Democracy Models and Children Advertising Regulation
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2012 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Administração Pública e Gestão Social |
Texto Completo: | https://periodicos.ufv.br/apgs/article/view/4067 |
Resumo: | This article analyzes the differences between regulation of advertising to children and compare it with different models of democracy. It uses variables proposed by Lijphart (2008) to evaluate the models of democracy and lists four propositions to compare the two cases selected for this study, France and Germany. Advertising regulation is analyzed through EASA materials and the main documents of the institutions that regulates it. The results confirmed the four propositions and identified that there is a relation between models of democracy and the way countries regulate children advertising. |
id |
UFV-3_941358e13aff6359a1b9a14d45fa1e99 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.periodicos.ufv.br:article/4067 |
network_acronym_str |
UFV-3 |
network_name_str |
Administração Pública e Gestão Social |
repository_id_str |
|
spelling |
Democracy Models and Children Advertising RegulationDiferentes Democracias e a Regulamentação da Propaganda para Criançasdemocraciamodelos de democraciaregulamentação de propagandapropaganda infantil.This article analyzes the differences between regulation of advertising to children and compare it with different models of democracy. It uses variables proposed by Lijphart (2008) to evaluate the models of democracy and lists four propositions to compare the two cases selected for this study, France and Germany. Advertising regulation is analyzed through EASA materials and the main documents of the institutions that regulates it. The results confirmed the four propositions and identified that there is a relation between models of democracy and the way countries regulate children advertising.Esse artigo tem como objetivo analisar as diferenças na regulamentação da propaganda para as crianças e verificar se há relação com os modelos de democracia dos países. Para tanto, utiliza variáveis propostas por Lijphart (2008) para avaliar os modelos de democracia e enumera quatro proposições para avaliar os dois casos selecionados para esse estudo, a França e a Alemanha. Para analisar a regulamentação da propaganda para crianças nesses países, inicialmente foram utilizados os materiais da EASA e, na sequencia, pesquisados e analisados as principais instituições de cada país e seus documentos. Os resultados comprovaram as quatro proposições, demonstrando que se pode verificar relação entre os modelos de democracia dos países e a maneira que regulamentam a propaganda para crianças.Universidade Federal de Viçosa2012-12-18info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufv.br/apgs/article/view/406710.21118/apgs.v4i4.4067Revista de Administração Pública e Gestão Social; Bd. 4 Nr. 4 (2012); 381-398Administração Pública e Gestão Social; Vol. 4 No. 4 (2012); 381-398Revista de Administração Pública e Gestão Social; Vol. 4 Núm. 4 (2012); 381-398Revista de Administração Pública e Gestão Social; Vol. 4 No. 4 (2012); 381-398Revista de Administração Pública e Gestão Social; V. 4 N. 4 (2012); 381-398Administração Pública e Gestão Social; v. 4 n. 4 (2012); 381-398Revista de Administração Pública e Gestão Social; 卷 4 编号 4 (2012); 381-3982175-5787reponame:Administração Pública e Gestão Socialinstname:Universidade Federal de Viçosa (UFV)instacron:UFVporhttps://periodicos.ufv.br/apgs/article/view/4067/2295Ferreira, Carolina Fabrisinfo:eu-repo/semantics/openAccess2019-06-25T19:50:54Zoai:ojs.periodicos.ufv.br:article/4067Revistahttps://periodicos.ufv.br/apgsPUBhttps://periodicos.ufv.br/apgs/oaiapgs.ufv@gmail.com||wescleysxavier@yahoo.com.br2175-57872175-5787opendoar:2019-06-25T19:50:54Administração Pública e Gestão Social - Universidade Federal de Viçosa (UFV)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Democracy Models and Children Advertising Regulation Diferentes Democracias e a Regulamentação da Propaganda para Crianças |
title |
Democracy Models and Children Advertising Regulation |
spellingShingle |
Democracy Models and Children Advertising Regulation Ferreira, Carolina Fabris democracia modelos de democracia regulamentação de propaganda propaganda infantil. |
title_short |
Democracy Models and Children Advertising Regulation |
title_full |
Democracy Models and Children Advertising Regulation |
title_fullStr |
Democracy Models and Children Advertising Regulation |
title_full_unstemmed |
Democracy Models and Children Advertising Regulation |
title_sort |
Democracy Models and Children Advertising Regulation |
author |
Ferreira, Carolina Fabris |
author_facet |
Ferreira, Carolina Fabris |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Ferreira, Carolina Fabris |
dc.subject.por.fl_str_mv |
democracia modelos de democracia regulamentação de propaganda propaganda infantil. |
topic |
democracia modelos de democracia regulamentação de propaganda propaganda infantil. |
description |
This article analyzes the differences between regulation of advertising to children and compare it with different models of democracy. It uses variables proposed by Lijphart (2008) to evaluate the models of democracy and lists four propositions to compare the two cases selected for this study, France and Germany. Advertising regulation is analyzed through EASA materials and the main documents of the institutions that regulates it. The results confirmed the four propositions and identified that there is a relation between models of democracy and the way countries regulate children advertising. |
publishDate |
2012 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2012-12-18 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.ufv.br/apgs/article/view/4067 10.21118/apgs.v4i4.4067 |
url |
https://periodicos.ufv.br/apgs/article/view/4067 |
identifier_str_mv |
10.21118/apgs.v4i4.4067 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.ufv.br/apgs/article/view/4067/2295 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Viçosa |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Viçosa |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista de Administração Pública e Gestão Social; Bd. 4 Nr. 4 (2012); 381-398 Administração Pública e Gestão Social; Vol. 4 No. 4 (2012); 381-398 Revista de Administração Pública e Gestão Social; Vol. 4 Núm. 4 (2012); 381-398 Revista de Administração Pública e Gestão Social; Vol. 4 No. 4 (2012); 381-398 Revista de Administração Pública e Gestão Social; V. 4 N. 4 (2012); 381-398 Administração Pública e Gestão Social; v. 4 n. 4 (2012); 381-398 Revista de Administração Pública e Gestão Social; 卷 4 编号 4 (2012); 381-398 2175-5787 reponame:Administração Pública e Gestão Social instname:Universidade Federal de Viçosa (UFV) instacron:UFV |
instname_str |
Universidade Federal de Viçosa (UFV) |
instacron_str |
UFV |
institution |
UFV |
reponame_str |
Administração Pública e Gestão Social |
collection |
Administração Pública e Gestão Social |
repository.name.fl_str_mv |
Administração Pública e Gestão Social - Universidade Federal de Viçosa (UFV) |
repository.mail.fl_str_mv |
apgs.ufv@gmail.com||wescleysxavier@yahoo.com.br |
_version_ |
1800211103199789056 |