Education for love: an alternative for the public school in Amapá?

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Carvalho, João Wilson Savino
Data de Publicação: 2018
Outros Autores: Filho, Geraldo Inácio
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Educação e Políticas em Debate
Texto Completo: https://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/47528
Resumo: This is a study that is based on dialectical thinking of Theoretical Maria Cecilia Minayo and analysis category representations of "baixada" designed in the language of public school students located around them, and analyzing the work of the Group Continuing Education, a team of teachers supported by the Education Department of the State of Amapá that, based on the formulations Humbeto Maturana and complex thought, is developing practices intertwining of love and cognitive dimension in the public schools of Amapá. The study focuses mainly on the possibilities of this practice in addressing violent sociability in the public school of Amapá, from the didactic material produced by the Group and the results of its application in the public schools of the state of Amapá.  
id UFU-4_e9b123b841bb8362d2dca47144eaa7ad
oai_identifier_str oai:ojs.www.seer.ufu.br:article/47528
network_acronym_str UFU-4
network_name_str Revista Educação e Políticas em Debate
repository_id_str
spelling Education for love: an alternative for the public school in Amapá?Éducation pour l'amour: une alternative pour l'école publique à Amapá?Educação pela amorosidade: uma alternativa para a escola pública no Amapá?Educação ContinuadaSociabilidade ViolentaEscola públicaContinuing EducationSociability violentPublic schoolÉducation permanenteSociabilité violenteÉcole publiqueThis is a study that is based on dialectical thinking of Theoretical Maria Cecilia Minayo and analysis category representations of "baixada" designed in the language of public school students located around them, and analyzing the work of the Group Continuing Education, a team of teachers supported by the Education Department of the State of Amapá that, based on the formulations Humbeto Maturana and complex thought, is developing practices intertwining of love and cognitive dimension in the public schools of Amapá. The study focuses mainly on the possibilities of this practice in addressing violent sociability in the public school of Amapá, from the didactic material produced by the Group and the results of its application in the public schools of the state of Amapá.  Il s’agit d’une étude basée sur la pensée dialectique de Maria Cecilia Minayo et la catégorie d’analyse des représentations de la "bajada", projetées dans la langue des élèves des écoles publiques situées dans son environnement, et qui analyse du Groupe de l'éducation permanente, une équipe d'enseignants qui, à partir des formulations de Humberto Maturana et de la pensée complexe, a développé des pratiques pédagogiques combinant amour et dimension cognitive dans les écoles publiques d'Amapá. L'étude porte principalement sur les possibilités de cette pratique dans l'approche de la sociabilité violente à l'école publique d'Amapá, sur la base du matériel didactique produit par le Groupe et des résultats de son application dans les écoles publiques.  Trata-se de um estudo que tem fundamento no pensamento dialético de Maria Cecília Minayo e categoria de análise as representações da “baixada”, tal como projetadas na linguagem dos alunos das escolas públicas localizadas no seu entorno, e que analisa o trabalho e as perspectivas do Grupo de Educação Continuada, uma equipe de professores que, com base nas formulações de Humberto Maturana e no pensamento complexo, vem desenvolvendo práticas educativas de entrelaçamento da dimensão amorosa e cognitiva nas escolas públicas do Amapá. O estudo foca principalmente as possibilidades dessa prática na abordagem da sociabilidade violenta na escola pública do Amapá, a partir do material didático produzido pelo Grupo e dos resultados de sua aplicação em escolas públicas do Estado.  Universidade Federal de Uberlândia2018-12-21info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/4752810.14393/REPOD.issn.2238-8346.v7n3a2018-10Revista Educação e Políticas em Debate; Vol. 7 No. 3 (2018); 482-499Revista Educação e Políticas em Debate; Vol. 7 Núm. 3 (2018); 482-499Revista Educação e Políticas em Debate; Vol. 7 No. 3 (2018); 482-499Revista Educação e Políticas em Debate; v. 7 n. 3 (2018); 482-4992238-8346reponame:Revista Educação e Políticas em Debateinstname:Universidade Federal de Uberlândia (UFU)instacron:UFUporhttps://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/47528/25677Copyright (c) 2019 Revista Educação e Políticas em Debateinfo:eu-repo/semantics/openAccessCarvalho, João Wilson SavinoFilho, Geraldo Inácio2022-07-21T14:12:28Zoai:ojs.www.seer.ufu.br:article/47528Revistahttps://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticasPUBhttps://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/oairevistaedupoliticas@faced.ufu.br||mvs@ufu.br|| mvieirufu@gmail.com10.143932238-83462238-8346opendoar:2022-07-21T14:12:28Revista Educação e Políticas em Debate - Universidade Federal de Uberlândia (UFU)false
dc.title.none.fl_str_mv Education for love: an alternative for the public school in Amapá?
Éducation pour l'amour: une alternative pour l'école publique à Amapá?
Educação pela amorosidade: uma alternativa para a escola pública no Amapá?
title Education for love: an alternative for the public school in Amapá?
spellingShingle Education for love: an alternative for the public school in Amapá?
Carvalho, João Wilson Savino
Educação Continuada
Sociabilidade Violenta
Escola pública
Continuing Education
Sociability violent
Public school
Éducation permanente
Sociabilité violente
École publique
title_short Education for love: an alternative for the public school in Amapá?
title_full Education for love: an alternative for the public school in Amapá?
title_fullStr Education for love: an alternative for the public school in Amapá?
title_full_unstemmed Education for love: an alternative for the public school in Amapá?
title_sort Education for love: an alternative for the public school in Amapá?
author Carvalho, João Wilson Savino
author_facet Carvalho, João Wilson Savino
Filho, Geraldo Inácio
author_role author
author2 Filho, Geraldo Inácio
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Carvalho, João Wilson Savino
Filho, Geraldo Inácio
dc.subject.por.fl_str_mv Educação Continuada
Sociabilidade Violenta
Escola pública
Continuing Education
Sociability violent
Public school
Éducation permanente
Sociabilité violente
École publique
topic Educação Continuada
Sociabilidade Violenta
Escola pública
Continuing Education
Sociability violent
Public school
Éducation permanente
Sociabilité violente
École publique
description This is a study that is based on dialectical thinking of Theoretical Maria Cecilia Minayo and analysis category representations of "baixada" designed in the language of public school students located around them, and analyzing the work of the Group Continuing Education, a team of teachers supported by the Education Department of the State of Amapá that, based on the formulations Humbeto Maturana and complex thought, is developing practices intertwining of love and cognitive dimension in the public schools of Amapá. The study focuses mainly on the possibilities of this practice in addressing violent sociability in the public school of Amapá, from the didactic material produced by the Group and the results of its application in the public schools of the state of Amapá.  
publishDate 2018
dc.date.none.fl_str_mv 2018-12-21
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/47528
10.14393/REPOD.issn.2238-8346.v7n3a2018-10
url https://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/47528
identifier_str_mv 10.14393/REPOD.issn.2238-8346.v7n3a2018-10
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/47528/25677
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2019 Revista Educação e Políticas em Debate
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2019 Revista Educação e Políticas em Debate
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Uberlândia
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Uberlândia
dc.source.none.fl_str_mv Revista Educação e Políticas em Debate; Vol. 7 No. 3 (2018); 482-499
Revista Educação e Políticas em Debate; Vol. 7 Núm. 3 (2018); 482-499
Revista Educação e Políticas em Debate; Vol. 7 No. 3 (2018); 482-499
Revista Educação e Políticas em Debate; v. 7 n. 3 (2018); 482-499
2238-8346
reponame:Revista Educação e Políticas em Debate
instname:Universidade Federal de Uberlândia (UFU)
instacron:UFU
instname_str Universidade Federal de Uberlândia (UFU)
instacron_str UFU
institution UFU
reponame_str Revista Educação e Políticas em Debate
collection Revista Educação e Políticas em Debate
repository.name.fl_str_mv Revista Educação e Políticas em Debate - Universidade Federal de Uberlândia (UFU)
repository.mail.fl_str_mv revistaedupoliticas@faced.ufu.br||mvs@ufu.br|| mvieirufu@gmail.com
_version_ 1799943958819766272