FOOD AND PHYSICAL ACTIVITY: an ethnographic study
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Data de Publicação: | 2020 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Observatório |
Texto Completo: | https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/11094 |
Resumo: | This article presents the results of a study with supermarket customers and fitness center users. The research shows that the daily life of these individuals (here called "the public") contemplates elements of the mediatic discourse about health and well-being. In the perspective of this study, this discourse is compatible with biopower, the power technique that seeks to create economically active bodies. The work uses participant observation. It was carried out in Santa Catarina, State recognized by the indices of human development and quality of life. The manuscript concludes that among the public, elements of the mediatic discourse appear in daily practices that result in an efficient body, or body conomically active. |
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FOOD AND PHYSICAL ACTIVITY: an ethnographic studyALIMENTACIÓN Y ACTIVIDAD FÍSICA: un estudio etnográficoFOOD AND PHYSICAL ACTIVITY: an ethnographic studyMídia; Biopoder; Corpo.Alimentação e Atividades FísicaMedia; Biopoder; BodyFOOD AND PHYSICAL ACTIVITYMedios de comunicación; Biopoder; Cuerpo.This article presents the results of a study with supermarket customers and fitness center users. The research shows that the daily life of these individuals (here called "the public") contemplates elements of the mediatic discourse about health and well-being. In the perspective of this study, this discourse is compatible with biopower, the power technique that seeks to create economically active bodies. The work uses participant observation. It was carried out in Santa Catarina, State recognized by the indices of human development and quality of life. The manuscript concludes that among the public, elements of the mediatic discourse appear in daily practices that result in an efficient body, or body conomically active.Este artículo presenta los resultados de un estudio con compradores de comestibles y estudiantes de gimnasia. Intentamos saber si la vida cotidiana de estas personas (aquí llamada "pública") incluye elementos del discurso de los medios sobre salud y bienestar. Desde la perspectiva de este estudio, este discurso es compatible con el biopoder, la técnica de poder que busca crear cuerpos económicamente activos. El trabajo utiliza observación participante. Se realizó en Santa Catarina, Estado reconocido por los índices de desarrollo humano y calidad de vida. El manuscrito concluye que, entre el público, los elementos del discurso mediático aparecen en las prácticas diarias que resultan en un tipo de cuerpo eficiente o económicamente activo.Este artigo apresenta resultados de estudo com clientes de supermercado e alunos de academia de ginástica. Buscou-se saber se o cotidiano desses indivíduos (aqui chamados de “público”) contempla elementos do conteúdo midiático sobre saúde e bem-estar. Na perspectiva deste estudo, esse conteúdo é compatível com o biopoder, técnica de poder que busca criar corpos economicamente ativos. A pesquisa usou observação participante. Foi realizada em Santa Catarina, Estado do Sul do Brasil reconhecido pelos altos índices de desenvolvimento humano e qualidade de vida. O manuscrito conclui que, entre o público, elementos do conteúdo midiático aparecem em práticas diárias que resultam em um tipo de corpo eficiente, ou economicamente ativo.Universidade Federal do Tocantins - UFT2020-07-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfhttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/1109410.20873/uft.2447-4266.2020v6n4a12enObservatory Journal; Vol. 6 No. 4 (2020): Sociality and digital agency: individuals, collectives and institutions /Sociabilidades e Agências Digitais: Sujeitos, coletivos e instituições; a12enObservatorio Magazine; Vol. 6 Núm. 4 (2020): Sociality and digital agency: individuals, collectives and institutions /Sociabilidades e Agências Digitais: Sujeitos, coletivos e instituições; a12enObservatoire Journal; Vol. 6 No. 4 (2020): Sociality and digital agency: individuals, collectives and institutions /Sociabilidades e Agências Digitais: Sujeitos, coletivos e instituições; a12enRevista Observatório ; v. 6 n. 4 (2020): Sociality and digital agency: individuals, collectives and institutions /Sociabilidades e Agências Digitais: Sujeitos, coletivos e instituições; a12en2447-426610.20873/uft.2447-4266.2020v6n4areponame:Revista Observatórioinstname:Universidade Federal do Tocantins (UFT)instacron:UFTporhttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/11094/17867https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/11094/17876Copyright (c) 2020 Revista Observatório info:eu-repo/semantics/openAccessBertolini , Jeferson Rial , Carmen 2022-03-04T12:59:16Zoai:ojs.revista.uft.edu.br:article/11094Revistahttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/indexPUBhttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/oaigilsonportouft@gmail.com||gilsonporto@uft.edu.br||2447-42662447-4266opendoar:2022-03-04T12:59:16Revista Observatório - Universidade Federal do Tocantins (UFT)false |
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