COMUNICAÇÃO, MARKETING E AMOROSIDADE COMO DISPOSITIVOS POTENCIALIZADORES DE TURISMO EM LUGARES ‘MAL-DITOS’
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Data de Publicação: | 2023 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
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Título da fonte: | Revista Observatório |
Texto Completo: | https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/15391 |
Resumo: | This article intends to present how Communication and Marketing, associated with Lovingness, are configured as devices that promote tourism in “bad spoken” places, that is, places that are not yet recognized as tourist destinations. This article intends to present how Communication and Marketing, associated with Lovingness, are configured as devices that promote tourism in “bad spoken” places, that is, places that are not yet recognized as tourist destinations.The methodological aspects are composed of Cartography of Knowledge. The production allows us to think that Communication and Marketing, combined with a truly ethical, loving and ecosystemic posture, are devices that enhance the autopoiesis of places considered 'bad spoken' for Tourism, strengthening the local economy and, consequently, the life of the inhabitants of the region. |
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COMUNICAÇÃO, MARKETING E AMOROSIDADE COMO DISPOSITIVOS POTENCIALIZADORES DE TURISMO EM LUGARES ‘MAL-DITOS’ComunicaçãoMarketingTurismoAmorosidadeMarketingComunicaçãoTurismoAmorosidadeDestinos TurísticosThis article intends to present how Communication and Marketing, associated with Lovingness, are configured as devices that promote tourism in “bad spoken” places, that is, places that are not yet recognized as tourist destinations. This article intends to present how Communication and Marketing, associated with Lovingness, are configured as devices that promote tourism in “bad spoken” places, that is, places that are not yet recognized as tourist destinations.The methodological aspects are composed of Cartography of Knowledge. The production allows us to think that Communication and Marketing, combined with a truly ethical, loving and ecosystemic posture, are devices that enhance the autopoiesis of places considered 'bad spoken' for Tourism, strengthening the local economy and, consequently, the life of the inhabitants of the region.Este artículo pretende presentar cómo la Comunicación y el Marketing, asociados a la Amorosidad, se configuran como dispositivos que promueven el turismo en lugares “mal hablados”, es decir, lugares que aún no son reconocidos como destinos turísticos.Los aspectos metodológicos están compuestos por Cartografía del Conocimiento. La producción permite pensar que la Comunicación y el Marketing, combinados con una postura verdaderamente ética, amorosa y ecosistémica, son dispositivos que potencian la autopoiesis de los lugares considerados 'mal hablados' para el Turismo, fortaleciendo la economía local y, en consecuencia, la vida de los habitantes de la región.Este artigo propõe apresentar como a Comunicação e o Marketing, associados à Amorosidade, configuram-se como dispositivos potencializadores de turismo em lugares ‘mal-ditos’, ou seja, lugares sobre os quais não se fala bem e que, neste sentido, são ‘mal-ditos’ para o Turismo. Los aspectos metodológicos están compuestos por Cartografía del Conocimiento. A produção permite pensar que a Comunicação e o Marketing, aliados a uma postura verdadeiramente ética, amorosa e ecossistêmica, são dispositivos que potencializam a autopoiese de lugares tidos como ‘mal-ditos’ para o Turismo, fortalecendo a economia local e, consequentemente, a vida dos moradores da região.Universidade Federal do Tocantins - UFT2023-12-31info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionTextoapplication/pdfapplication/pdfhttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/1539110.20873/uft.2447-4266.2023v9n1a19ptObservatory Journal; Vol. 9 No. 1 (2023): Teaching, Training and New Communication and Information Technologies / Ensino, Formação e Novas Tecnologias da Comunicação e da Informação; a19ptObservatorio Magazine; Vol. 9 Núm. 1 (2023): Teaching, Training and New Communication and Information Technologies / Ensino, Formação e Novas Tecnologias da Comunicação e da Informação; a19ptObservatoire Journal; Vol. 9 No. 1 (2023): Teaching, Training and New Communication and Information Technologies / Ensino, Formação e Novas Tecnologias da Comunicação e da Informação; a19ptRevista Observatório ; v. 9 n. 1 (2023): Teaching, Training and New Communication and Information Technologies / Ensino, Formação e Novas Tecnologias da Comunicação e da Informação; a19pt2447-426610.20873/10.20873/uft.2447-4266.2023v9n1reponame:Revista Observatórioinstname:Universidade Federal do Tocantins (UFT)instacron:UFTporhttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/15391/22035https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/15391/22036Copyright (c) 2023 Revista Observatório http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessCarvalho de Melo, CamilaCardinale Baptista, Maria Luiza2024-01-01T00:20:03Zoai:ojs.revista.uft.edu.br:article/15391Revistahttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/oai2447-42662447-4266opendoar:2024-01-01T00:20:03Revista Observatório - Universidade Federal do Tocantins (UFT)false |
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