Education for love: an alternative for the public school in Amapá?
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2018 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Educação e Políticas em Debate |
Texto Completo: | https://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/47528 |
Resumo: | This is a study that is based on dialectical thinking of Theoretical Maria Cecilia Minayo and analysis category representations of "baixada" designed in the language of public school students located around them, and analyzing the work of the Group Continuing Education, a team of teachers supported by the Education Department of the State of Amapá that, based on the formulations Humbeto Maturana and complex thought, is developing practices intertwining of love and cognitive dimension in the public schools of Amapá. The study focuses mainly on the possibilities of this practice in addressing violent sociability in the public school of Amapá, from the didactic material produced by the Group and the results of its application in the public schools of the state of Amapá. |
id |
UFU-4_e9b123b841bb8362d2dca47144eaa7ad |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.www.seer.ufu.br:article/47528 |
network_acronym_str |
UFU-4 |
network_name_str |
Revista Educação e Políticas em Debate |
repository_id_str |
|
spelling |
Education for love: an alternative for the public school in Amapá?Éducation pour l'amour: une alternative pour l'école publique à Amapá?Educação pela amorosidade: uma alternativa para a escola pública no Amapá?Educação ContinuadaSociabilidade ViolentaEscola públicaContinuing EducationSociability violentPublic schoolÉducation permanenteSociabilité violenteÉcole publiqueThis is a study that is based on dialectical thinking of Theoretical Maria Cecilia Minayo and analysis category representations of "baixada" designed in the language of public school students located around them, and analyzing the work of the Group Continuing Education, a team of teachers supported by the Education Department of the State of Amapá that, based on the formulations Humbeto Maturana and complex thought, is developing practices intertwining of love and cognitive dimension in the public schools of Amapá. The study focuses mainly on the possibilities of this practice in addressing violent sociability in the public school of Amapá, from the didactic material produced by the Group and the results of its application in the public schools of the state of Amapá. Il s’agit d’une étude basée sur la pensée dialectique de Maria Cecilia Minayo et la catégorie d’analyse des représentations de la "bajada", projetées dans la langue des élèves des écoles publiques situées dans son environnement, et qui analyse du Groupe de l'éducation permanente, une équipe d'enseignants qui, à partir des formulations de Humberto Maturana et de la pensée complexe, a développé des pratiques pédagogiques combinant amour et dimension cognitive dans les écoles publiques d'Amapá. L'étude porte principalement sur les possibilités de cette pratique dans l'approche de la sociabilité violente à l'école publique d'Amapá, sur la base du matériel didactique produit par le Groupe et des résultats de son application dans les écoles publiques. Trata-se de um estudo que tem fundamento no pensamento dialético de Maria Cecília Minayo e categoria de análise as representações da “baixada”, tal como projetadas na linguagem dos alunos das escolas públicas localizadas no seu entorno, e que analisa o trabalho e as perspectivas do Grupo de Educação Continuada, uma equipe de professores que, com base nas formulações de Humberto Maturana e no pensamento complexo, vem desenvolvendo práticas educativas de entrelaçamento da dimensão amorosa e cognitiva nas escolas públicas do Amapá. O estudo foca principalmente as possibilidades dessa prática na abordagem da sociabilidade violenta na escola pública do Amapá, a partir do material didático produzido pelo Grupo e dos resultados de sua aplicação em escolas públicas do Estado. Universidade Federal de Uberlândia2018-12-21info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/4752810.14393/REPOD.issn.2238-8346.v7n3a2018-10Revista Educação e Políticas em Debate; Vol. 7 No. 3 (2018); 482-499Revista Educação e Políticas em Debate; Vol. 7 Núm. 3 (2018); 482-499Revista Educação e Políticas em Debate; Vol. 7 No. 3 (2018); 482-499Revista Educação e Políticas em Debate; v. 7 n. 3 (2018); 482-4992238-8346reponame:Revista Educação e Políticas em Debateinstname:Universidade Federal de Uberlândia (UFU)instacron:UFUporhttps://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/47528/25677Copyright (c) 2019 Revista Educação e Políticas em Debateinfo:eu-repo/semantics/openAccessCarvalho, João Wilson SavinoFilho, Geraldo Inácio2022-07-21T14:12:28Zoai:ojs.www.seer.ufu.br:article/47528Revistahttps://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticasPUBhttps://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/oairevistaedupoliticas@faced.ufu.br||mvs@ufu.br|| mvieirufu@gmail.com10.143932238-83462238-8346opendoar:2022-07-21T14:12:28Revista Educação e Políticas em Debate - Universidade Federal de Uberlândia (UFU)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Education for love: an alternative for the public school in Amapá? Éducation pour l'amour: une alternative pour l'école publique à Amapá? Educação pela amorosidade: uma alternativa para a escola pública no Amapá? |
title |
Education for love: an alternative for the public school in Amapá? |
spellingShingle |
Education for love: an alternative for the public school in Amapá? Carvalho, João Wilson Savino Educação Continuada Sociabilidade Violenta Escola pública Continuing Education Sociability violent Public school Éducation permanente Sociabilité violente École publique |
title_short |
Education for love: an alternative for the public school in Amapá? |
title_full |
Education for love: an alternative for the public school in Amapá? |
title_fullStr |
Education for love: an alternative for the public school in Amapá? |
title_full_unstemmed |
Education for love: an alternative for the public school in Amapá? |
title_sort |
Education for love: an alternative for the public school in Amapá? |
author |
Carvalho, João Wilson Savino |
author_facet |
Carvalho, João Wilson Savino Filho, Geraldo Inácio |
author_role |
author |
author2 |
Filho, Geraldo Inácio |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Carvalho, João Wilson Savino Filho, Geraldo Inácio |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Educação Continuada Sociabilidade Violenta Escola pública Continuing Education Sociability violent Public school Éducation permanente Sociabilité violente École publique |
topic |
Educação Continuada Sociabilidade Violenta Escola pública Continuing Education Sociability violent Public school Éducation permanente Sociabilité violente École publique |
description |
This is a study that is based on dialectical thinking of Theoretical Maria Cecilia Minayo and analysis category representations of "baixada" designed in the language of public school students located around them, and analyzing the work of the Group Continuing Education, a team of teachers supported by the Education Department of the State of Amapá that, based on the formulations Humbeto Maturana and complex thought, is developing practices intertwining of love and cognitive dimension in the public schools of Amapá. The study focuses mainly on the possibilities of this practice in addressing violent sociability in the public school of Amapá, from the didactic material produced by the Group and the results of its application in the public schools of the state of Amapá. |
publishDate |
2018 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2018-12-21 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/47528 10.14393/REPOD.issn.2238-8346.v7n3a2018-10 |
url |
https://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/47528 |
identifier_str_mv |
10.14393/REPOD.issn.2238-8346.v7n3a2018-10 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/47528/25677 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2019 Revista Educação e Políticas em Debate info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2019 Revista Educação e Políticas em Debate |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Uberlândia |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Uberlândia |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Educação e Políticas em Debate; Vol. 7 No. 3 (2018); 482-499 Revista Educação e Políticas em Debate; Vol. 7 Núm. 3 (2018); 482-499 Revista Educação e Políticas em Debate; Vol. 7 No. 3 (2018); 482-499 Revista Educação e Políticas em Debate; v. 7 n. 3 (2018); 482-499 2238-8346 reponame:Revista Educação e Políticas em Debate instname:Universidade Federal de Uberlândia (UFU) instacron:UFU |
instname_str |
Universidade Federal de Uberlândia (UFU) |
instacron_str |
UFU |
institution |
UFU |
reponame_str |
Revista Educação e Políticas em Debate |
collection |
Revista Educação e Políticas em Debate |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Educação e Políticas em Debate - Universidade Federal de Uberlândia (UFU) |
repository.mail.fl_str_mv |
revistaedupoliticas@faced.ufu.br||mvs@ufu.br|| mvieirufu@gmail.com |
_version_ |
1799943958819766272 |