (2019); 453-4722447-426610.20873/uft.2447-4266.2019v5n6reponame:Revista Observatórioinstname:Universidade Federal do Tocantins (UFT)instacron:UFTporhttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/7620/16324Copyright (c) 2019 Revista Observatórioinfo:eu-repo/semantics/openAccessCruz, FábioSimões Pires, Arthur Freire2020-01-21T19:28:20Zoai:ojs.revista.uft.edu.br:article/7620Revistahttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/oai2447-42662447-4266opendoar:2020-01-21T19:28:20Revista Observatório - Universidade Federal do Tocantins (UFT)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Carry Fire Carry Fire Carry Fire CARRY FIRE: um estudo de recepção das críticas musicais ao disco de Robert Plant |
title |
Carry Fire |
spellingShingle |
Carry Fire Cruz, Fábio Crítica musical recepção rock Robert Plant Crítica musical ; recepçã. |
title_short |
Carry Fire |
title_full |
Carry Fire |
title_fullStr |
Carry Fire |
title_full_unstemmed |
Carry Fire |
title_sort |
Carry Fire |
author |
Cruz, Fábio |
author_facet |
Cruz, Fábio Simões Pires, Arthur Freire |
author_role |
author |
author2 |
Simões Pires, Arthur Freire |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Cruz, Fábio Simões Pires, Arthur Freire |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Crítica musical recepção rock Robert Plant Crítica musical ; recepçã. |
topic |
Crítica musical recepção rock Robert Plant Crítica musical ; recepçã. |
description |
In this article, we accomplished a study turned at understanding how receptors, that attended the course of Rock’s Social History, which unites communication with the musical genre rock, comprehend the musical reviews, understood as cultural journalism’s subgenre (PIZA, 2013). With precepts Kellner’s (2001) and Orozco Gómez’s (2000) precepts, we analyzed the debate with a focus group about two texts by The Guardian (England) and Omelete (Brazil). We understand that the reviews reinforce stereotypes, which corroborates an opposing positioning by the receptors regarding the selected text’s content. |
publishDate |
2019 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2019-10-01 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/7620 10.20873/uft.2447-4266.2019v5n6p453 |
url |
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/7620 |
identifier_str_mv |
10.20873/uft.2447-4266.2019v5n6p453 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/7620/16324 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2019 Revista Observatório info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2019 Revista Observatório |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal do Tocantins - UFT |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal do Tocantins - UFT |
dc.source.none.fl_str_mv |
Observatory Journal; Vol. 5 No. 6 (2019): v. 5 n. 6 (2019): Netnografia e Humanidades Digitais: perspectivas e desafios Out-Dez (2019); 453-472 Observatorio Magazine; Vol. 5 Núm. 6 (2019): v. 5 n. 6 (2019): Netnografia e Humanidades Digitais: perspectivas e desafios Out-Dez (2019); 453-472 Observatoire Journal; Vol. 5 No. 6 (2019): v. 5 n. 6 (2019): Netnografia e Humanidades Digitais: perspectivas e desafios Out-Dez (2019); 453-472 Revista Observatório ; v. 5 n. 6 (2019): v. 5 n. 6 (2019): Netnografia e Humanidades Digitais: perspectivas e desafios Out-Dez (2019); 453-472 2447-4266 10.20873/uft.2447-4266.2019v5n6 reponame:Revista Observatório instname:Universidade Federal do Tocantins (UFT) instacron:UFT |
instname_str |
Universidade Federal do Tocantins (UFT) |
instacron_str |
UFT |
institution |
UFT |
reponame_str |
Revista Observatório |
collection |
Revista Observatório |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Observatório - Universidade Federal do Tocantins (UFT) |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1798313248836026368 |