The influence of fanfic in the perspective of interactive learning
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2020 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Ensino em Revista |
Texto Completo: | https://seer.ufu.br/index.php/emrevista/article/view/57441 |
Resumo: | Internet is increasingly present in social relations and the school environment. From villain, persecuted and seen as an inquisitorial scheme in many students, on the other hand is defended by recent methodological proposals that question traditional teaching paradigms. In this sense, this article aims to trace the perceptions of Spirit Fanfic users regarding their experiences and to study the possibility of using the fanfic genre as a methodological resource. This is a qualitative, cross-sectional research and convenience sampling, developed through the analysis of testimonials of authors / readers of the fandom Avengers. This analysis proves the viability and good results of the possible practice of transporting fanfics and cyberspace into the school context, as evidenced by the site users themselves. |
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The influence of fanfic in the perspective of interactive learningFanfic y Spirit fanfic: algunas consideraciones sobre las relaciones sociales, internet y el potencial de uso de fanfics como recurso pedagógicoA fanfic e o spirit fanfic: Algumas considerações sobre relações sociais, internet e potencialidade de uso das fanfics como recurso pedagógicoFanficsLeitura e escritaComunidade virtual de aprendizagemFanficsReading and WritingVirtual Learning CommunityFanficsLeyendo y escribiendoComunidad virtual aprendizajeInternet is increasingly present in social relations and the school environment. From villain, persecuted and seen as an inquisitorial scheme in many students, on the other hand is defended by recent methodological proposals that question traditional teaching paradigms. In this sense, this article aims to trace the perceptions of Spirit Fanfic users regarding their experiences and to study the possibility of using the fanfic genre as a methodological resource. This is a qualitative, cross-sectional research and convenience sampling, developed through the analysis of testimonials of authors / readers of the fandom Avengers. This analysis proves the viability and good results of the possible practice of transporting fanfics and cyberspace into the school context, as evidenced by the site users themselves.Internet está cada vez más presente en las relaciones sociales y el medio ambiente colegio. De villano, perseguido y visto como un esquema inquisitorial em muchos escolares, en cambio, llega a ser defendido por propuestas preguntas metodológicas recientes que cuestionan los paradigmas tradicionales de enseñando. En este sentido, el presente artículo tiene como finalidad rastrear las percepciones de los usuarios de la red social Spirit Fanfic sobre su experiencias y estudiar la posibilidad de utilizar el género fanfic como un recurso metodológico. Es una investigación cualitativa, muestreo transversal y de conveniencia, desarrollado a través de análisis de testimonios de autores / lectores del fandom de d’Os Vingadores. Dicho análisis aporta pruebas de la viabilidad y buenos resultados de la posible práctica de transportar fanfics y el ciberespacio en contexto probado por los usuarios del sitio.A internet cada vez mais está presente nas relações sociais e no ambiente escolar. De vilã, perseguida e vista como esquema inquisitorial em muitos educandários, por outro lado, passa a ser defendida por propostas metodológicas recentes que questionam paradigmas tradicionais de ensino. Nesse sentido, o presente artigo tem o propósito de traçar as percepções dos usuários da rede social Spirit Fanfic quanto suas experiências e estudar a possibilidade de utilizar o gênero fanfic como um recurso metodológico. Trata-se de uma pesquisa qualitativa, de recorte transversal e amostragem por conveniência, desenvolvida através da análise de depoimentos de autores/leitores do fandom d’Os Vingadores. Tal análise traz a comprovação da viabilidade e dos bons resultados da possível prática de transportar as fanfics e o ciberespaço para o contexto escolar, comprovados pelos próprios usuários do site.Universidade Federal de Uberlândia2020-09-28info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://seer.ufu.br/index.php/emrevista/article/view/5744110.14393/ER-v27nEa2020-10Ensino em Re-Vista; 2020: v. 27, n. Especial (dez. 2020); 1405-1429Ensino em Re-Vista; 2020: v. 27, n. Especial (dez. 2020); 1405-1429Ensino em Re-Vista; 2020: v. 27, n. Especial (dez. 2020); 1405-14291983-17300104-3757reponame:Ensino em Revistainstname:Universidade Federal de Uberlândia (UFU)instacron:UFUporhttps://seer.ufu.br/index.php/emrevista/article/view/57441/29988Souza, Andrey Lopes de Silva, Maria Clara da Santos, Rayane Beatriz info:eu-repo/semantics/openAccess2020-09-29T00:13:37Zoai:ojs.www.seer.ufu.br:article/57441Revistahttps://seer.ufu.br/index.php/emrevistaPUBhttps://seer.ufu.br/index.php/emrevista/oai||ensinoemrevista@gmail.com1983-17300104-3757opendoar:2020-09-29T00:13:37Ensino em Revista - Universidade Federal de Uberlândia (UFU)false |
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