Democracy Models and Children Advertising Regulation

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Ferreira, Carolina Fabris
Data de Publicação: 2012
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Administração Pública e Gestão Social
Texto Completo: https://periodicos.ufv.br/apgs/article/view/4067
Resumo: This article analyzes the differences  between regulation of advertising to children and compare it with different models of democracy. It uses variables proposed by Lijphart (2008) to evaluate the models of democracy and lists four propositions to compare the two cases selected for this study, France and Germany. Advertising regulation is analyzed through EASA materials and the main  documents of the institutions that regulates it. The results confirmed the four propositions and  identified that there is a relation between models of democracy and the way countries regulate children advertising.
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spelling Democracy Models and Children Advertising RegulationDiferentes Democracias e a Regulamentação da Propaganda para Criançasdemocraciamodelos de democraciaregulamentação de propagandapropaganda infantil.This article analyzes the differences  between regulation of advertising to children and compare it with different models of democracy. It uses variables proposed by Lijphart (2008) to evaluate the models of democracy and lists four propositions to compare the two cases selected for this study, France and Germany. Advertising regulation is analyzed through EASA materials and the main  documents of the institutions that regulates it. The results confirmed the four propositions and  identified that there is a relation between models of democracy and the way countries regulate children advertising.Esse artigo tem como objetivo analisar as diferenças na regulamentação da propaganda para as crianças e verificar se há relação com os modelos de democracia dos países. Para tanto, utiliza variáveis propostas por Lijphart (2008) para avaliar os modelos de democracia e enumera quatro proposições para avaliar os dois casos selecionados para esse estudo, a França e a Alemanha. Para analisar a regulamentação da propaganda para crianças nesses países, inicialmente foram utilizados os materiais da EASA e, na sequencia, pesquisados e analisados as principais instituições de cada país e seus documentos. Os resultados comprovaram as quatro proposições, demonstrando que se pode verificar relação entre os modelos de democracia dos países e a maneira que regulamentam a propaganda para crianças.Universidade Federal de Viçosa2012-12-18info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufv.br/apgs/article/view/406710.21118/apgs.v4i4.4067Revista de Administração Pública e Gestão Social; Bd. 4 Nr. 4 (2012); 381-398Administração Pública e Gestão Social; Vol. 4 No. 4 (2012); 381-398Revista de Administração Pública e Gestão Social; Vol. 4 Núm. 4 (2012); 381-398Revista de Administração Pública e Gestão Social; Vol. 4 No. 4 (2012); 381-398Revista de Administração Pública e Gestão Social; V. 4 N. 4 (2012); 381-398Administração Pública e Gestão Social; v. 4 n. 4 (2012); 381-398Revista de Administração Pública e Gestão Social; 卷 4 编号 4 (2012); 381-3982175-5787reponame:Administração Pública e Gestão Socialinstname:Universidade Federal de Viçosa (UFV)instacron:UFVporhttps://periodicos.ufv.br/apgs/article/view/4067/2295Ferreira, Carolina Fabrisinfo:eu-repo/semantics/openAccess2019-06-25T19:50:54Zoai:ojs.periodicos.ufv.br:article/4067Revistahttps://periodicos.ufv.br/apgsPUBhttps://periodicos.ufv.br/apgs/oaiapgs.ufv@gmail.com||wescleysxavier@yahoo.com.br2175-57872175-5787opendoar:2019-06-25T19:50:54Administração Pública e Gestão Social - Universidade Federal de Viçosa (UFV)false
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