Presentation

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Silva, Lázara Cristina da
Data de Publicação: 2019
Outros Autores: Souza, Vilma Aparecida de
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Educação e Políticas em Debate
Texto Completo: https://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/51984
Resumo: The dossier Inclusive Education Policies: Current Challenges consists of six articles that address the theme, with different approaches. The inclusion even today, after more than three decades of its introduction in national legislation, in the educational and social field, still needs to be widely discussed. Thus, there was a national expansion of the linkage of the idea of ​​including people with disabilities in the educational field. This has led to a significant reduction in the educational inclusion model that is not only aimed at the public of special education, but also at the schooling of all.
id UFU-4_5d6b0dbccd4a9a5d2c5aefe6e5c17ef6
oai_identifier_str oai:ojs.www.seer.ufu.br:article/51984
network_acronym_str UFU-4
network_name_str Revista Educação e Políticas em Debate
repository_id_str
spelling PresentationPrésentationApresentação The dossier Inclusive Education Policies: Current Challenges consists of six articles that address the theme, with different approaches. The inclusion even today, after more than three decades of its introduction in national legislation, in the educational and social field, still needs to be widely discussed. Thus, there was a national expansion of the linkage of the idea of ​​including people with disabilities in the educational field. This has led to a significant reduction in the educational inclusion model that is not only aimed at the public of special education, but also at the schooling of all.Le dossier Politiques d'éducation inclusive: défis actuels se compose de six articles qui abordent le thème, avec différentes approches. L'inclusion, même aujourd'hui, après plus de trois décennies de son introduction dans la législation nationale, dans le domaine éducatif et social, doit encore être largement débattue. Ainsi, il y a eu une expansion nationale du lien entre l'idée d'inclure les personnes handicapées dans le domaine de l'éducation. Ce fait a entraîné une réduction significative du modèle d'inclusion scolaire qui s'adresse non seulement au public de l'enseignement spécial, mais aussi à la scolarisation de tous.O dossiê Políticas de Educação Inclusiva: Desafios Atuais é composto por seis artigos que abordam a temática, com enfoques distintos. A inclusão, ainda hoje, após mais de três décadas de sua introdução na legislação nacional, no campo educacional e social, ainda precisa ser amplamente discutida. Isto pois, houve uma expansão nacional da vinculação da ideia de inclusão das pessoas com deficiências no campo educacional. Tal fato levou a uma redução significativa do modelo de inclusão educacional que não visa apenas ao público da educação especial, mas da escolarização de todos.Universidade Federal de Uberlândia2019-12-12info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/51984Revista Educação e Políticas em Debate; Vol. 8 No. 2 (2019); 90-95Revista Educação e Políticas em Debate; Vol. 8 Núm. 2 (2019); 90-95Revista Educação e Políticas em Debate; Vol. 8 No. 2 (2019); 90-95Revista Educação e Políticas em Debate; v. 8 n. 2 (2019); 90-952238-8346reponame:Revista Educação e Políticas em Debateinstname:Universidade Federal de Uberlândia (UFU)instacron:UFUporhttps://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/51984/27554Copyright (c) 2019 Revista Educação e Políticas em Debateinfo:eu-repo/semantics/openAccessSilva, Lázara Cristina da Souza, Vilma Aparecida de 2022-07-21T14:11:22Zoai:ojs.www.seer.ufu.br:article/51984Revistahttps://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticasPUBhttps://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/oairevistaedupoliticas@faced.ufu.br||mvs@ufu.br|| mvieirufu@gmail.com10.143932238-83462238-8346opendoar:2022-07-21T14:11:22Revista Educação e Políticas em Debate - Universidade Federal de Uberlândia (UFU)false
dc.title.none.fl_str_mv Presentation
Présentation
Apresentação
title Presentation
spellingShingle Presentation
Silva, Lázara Cristina da
title_short Presentation
title_full Presentation
title_fullStr Presentation
title_full_unstemmed Presentation
title_sort Presentation
author Silva, Lázara Cristina da
author_facet Silva, Lázara Cristina da
Souza, Vilma Aparecida de
author_role author
author2 Souza, Vilma Aparecida de
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Silva, Lázara Cristina da
Souza, Vilma Aparecida de
description The dossier Inclusive Education Policies: Current Challenges consists of six articles that address the theme, with different approaches. The inclusion even today, after more than three decades of its introduction in national legislation, in the educational and social field, still needs to be widely discussed. Thus, there was a national expansion of the linkage of the idea of ​​including people with disabilities in the educational field. This has led to a significant reduction in the educational inclusion model that is not only aimed at the public of special education, but also at the schooling of all.
publishDate 2019
dc.date.none.fl_str_mv 2019-12-12
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/51984
url https://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/51984
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/51984/27554
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2019 Revista Educação e Políticas em Debate
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2019 Revista Educação e Políticas em Debate
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Uberlândia
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Uberlândia
dc.source.none.fl_str_mv Revista Educação e Políticas em Debate; Vol. 8 No. 2 (2019); 90-95
Revista Educação e Políticas em Debate; Vol. 8 Núm. 2 (2019); 90-95
Revista Educação e Políticas em Debate; Vol. 8 No. 2 (2019); 90-95
Revista Educação e Políticas em Debate; v. 8 n. 2 (2019); 90-95
2238-8346
reponame:Revista Educação e Políticas em Debate
instname:Universidade Federal de Uberlândia (UFU)
instacron:UFU
instname_str Universidade Federal de Uberlândia (UFU)
instacron_str UFU
institution UFU
reponame_str Revista Educação e Políticas em Debate
collection Revista Educação e Políticas em Debate
repository.name.fl_str_mv Revista Educação e Políticas em Debate - Universidade Federal de Uberlândia (UFU)
repository.mail.fl_str_mv revistaedupoliticas@faced.ufu.br||mvs@ufu.br|| mvieirufu@gmail.com
_version_ 1799943958918332416