DILMA ROUSSEFF COMMUNICATION: crisis and social media
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2016 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Observatório |
Texto Completo: | https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/1766 |
Resumo: | The idea that motivates this paper is to discuss the political communication in second term of President Dilma, in the context of Brazil in growing process of mediatization. The interactions that take place in societies that are in process of mediatization are sometimes surprising. After the phenomenon that became known as "panelaço", dur- ing the speech at the Women's Day (8 March 2015) , the presidency changed com- munication format, with the decision of communicate its message on May 1, Labor Day, only in social media, and not by television and radio, as in previous years. |
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DILMA ROUSSEFF COMMUNICATION: crisis and social mediaCOMUNICACIÓN DE DILMA ROUSSEFF: crisis y redes socialesComunicação de Dilma Rousseff: crise e mídias sociaisDilma RousseffCommunicationSocial mediaDilma RousseffComunicaciónRedes socialesDilma RousseffComunicaçãoMídias sociaismidiatização.dilma rousseffcomunicaçãomidias sociaismidiatizaçãoThe idea that motivates this paper is to discuss the political communication in second term of President Dilma, in the context of Brazil in growing process of mediatization. The interactions that take place in societies that are in process of mediatization are sometimes surprising. After the phenomenon that became known as "panelaço", dur- ing the speech at the Women's Day (8 March 2015) , the presidency changed com- munication format, with the decision of communicate its message on May 1, Labor Day, only in social media, and not by television and radio, as in previous years. La idea que motiva este trabajo es discutir la comunicación política de presidenta Dilma, en el contexto dei Brasil en proceso de crecimiento de la mediatización. Las interacciones que se producen en las sociedades en proceso de mediatización son a veces sorprendentes. Después dei fenómeno "panelaço" en su discurso en el Dia de la Mujer (8 de marzo de 2015), la presidência cambio el formato de comunicación, con la decisión de comunicar su mensaje em el 1 de mayo, Dia dei Trabajo, sólo en las redes sociales, y no por la televisión y la radio, como en anos anteriores. A ideia que motiva este artigo é refletir sobre a comunicação política do segundo mandato da presidenta Dilma, no contexto de um Brasil em crescente processo de midiatização. As interações que se dão nas sociedades em processo de midiatização são por vezes surpreendentes. Após o fenômeno que ficou conhecido como “panelaço”, em sua fala no Dia das Mulheres (8 de março de 2015), a Presidência da República mudou meio e formato de comunicação, chegando à decisão de comunicar sua mensagem no dia 1o de maio, Dia do Trabalho, somente nas mídias sociais, e não pela televisão e pelo rádio, como em anos anteriores. Universidade Federal do Tocantins - UFT2016-05-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionTextoapplication/pdfhttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/176610.20873/uft.2447-4266.2016v2especial1p251Observatory Journal; Vol. 2 No. 2 (2016): V. 2 N. 2 (2016) Comunicação, História Oral e Tempo Presente 2 (Edição Especial 1 2016) Maio 2016; 251-274Observatorio Magazine; Vol. 2 Núm. 2 (2016): V. 2 N. 2 (2016) Comunicação, História Oral e Tempo Presente 2 (Edição Especial 1 2016) Maio 2016; 251-274Observatoire Journal; Vol. 2 No. 2 (2016): V. 2 N. 2 (2016) Comunicação, História Oral e Tempo Presente 2 (Edição Especial 1 2016) Maio 2016; 251-274Revista Observatório ; v. 2 n. 2 (2016): V. 2 N. 2 (2016) Comunicação, História Oral e Tempo Presente 2 (Edição Especial 1 2016) Maio 2016; 251-2742447-426610.20873/uft.2447-4266.2016v2n2reponame:Revista Observatórioinstname:Universidade Federal do Tocantins (UFT)instacron:UFTporhttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/1766/8714https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/1766/10824https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/1766/10825https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/1766/10826https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/1766/10827https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/1766/10828Século XX/XXICopyright (c) 2016 Revista Observatórioinfo:eu-repo/semantics/openAccessHERMONT, ARABIE BEZRIPENNINI, ANICE BEZRI2022-03-04T13:26:05Zoai:ojs.revista.uft.edu.br:article/1766Revistahttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/oai2447-42662447-4266opendoar:2022-03-04T13:26:05Revista Observatório - Universidade Federal do Tocantins (UFT)false |
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