DILMA ROUSSEFF COMMUNICATION: crisis and social media

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: HERMONT, ARABIE BEZRI
Data de Publicação: 2016
Outros Autores: PENNINI, ANICE BEZRI
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Observatório
Texto Completo: https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/1766
Resumo: The idea that motivates this paper is to discuss the political communication in second term of President Dilma, in the context of Brazil in growing process of mediatization. The interactions that take place in societies that are in process of mediatization are sometimes surprising. After the phenomenon that became known as "panelaço", dur- ing the speech at the Women's Day (8 March 2015) , the presidency changed com- munication format, with the decision of communicate its message on May 1, Labor Day, only in social media, and not by television and radio, as in previous years.
id UFT-7_a328f673cac4dbea89e4d38be5fd23e2
oai_identifier_str oai:ojs.revista.uft.edu.br:article/1766
network_acronym_str UFT-7
network_name_str Revista Observatório
repository_id_str
spelling DILMA ROUSSEFF COMMUNICATION: crisis and social mediaCOMUNICACIÓN DE DILMA ROUSSEFF: crisis y redes socialesComunicação de Dilma Rousseff: crise e mídias sociaisDilma RousseffCommunicationSocial mediaDilma RousseffComunicaciónRedes socialesDilma RousseffComunicaçãoMídias sociaismidiatização.dilma rousseffcomunicaçãomidias sociaismidiatizaçãoThe idea that motivates this paper is to discuss the political communication in second term of President Dilma, in the context of Brazil in growing process of mediatization. The interactions that take place in societies that are in process of mediatization are sometimes surprising. After the phenomenon that became known as "panelaço", dur- ing the speech at the Women's Day (8 March 2015) , the presidency changed com- munication format, with the decision of communicate its message on May 1, Labor Day, only in social media, and not by television and radio, as in previous years. La idea que motiva este trabajo es discutir la comunicación política de presidenta Dilma, en el contexto dei Brasil en proceso de crecimiento de la mediatización. Las interacciones que se producen en las sociedades en proceso de mediatización son a veces sorprendentes. Después dei fenómeno "panelaço" en su discurso en el Dia de la Mujer (8 de marzo de 2015), la presidência cambio el formato de comunicación, con la decisión de comunicar su mensaje em el 1 de mayo, Dia dei Trabajo, sólo en las redes sociales, y no por la televisión y la radio, como en anos anteriores. A ideia que motiva este artigo é refletir sobre a comunicação política do segundo mandato da presidenta Dilma, no contexto de um Brasil em crescente processo de midiatização. As interações que se dão nas sociedades em processo de midiatização são por vezes surpreendentes. Após o fenômeno que ficou conhecido como “panelaço”, em sua fala no Dia das Mulheres (8 de março de 2015), a Presidência da República mudou meio e formato de comunicação, chegando à decisão de comunicar sua mensagem no dia 1o de maio, Dia do Trabalho, somente nas mídias sociais, e não pela televisão e pelo rádio, como em anos anteriores.  Universidade Federal do Tocantins - UFT2016-05-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionTextoapplication/pdfhttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/176610.20873/uft.2447-4266.2016v2especial1p251Observatory Journal; Vol. 2 No. 2 (2016): V. 2 N. 2 (2016) Comunicação, História Oral e Tempo Presente 2 (Edição Especial 1 2016) Maio 2016; 251-274Observatorio Magazine; Vol. 2 Núm. 2 (2016): V. 2 N. 2 (2016) Comunicação, História Oral e Tempo Presente 2 (Edição Especial 1 2016) Maio 2016; 251-274Observatoire Journal; Vol. 2 No. 2 (2016): V. 2 N. 2 (2016) Comunicação, História Oral e Tempo Presente 2 (Edição Especial 1 2016) Maio 2016; 251-274Revista Observatório ; v. 2 n. 2 (2016): V. 2 N. 2 (2016) Comunicação, História Oral e Tempo Presente 2 (Edição Especial 1 2016) Maio 2016; 251-2742447-426610.20873/uft.2447-4266.2016v2n2reponame:Revista Observatórioinstname:Universidade Federal do Tocantins (UFT)instacron:UFTporhttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/1766/8714https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/1766/10824https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/1766/10825https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/1766/10826https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/1766/10827https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/1766/10828Século XX/XXICopyright (c) 2016 Revista Observatórioinfo:eu-repo/semantics/openAccessHERMONT, ARABIE BEZRIPENNINI, ANICE BEZRI2022-03-04T13:26:05Zoai:ojs.revista.uft.edu.br:article/1766Revistahttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/oai2447-42662447-4266opendoar:2022-03-04T13:26:05Revista Observatório - Universidade Federal do Tocantins (UFT)false
dc.title.none.fl_str_mv DILMA ROUSSEFF COMMUNICATION: crisis and social media
COMUNICACIÓN DE DILMA ROUSSEFF: crisis y redes sociales
Comunicação de Dilma Rousseff: crise e mídias sociais
title DILMA ROUSSEFF COMMUNICATION: crisis and social media
spellingShingle DILMA ROUSSEFF COMMUNICATION: crisis and social media
HERMONT, ARABIE BEZRI
Dilma Rousseff
Communication
Social media
Dilma Rousseff
Comunicación
Redes sociales
Dilma Rousseff
Comunicação
Mídias sociais
midiatização.
dilma rousseff
comunicação
midias sociais
midiatização
title_short DILMA ROUSSEFF COMMUNICATION: crisis and social media
title_full DILMA ROUSSEFF COMMUNICATION: crisis and social media
title_fullStr DILMA ROUSSEFF COMMUNICATION: crisis and social media
title_full_unstemmed DILMA ROUSSEFF COMMUNICATION: crisis and social media
title_sort DILMA ROUSSEFF COMMUNICATION: crisis and social media
author HERMONT, ARABIE BEZRI
author_facet HERMONT, ARABIE BEZRI
PENNINI, ANICE BEZRI
author_role author
author2 PENNINI, ANICE BEZRI
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv HERMONT, ARABIE BEZRI
PENNINI, ANICE BEZRI
dc.subject.por.fl_str_mv Dilma Rousseff
Communication
Social media
Dilma Rousseff
Comunicación
Redes sociales
Dilma Rousseff
Comunicação
Mídias sociais
midiatização.
dilma rousseff
comunicação
midias sociais
midiatização
topic Dilma Rousseff
Communication
Social media
Dilma Rousseff
Comunicación
Redes sociales
Dilma Rousseff
Comunicação
Mídias sociais
midiatização.
dilma rousseff
comunicação
midias sociais
midiatização
description The idea that motivates this paper is to discuss the political communication in second term of President Dilma, in the context of Brazil in growing process of mediatization. The interactions that take place in societies that are in process of mediatization are sometimes surprising. After the phenomenon that became known as "panelaço", dur- ing the speech at the Women's Day (8 March 2015) , the presidency changed com- munication format, with the decision of communicate its message on May 1, Labor Day, only in social media, and not by television and radio, as in previous years.
publishDate 2016
dc.date.none.fl_str_mv 2016-05-30
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Texto
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/1766
10.20873/uft.2447-4266.2016v2especial1p251
url https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/1766
identifier_str_mv 10.20873/uft.2447-4266.2016v2especial1p251
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/1766/8714
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/1766/10824
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/1766/10825
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/1766/10826
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/1766/10827
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/1766/10828
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2016 Revista Observatório
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2016 Revista Observatório
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.coverage.none.fl_str_mv Século XX/XXI
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal do Tocantins - UFT
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal do Tocantins - UFT
dc.source.none.fl_str_mv Observatory Journal; Vol. 2 No. 2 (2016): V. 2 N. 2 (2016) Comunicação, História Oral e Tempo Presente 2 (Edição Especial 1 2016) Maio 2016; 251-274
Observatorio Magazine; Vol. 2 Núm. 2 (2016): V. 2 N. 2 (2016) Comunicação, História Oral e Tempo Presente 2 (Edição Especial 1 2016) Maio 2016; 251-274
Observatoire Journal; Vol. 2 No. 2 (2016): V. 2 N. 2 (2016) Comunicação, História Oral e Tempo Presente 2 (Edição Especial 1 2016) Maio 2016; 251-274
Revista Observatório ; v. 2 n. 2 (2016): V. 2 N. 2 (2016) Comunicação, História Oral e Tempo Presente 2 (Edição Especial 1 2016) Maio 2016; 251-274
2447-4266
10.20873/uft.2447-4266.2016v2n2
reponame:Revista Observatório
instname:Universidade Federal do Tocantins (UFT)
instacron:UFT
instname_str Universidade Federal do Tocantins (UFT)
instacron_str UFT
institution UFT
reponame_str Revista Observatório
collection Revista Observatório
repository.name.fl_str_mv Revista Observatório - Universidade Federal do Tocantins (UFT)
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1798313243476754432