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Data de Publicação: | 2019 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Educação e Políticas em Debate |
Texto Completo: | https://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/51984 |
Resumo: | The dossier Inclusive Education Policies: Current Challenges consists of six articles that address the theme, with different approaches. The inclusion even today, after more than three decades of its introduction in national legislation, in the educational and social field, still needs to be widely discussed. Thus, there was a national expansion of the linkage of the idea of including people with disabilities in the educational field. This has led to a significant reduction in the educational inclusion model that is not only aimed at the public of special education, but also at the schooling of all. |
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PresentationPrésentationApresentação The dossier Inclusive Education Policies: Current Challenges consists of six articles that address the theme, with different approaches. The inclusion even today, after more than three decades of its introduction in national legislation, in the educational and social field, still needs to be widely discussed. Thus, there was a national expansion of the linkage of the idea of including people with disabilities in the educational field. This has led to a significant reduction in the educational inclusion model that is not only aimed at the public of special education, but also at the schooling of all.Le dossier Politiques d'éducation inclusive: défis actuels se compose de six articles qui abordent le thème, avec différentes approches. L'inclusion, même aujourd'hui, après plus de trois décennies de son introduction dans la législation nationale, dans le domaine éducatif et social, doit encore être largement débattue. Ainsi, il y a eu une expansion nationale du lien entre l'idée d'inclure les personnes handicapées dans le domaine de l'éducation. Ce fait a entraîné une réduction significative du modèle d'inclusion scolaire qui s'adresse non seulement au public de l'enseignement spécial, mais aussi à la scolarisation de tous.O dossiê Políticas de Educação Inclusiva: Desafios Atuais é composto por seis artigos que abordam a temática, com enfoques distintos. A inclusão, ainda hoje, após mais de três décadas de sua introdução na legislação nacional, no campo educacional e social, ainda precisa ser amplamente discutida. Isto pois, houve uma expansão nacional da vinculação da ideia de inclusão das pessoas com deficiências no campo educacional. Tal fato levou a uma redução significativa do modelo de inclusão educacional que não visa apenas ao público da educação especial, mas da escolarização de todos.Universidade Federal de Uberlândia2019-12-12info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/51984Revista Educação e Políticas em Debate; Vol. 8 No. 2 (2019); 90-95Revista Educação e Políticas em Debate; Vol. 8 Núm. 2 (2019); 90-95Revista Educação e Políticas em Debate; Vol. 8 No. 2 (2019); 90-95Revista Educação e Políticas em Debate; v. 8 n. 2 (2019); 90-952238-8346reponame:Revista Educação e Políticas em Debateinstname:Universidade Federal de Uberlândia (UFU)instacron:UFUporhttps://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/51984/27554Copyright (c) 2019 Revista Educação e Políticas em Debateinfo:eu-repo/semantics/openAccessSilva, Lázara Cristina da Souza, Vilma Aparecida de 2022-07-21T14:11:22Zoai:ojs.www.seer.ufu.br:article/51984Revistahttps://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticasPUBhttps://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/oairevistaedupoliticas@faced.ufu.br||mvs@ufu.br|| mvieirufu@gmail.com10.143932238-83462238-8346opendoar:2022-07-21T14:11:22Revista Educação e Políticas em Debate - Universidade Federal de Uberlândia (UFU)false |
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