REPRESENTATIONS AND TRAINING EXPECTATIONS OF A GROUP OF PHYSICAL EDUCATION TEACHERS FROM A CHAIN OF SPORTS CENTERS IN THE AUTONOMOUS CITY OF BUENOS AIRES

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Losada , Analia Veronica
Data de Publicação: 2020
Outros Autores: Silva , Severino Silvestre da, Virgilio , Areán Roberto
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Observatório
Texto Completo: https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/11113
Resumo: The work proposes a contribution on the representations and expectations of training from the historical conditions and previous knowledge that has a sample of 137 Physical Education teachers made up of 72 male and 65 female, with an age range of 22 to 52 years, which is They work in a chain of sports centers that operate in the Autonomous City of Buenos Aires at the time of expanding their knowledge in order to face complementary studies. An exploratory, descriptive, observational, intensive, cross-sectional and non-experimental design is presented, developed through a self-administered questionnaire with pre-coded questions, inquiring about aspects related to their profession and their relationship with evolution and preferences and interests in continuing education and higher education.
id UFT-7_d6d8ddf54f1919c1727c16504ba6fe98
oai_identifier_str oai:ojs.revista.uft.edu.br:article/11113
network_acronym_str UFT-7
network_name_str Revista Observatório
repository_id_str
spelling REPRESENTATIONS AND TRAINING EXPECTATIONS OF A GROUP OF PHYSICAL EDUCATION TEACHERS FROM A CHAIN OF SPORTS CENTERS IN THE AUTONOMOUS CITY OF BUENOS AIRESREPRESENTACIONES Y EXPECTATIVAS DE FORMACIÓN DE UN GRUPO DE DOCENTES DE EDUCACIÓN FÍSICA DE UNA CADENA DE CENTROS DEPORTIVOS EN LA CIUDADREPRESENTAÇÕES E EXPECTATIVAS DE TREINAMENTO DE UM GRUPO DE PROFESSORES DE EDUCAÇÃO FÍSICA DE UMA CADEIA DE CENTROS ESPORTIVOS DA CIDADE AUTÔNOMA DE BUENOS AIRESRepresentaciones sociales; Actividad física; ProfesorFormación de profesoresFormação de professoresTeacher trainingThe work proposes a contribution on the representations and expectations of training from the historical conditions and previous knowledge that has a sample of 137 Physical Education teachers made up of 72 male and 65 female, with an age range of 22 to 52 years, which is They work in a chain of sports centers that operate in the Autonomous City of Buenos Aires at the time of expanding their knowledge in order to face complementary studies. An exploratory, descriptive, observational, intensive, cross-sectional and non-experimental design is presented, developed through a self-administered questionnaire with pre-coded questions, inquiring about aspects related to their profession and their relationship with evolution and preferences and interests in continuing education and higher education.El trabajo propone un aporte sobre las representaciones y expectativas de formación desde las condiciones históricas y conocimientos previos que tiene una muestra de 137 docentes de Educación Física conformada por 72 masculinos y 65 femeninos, con un rango de edad de 22 a 52 años, que se desempeñan en una cadena de centros deportivos que funcionan en la Ciudad Autónoma de Buenos Aires al momento de ampliar sus conocimientos con el objetivo de encarar estudios complementarios. Se presenta un diseño exploratorio, descriptivo, observacional, intensivo, transversal y no experimental, desarrollada a través de un cuestionario auto administrado con preguntas pre – codificadas, indagando acerca de los aspectos relativos a su profesión y su relación con la evolución y preferencias e intereses en educación continua y de la  enseñanza superior.O trabalho propõe uma contribuição sobre as representações e expectativas de formação a partir das condições históricas e conhecimentos prévios, com uma amostra de 137 professores de Educação Física composta por 72 homens e 65 mulheres, com faixa etária de 22 a 52 anos, o que é Eles trabalham em uma cadeia de centros esportivos que operam na cidade autônoma de Buenos Aires no momento de expandir seus conhecimentos para enfrentar estudos complementares. É apresentado um projeto exploratório, descritivo, observacional, intensivo, transversal e não experimental, desenvolvido através de um questionário autoaplicável com perguntas pré-codificadas, indagando sobre aspectos relacionados à sua profissão e sua relação com a evolução e preferências e interesses em educação continuada e ensino superior.Universidade Federal do Tocantins - UFT2020-07-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfhttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/1111310.20873/uft.2447-4266.2020v6n4a11ptObservatory Journal; Vol. 6 No. 4 (2020): Sociality and digital agency: individuals, collectives and institutions /Sociabilidades e Agências Digitais: Sujeitos, coletivos e instituições; a11ptObservatorio Magazine; Vol. 6 Núm. 4 (2020): Sociality and digital agency: individuals, collectives and institutions /Sociabilidades e Agências Digitais: Sujeitos, coletivos e instituições; a11ptObservatoire Journal; Vol. 6 No. 4 (2020): Sociality and digital agency: individuals, collectives and institutions /Sociabilidades e Agências Digitais: Sujeitos, coletivos e instituições; a11ptRevista Observatório ; v. 6 n. 4 (2020): Sociality and digital agency: individuals, collectives and institutions /Sociabilidades e Agências Digitais: Sujeitos, coletivos e instituições; a11pt2447-426610.20873/uft.2447-4266.2020v6n4areponame:Revista Observatórioinstname:Universidade Federal do Tocantins (UFT)instacron:UFTporhttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/11113/17899https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/11113/17910Copyright (c) 2020 Revista Observatório info:eu-repo/semantics/openAccessLosada , Analia Veronica Silva , Severino Silvestre da Virgilio , Areán Roberto2022-03-04T12:59:02Zoai:ojs.revista.uft.edu.br:article/11113Revistahttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/oai2447-42662447-4266opendoar:2022-03-04T12:59:02Revista Observatório - Universidade Federal do Tocantins (UFT)false
dc.title.none.fl_str_mv REPRESENTATIONS AND TRAINING EXPECTATIONS OF A GROUP OF PHYSICAL EDUCATION TEACHERS FROM A CHAIN OF SPORTS CENTERS IN THE AUTONOMOUS CITY OF BUENOS AIRES
REPRESENTACIONES Y EXPECTATIVAS DE FORMACIÓN DE UN GRUPO DE DOCENTES DE EDUCACIÓN FÍSICA DE UNA CADENA DE CENTROS DEPORTIVOS EN LA CIUDAD
REPRESENTAÇÕES E EXPECTATIVAS DE TREINAMENTO DE UM GRUPO DE PROFESSORES DE EDUCAÇÃO FÍSICA DE UMA CADEIA DE CENTROS ESPORTIVOS DA CIDADE AUTÔNOMA DE BUENOS AIRES
title REPRESENTATIONS AND TRAINING EXPECTATIONS OF A GROUP OF PHYSICAL EDUCATION TEACHERS FROM A CHAIN OF SPORTS CENTERS IN THE AUTONOMOUS CITY OF BUENOS AIRES
spellingShingle REPRESENTATIONS AND TRAINING EXPECTATIONS OF A GROUP OF PHYSICAL EDUCATION TEACHERS FROM A CHAIN OF SPORTS CENTERS IN THE AUTONOMOUS CITY OF BUENOS AIRES
Losada , Analia Veronica
Representaciones sociales; Actividad física; Profesor
Formación de profesores
Formação de professores
Teacher training
title_short REPRESENTATIONS AND TRAINING EXPECTATIONS OF A GROUP OF PHYSICAL EDUCATION TEACHERS FROM A CHAIN OF SPORTS CENTERS IN THE AUTONOMOUS CITY OF BUENOS AIRES
title_full REPRESENTATIONS AND TRAINING EXPECTATIONS OF A GROUP OF PHYSICAL EDUCATION TEACHERS FROM A CHAIN OF SPORTS CENTERS IN THE AUTONOMOUS CITY OF BUENOS AIRES
title_fullStr REPRESENTATIONS AND TRAINING EXPECTATIONS OF A GROUP OF PHYSICAL EDUCATION TEACHERS FROM A CHAIN OF SPORTS CENTERS IN THE AUTONOMOUS CITY OF BUENOS AIRES
title_full_unstemmed REPRESENTATIONS AND TRAINING EXPECTATIONS OF A GROUP OF PHYSICAL EDUCATION TEACHERS FROM A CHAIN OF SPORTS CENTERS IN THE AUTONOMOUS CITY OF BUENOS AIRES
title_sort REPRESENTATIONS AND TRAINING EXPECTATIONS OF A GROUP OF PHYSICAL EDUCATION TEACHERS FROM A CHAIN OF SPORTS CENTERS IN THE AUTONOMOUS CITY OF BUENOS AIRES
author Losada , Analia Veronica
author_facet Losada , Analia Veronica
Silva , Severino Silvestre da
Virgilio , Areán Roberto
author_role author
author2 Silva , Severino Silvestre da
Virgilio , Areán Roberto
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Losada , Analia Veronica
Silva , Severino Silvestre da
Virgilio , Areán Roberto
dc.subject.por.fl_str_mv Representaciones sociales; Actividad física; Profesor
Formación de profesores
Formação de professores
Teacher training
topic Representaciones sociales; Actividad física; Profesor
Formación de profesores
Formação de professores
Teacher training
description The work proposes a contribution on the representations and expectations of training from the historical conditions and previous knowledge that has a sample of 137 Physical Education teachers made up of 72 male and 65 female, with an age range of 22 to 52 years, which is They work in a chain of sports centers that operate in the Autonomous City of Buenos Aires at the time of expanding their knowledge in order to face complementary studies. An exploratory, descriptive, observational, intensive, cross-sectional and non-experimental design is presented, developed through a self-administered questionnaire with pre-coded questions, inquiring about aspects related to their profession and their relationship with evolution and preferences and interests in continuing education and higher education.
publishDate 2020
dc.date.none.fl_str_mv 2020-07-01
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/11113
10.20873/uft.2447-4266.2020v6n4a11pt
url https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/11113
identifier_str_mv 10.20873/uft.2447-4266.2020v6n4a11pt
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/11113/17899
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/11113/17910
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2020 Revista Observatório
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2020 Revista Observatório
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal do Tocantins - UFT
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal do Tocantins - UFT
dc.source.none.fl_str_mv Observatory Journal; Vol. 6 No. 4 (2020): Sociality and digital agency: individuals, collectives and institutions /Sociabilidades e Agências Digitais: Sujeitos, coletivos e instituições; a11pt
Observatorio Magazine; Vol. 6 Núm. 4 (2020): Sociality and digital agency: individuals, collectives and institutions /Sociabilidades e Agências Digitais: Sujeitos, coletivos e instituições; a11pt
Observatoire Journal; Vol. 6 No. 4 (2020): Sociality and digital agency: individuals, collectives and institutions /Sociabilidades e Agências Digitais: Sujeitos, coletivos e instituições; a11pt
Revista Observatório ; v. 6 n. 4 (2020): Sociality and digital agency: individuals, collectives and institutions /Sociabilidades e Agências Digitais: Sujeitos, coletivos e instituições; a11pt
2447-4266
10.20873/uft.2447-4266.2020v6n4a
reponame:Revista Observatório
instname:Universidade Federal do Tocantins (UFT)
instacron:UFT
instname_str Universidade Federal do Tocantins (UFT)
instacron_str UFT
institution UFT
reponame_str Revista Observatório
collection Revista Observatório
repository.name.fl_str_mv Revista Observatório - Universidade Federal do Tocantins (UFT)
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1754639097096306688