The marks of historicity: the constitution of Youth and Adult Education in Mato Grosso sate
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Data de Publicação: | 2022 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Educação e Políticas em Debate |
Texto Completo: | https://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/63395 |
Resumo: | To think about the constitution of the Youth and Adult Education (EJA) is to propose to understand the gestures of reading and interpretation that may come to presented during the writing of a work. This article highlights the historical context of EJA in Mato Grosso sate from the theoretical, methodological and analytical perspective from the Discourse Analysis (AD). In this movement, the aim of this work is to present, discuss and analyze the marks of historicity of the constitution of EJA in Mato Grosso sate, permeating the thicknesses that are presented in the conditions of production. The closing effect points to the need for studies on EJA, which requires permanent and affirmative public policies, with continuous and systematic actions that establish the dynamics of society in the history and in the politics. |
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The marks of historicity: the constitution of Youth and Adult Education in Mato Grosso sateLas marcas de la historicidad: la constitución de la Educación de Jóvenes y Adultos en el estado de Mato GrossoAs marcas da historicidade: constituição da Educação de Jovens e Adultos no estado de Mato Grosso Educação de Jovens e AdultosMato GrossoAnálise de DiscursoMarcas da historicidadeEducação de Jovens e Adultos no estado de Mato GrossoYouth and Adult EducationMato GrossoDiscourse AnalysisHistoricity marksEducación de Jóvenes y AdultosMato GrossoAnálisis del DiscursoMarcas de la historicidadeTo think about the constitution of the Youth and Adult Education (EJA) is to propose to understand the gestures of reading and interpretation that may come to presented during the writing of a work. This article highlights the historical context of EJA in Mato Grosso sate from the theoretical, methodological and analytical perspective from the Discourse Analysis (AD). In this movement, the aim of this work is to present, discuss and analyze the marks of historicity of the constitution of EJA in Mato Grosso sate, permeating the thicknesses that are presented in the conditions of production. The closing effect points to the need for studies on EJA, which requires permanent and affirmative public policies, with continuous and systematic actions that establish the dynamics of society in the history and in the politics.Pensar en la constitución de la Educación de Jóvenes y Adultos (EJA) es proponer comprender los gestos de lectura e interpretación que pueden presentar em el funcionamiento de la redacción de una obra. Este artículo pone de relieve el contexto histórico de EJA en el estado de Mato Grosso desde la perspectiva teórica, metodológica y analítica desde el Análisis del Discurso (AD). En este movimiento, el objetivo de este trabajo es presentar, discutir y analizar las marcas de historicidad de la constitución de EJA en el estado de Mato Grosso, permeando los espesores que se presentan en las condiciones de producción. El efecto de cierre apunta a la afirmación de la necesidad de estudios sobre la EJA que necesita políticas públicas permanentes y afirmativas, con acciones continuas y sistemáticas que establezcan la dinámica de la sociedad, en la historia y en la política.Pensar a constituição da Educação de Jovens e Adultos (EJA) é propor compreender os gestos de leitura e interpretação que podem se apresentar no funcionamento da escrita de um trabalho. Este artigo destaca o contexto histórico da EJA no estado de Mato Grosso a partir da perspectiva teórica, metodológica e analítica da Análise de Discurso (AD). Neste movimento, o objetivo é apresentar, discutir e analisar as marcas da historicidade da constituição da EJA no estado de Mato Grosso, permeando as espessuras que se apresentam nas condições de produção. O efeito de fecho aponta a necessidade de estudos sobre a EJA, que necessita de políticas públicas permanentes e afirmativas, com ações contínuas e sistemáticas que estabeleçam a dinâmica da sociedade, na história e na política.Universidade Federal de Uberlândia2022-03-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersiontextoapplication/pdfhttps://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/6339510.14393/REPOD-v11n1a2022-63395Revista Educação e Políticas em Debate; v. 11, n. 1 (jan./abr. 2022); 472-493Revista Educação e Políticas em Debate; v. 11, n. 1 (jan./abr. 2022); 472-493Revista Educação e Políticas em Debate; v. 11, n. 1 (jan./abr. 2022); 472-493Revista Educação e Políticas em Debate; v. 11, n. 1 (jan./abr. 2022); 472-4932238-8346reponame:Revista Educação e Políticas em Debateinstname:Universidade Federal de Uberlândia (UFU)instacron:UFUporhttps://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/63395/33504Copyright (c) 2022 Revista Educação e Políticas em Debatehttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessBeriula, Rhafaela Rico Bertolino Oliveira, Tânia Pitombo de 2023-01-11T21:37:47Zoai:ojs.www.seer.ufu.br:article/63395Revistahttps://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticasPUBhttps://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/oairevistaedupoliticas@faced.ufu.br||mvs@ufu.br|| mvieirufu@gmail.com10.143932238-83462238-8346opendoar:2023-01-11T21:37:47Revista Educação e Políticas em Debate - Universidade Federal de Uberlândia (UFU)false |
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