Theoretical Essay on the Presence of Patrimonialism in Local Legislative
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Data de Publicação: | 2012 |
Outros Autores: | |
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Título da fonte: | Administração Pública e Gestão Social |
Texto Completo: | https://periodicos.ufv.br/apgs/article/view/4065 |
Resumo: | The essay is aimed at verifying the presence ofpatrimonialism in the local legislative government.It is understood that the patrimonialism in the Brazilian State is not over, but takes the neopatrimonialist form, combining modern and traditional aspects. The concept is updated and shows the strength and permanence of the phenomenon, even if combined with aspects of the capitalist modernity. It is clear in the perceptions ofSilverman (1977), Kerbauy (1993), Kuschnir(1993), Kuschnir (1998) and Lopez (2004) that thelocal legislative is built on patrimonial bases. Everything shows a bias, a traditionalist cut, not imbued with rational values, but with personal interests. Local councils keep patrimonialist andneopatrimonialist structures, especially in small and medium cities. In the literature presented, it is noticed that, historically, one cannot expect from the city councilmen a great political practice. Many of the city councilmen in smaller municipalities do not engage in a real political activity; they are moresocial agents than political actors.Key-Words: Patrimonilism. Local Legislative. City councilman. |
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Theoretical Essay on the Presence of Patrimonialism in Local LegislativeEnsaio Teórico sobre a Presença do Patrimonialismo no Poder Legislativo LocalPatrimonialismoLegislativo LocalVereadorThe essay is aimed at verifying the presence ofpatrimonialism in the local legislative government.It is understood that the patrimonialism in the Brazilian State is not over, but takes the neopatrimonialist form, combining modern and traditional aspects. The concept is updated and shows the strength and permanence of the phenomenon, even if combined with aspects of the capitalist modernity. It is clear in the perceptions ofSilverman (1977), Kerbauy (1993), Kuschnir(1993), Kuschnir (1998) and Lopez (2004) that thelocal legislative is built on patrimonial bases. Everything shows a bias, a traditionalist cut, not imbued with rational values, but with personal interests. Local councils keep patrimonialist andneopatrimonialist structures, especially in small and medium cities. In the literature presented, it is noticed that, historically, one cannot expect from the city councilmen a great political practice. Many of the city councilmen in smaller municipalities do not engage in a real political activity; they are moresocial agents than political actors.Key-Words: Patrimonilism. Local Legislative. City councilman.O ensaio tem por objetivo verificar a presença do patrimonialismo no poder legislativo local. Entende-se que o patrimonialismo não morre no Estado Brasileiro, mas assume a forma neopatrimonialista, combinando aspectos modernos e tradicionais. O conceito é atualizado e mostra a resistência e permanência do fenômeno, ainda que combinado com aspectos da modernidade capitalista. Fica claro nas percepções de Silverman (1977), Kerbauy (1993), Kuschnir (1993), Kuschnir (1998) e Lopez (2004) que o legislativo local se estrutura em bases patrimonialistas. Tudo exala um viés, um corte tradicionalista, nada impregnado de valores racionais, mas sim, de interesses pessoais. As câmaras municipais mantêm estruturas patrimonialistas, neopatrimonialistas, ainda mais em municípios pequenos e até médios. Pela literatura apresentada percebe-se que, historicamente, não se pode esperar dos legisladores municipais a prática de uma política muito grandiosa, principalmente nos municípios pequenos e até médios. Muitos dos vereadores em pequenos municípios não se dedicam a uma atividade política verdadeira, são mais agentes sociais do que atores políticos.Universidade Federal de Viçosa2012-12-14info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufv.br/apgs/article/view/406510.21118/apgs.v4i3.4065Revista de Administração Pública e Gestão Social; Bd. 4 Nr. 3 (2012); 269-292Administração Pública e Gestão Social; Vol. 4 No. 3 (2012); 269-292Revista de Administração Pública e Gestão Social; Vol. 4 Núm. 3 (2012); 269-292Revista de Administração Pública e Gestão Social; Vol. 4 No. 3 (2012); 269-292Revista de Administração Pública e Gestão Social; V. 4 N. 3 (2012); 269-292Administração Pública e Gestão Social; v. 4 n. 3 (2012); 269-292Revista de Administração Pública e Gestão Social; 卷 4 编号 3 (2012); 269-2922175-5787reponame:Administração Pública e Gestão Socialinstname:Universidade Federal de Viçosa (UFV)instacron:UFVporhttps://periodicos.ufv.br/apgs/article/view/4065/2294Raupp, Fabiano MauryPinho, José Antonio Gomes deinfo:eu-repo/semantics/openAccess2019-06-25T19:50:53Zoai:ojs.periodicos.ufv.br:article/4065Revistahttps://periodicos.ufv.br/apgsPUBhttps://periodicos.ufv.br/apgs/oaiapgs.ufv@gmail.com||wescleysxavier@yahoo.com.br2175-57872175-5787opendoar:2019-06-25T19:50:53Administração Pública e Gestão Social - Universidade Federal de Viçosa (UFV)false |
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