Recovering the Concept of Social Marketing
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Data de Publicação: | 2013 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Administração Pública e Gestão Social |
Texto Completo: | https://periodicos.ufv.br/apgs/article/view/4466 |
Resumo: | The Social Marketing has been used by companies to add value to the image of their brands, which put out from focus and true application. Therefore, featuring strategies that apply to private organizations, including being mistakenly renamed and associated with other terms such as: Societal Marketing; Institutional Advertising, Social Responsibility, Corporate Citizenship and Philanthropy. This situation is creating distortions and vulgarizations about management practices, inserting “fads” for the strategic and profitable purposes, very different from its original concept. This paper purposes a reflection about this conceptual confusion and, contributes to the restoration of the original use of the concept of Social Marketing. Furthermore, we present a tool for evaluating the activities of the Social Marketing as a way to identify whether the principles are being applied in social causes and programs announced and recommended by the market. Key-Words: Social Marketing; Social Change; and Social Causes. |
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Recovering the Concept of Social MarketingResgatando o Conceito de Marketing SocialMarketing SocialMudança Sociale Causas SociaisThe Social Marketing has been used by companies to add value to the image of their brands, which put out from focus and true application. Therefore, featuring strategies that apply to private organizations, including being mistakenly renamed and associated with other terms such as: Societal Marketing; Institutional Advertising, Social Responsibility, Corporate Citizenship and Philanthropy. This situation is creating distortions and vulgarizations about management practices, inserting “fads” for the strategic and profitable purposes, very different from its original concept. This paper purposes a reflection about this conceptual confusion and, contributes to the restoration of the original use of the concept of Social Marketing. Furthermore, we present a tool for evaluating the activities of the Social Marketing as a way to identify whether the principles are being applied in social causes and programs announced and recommended by the market. Key-Words: Social Marketing; Social Change; and Social Causes.O Marketing Social vem sendo utilizado pelas empresas para agregar valor à imagem de suas marcas, o que o afasta de seu foco e da sua verdadeira aplicação. Ou seja, caracterizando como estratégias que se aplicam às organizações privadas, inclusive, sendo equivocadamente rebatizado e associado a outros termos como, por exemplo: Marketing Societal, Propaganda Institucional, Responsabilidade Social, Cidadania Corporativa e Filantropia Estratégica. Tudo isso vem gerando distorções e vulgarizações acerca das práticas gerenciais, inserindo “modismos” que têm finalidade estratégica e lucrativa, muito distinta daquela que corresponde à sua original conceituação. Aqui é feita uma reflexão sobre essa confusão conceitual, visando contribuir para a restauração do uso original do conceito de Marketing Social. Este ensaio se propõe, também, a apresentar um instrumento de avaliação das atividades do Marketing Social, como forma de identificar se os princípios estão sendo aplicados nos programas e causas sociais anunciados e “pregados” pelo mercado. Palavras-Chave: Marketing Social; Mudança Social; e Causas Sociais. Universidade Federal de Viçosa2013-03-27info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufv.br/apgs/article/view/446610.21118/apgs.v5i2.4466Revista de Administração Pública e Gestão Social; abril-junho 2013: 5(2), 43-87; 63-70Administração Pública e Gestão Social; april-june 2013: 5(2), 43-87; 63-70Revista de Administração Pública e Gestão Social; abril-junio 2013: 5(2), 43-87; 63-70Revista de Administração Pública e Gestão Social; abril-junho 2013: 5(2), 43-87; 63-70Revista de Administração Pública e Gestão Social; abril-junho 2013: 5(2), 43-87; 63-70Administração Pública e Gestão Social; abril-junho 2013: 5(2), 43-87; 63-70Revista de Administração Pública e Gestão Social; abril-junho 2013: 5(2), 43-87; 63-702175-5787reponame:Administração Pública e Gestão Socialinstname:Universidade Federal de Viçosa (UFV)instacron:UFVporhttps://periodicos.ufv.br/apgs/article/view/4466/2349Silva, Edson Coutinho daMinciotti, Silvio AugustoGil, Antonio Carlosinfo:eu-repo/semantics/openAccess2019-06-25T19:50:57Zoai:ojs.periodicos.ufv.br:article/4466Revistahttps://periodicos.ufv.br/apgsPUBhttps://periodicos.ufv.br/apgs/oaiapgs.ufv@gmail.com||wescleysxavier@yahoo.com.br2175-57872175-5787opendoar:2019-06-25T19:50:57Administração Pública e Gestão Social - Universidade Federal de Viçosa (UFV)false |
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