Innovating on the development of public management professionals. The case of the Leadership Development Program at the Brazilian National School of Public Administration – Enap
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2019 |
Outros Autores: | , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Administração Pública e Gestão Social |
Texto Completo: | https://periodicos.ufv.br/apgs/article/view/8943 |
Resumo: | Abstract: This paper presents a new view, regarding form and content, of developing the professional practice of public managers oriented by design. This new perspective has been elaborated by professor Michael Barzelay, subject of his latest book “Public management as a design-oriented professional discipline” (2019). It analyses how this approach was set in motion at the Brazilian National School of Public Administration between 2016 and 2019 and its subsequent positive outcomes to the participants. It has been possible to set up a comparison between the effects of the perspective in the classes that implemented it and the ones that did not. An econometric and qualitative evaluation of the program pointed out positive effects of the new approach related to the learning transfer, capacity of structuring complex problems and development of collaborative solutions.Keywords: design-oriented public management, problem solving, public organizations. |
id |
UFV-3_f2062b744501a389645a16b4bf1e36a0 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.periodicos.ufv.br:article/8943 |
network_acronym_str |
UFV-3 |
network_name_str |
Administração Pública e Gestão Social |
repository_id_str |
|
spelling |
Innovating on the development of public management professionals. The case of the Leadership Development Program at the Brazilian National School of Public Administration – EnapInnovando el desarrollo de profesionales de gestión pública. El caso del Programa de Desarrollo del Liderazgo de la Escuela Nacional de Administración Pública de Brasil – EnapInovando no Desenvolvimento de Profissionais da Gestão Pública: O Caso do Programa de Desenvolvimento de Lideranças da Escola Nacional de Administração Pública – Enapgestão pública orientada por designsolução de problemasorganização públicaEnsino de administração públicaAbstract: This paper presents a new view, regarding form and content, of developing the professional practice of public managers oriented by design. This new perspective has been elaborated by professor Michael Barzelay, subject of his latest book “Public management as a design-oriented professional discipline” (2019). It analyses how this approach was set in motion at the Brazilian National School of Public Administration between 2016 and 2019 and its subsequent positive outcomes to the participants. It has been possible to set up a comparison between the effects of the perspective in the classes that implemented it and the ones that did not. An econometric and qualitative evaluation of the program pointed out positive effects of the new approach related to the learning transfer, capacity of structuring complex problems and development of collaborative solutions.Keywords: design-oriented public management, problem solving, public organizations.Este documento aborda un nuevo enfoque, en forma y contenido, para desarrollar la práctica profesional de los profisionales públicos orientados al diseño, elaborado por el profesor Michael Barzelay en su último libro “Gestión pública como disciplina profesional orientada al diseño” (2019). Informa sobre cómo este enfoque se puso en práctica en la Escuela Nacional de Administración Pública (Enap) de Brasil entre los años 2016 y 2019 y los resultados positivos para los participantes. Fue posible que se compararan los efectos de las clases que lo incorporaron con las que no lo incorporaron. Una evaluación econométrica y cualitativa del programa reveló efectos positivos del enfoque relacionados con la transferencia de aprendizaje, la capacidad de estructurar problemas complejos y el desarrollo de soluciones colaborativas.Palabras clave: Gestión pública orientada al diseño, solución de problemas, organizaciones publicas.Este trabalho trata de uma nova abordagem, na forma e no conteúdo, de desenvolver a prática profissional de gestores públicos orientada por design, elaborada pelo prof. Michael Barzelay, objeto de seu último livro “Public management as a design-oriented professional discipline” (2019). Relata a forma como esta abordagem foi colocada em prática na Escola Nacional de Administração Pública (ENAP) do Governo Federal do Brasil entre 2016 e 2019 e os resultados positivos decorrentes para os participantes. Foi possível comparar os efeitos da abordagem nas turmas que a adoraram com os das turmas que não a adotaram. Uma avaliação econométrica e qualitativa do programa revelou efeitos positivos da abordagem relacionados à transferência de aprendizados, capacidade de estruturar problemas complexos e desenvolvimento de soluções colaborativas.Universidade Federal de Viçosa2019-10-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdftext/htmlhttps://periodicos.ufv.br/apgs/article/view/894310.21118/apgs.v4i11.8943Revista de Administração Pública e Gestão Social; Outubro - dezembro 2019: 11(4); 1-16Administração Pública e Gestão Social; Outubro - dezembro 2019: 11(4); 1-16Revista de Administração Pública e Gestão Social; Outubro - dezembro 2019: 11(4); 1-16Revista de Administração Pública e Gestão Social; Outubro - dezembro 2019: 11(4); 1-16Revista de Administração Pública e Gestão Social; Outubro - dezembro 2019: 11(4); 1-16Administração Pública e Gestão Social; Outubro - dezembro 2019: 11(4); 1-16Revista de Administração Pública e Gestão Social; Outubro - dezembro 2019: 11(4); 1-162175-5787reponame:Administração Pública e Gestão Socialinstname:Universidade Federal de Viçosa (UFV)instacron:UFVporhttps://periodicos.ufv.br/apgs/article/view/8943/pdfhttps://periodicos.ufv.br/apgs/article/view/8943/htmlCopyright (c) 2019 Administração Pública e Gestão Socialinfo:eu-repo/semantics/openAccessBarzelay, MichaelMartins, Humberto FalcãoVilela, PedroMarques, Paulo2019-10-01T19:50:06Zoai:ojs.periodicos.ufv.br:article/8943Revistahttps://periodicos.ufv.br/apgsPUBhttps://periodicos.ufv.br/apgs/oaiapgs.ufv@gmail.com||wescleysxavier@yahoo.com.br2175-57872175-5787opendoar:2019-10-01T19:50:06Administração Pública e Gestão Social - Universidade Federal de Viçosa (UFV)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Innovating on the development of public management professionals. The case of the Leadership Development Program at the Brazilian National School of Public Administration – Enap Innovando el desarrollo de profesionales de gestión pública. El caso del Programa de Desarrollo del Liderazgo de la Escuela Nacional de Administración Pública de Brasil – Enap Inovando no Desenvolvimento de Profissionais da Gestão Pública: O Caso do Programa de Desenvolvimento de Lideranças da Escola Nacional de Administração Pública – Enap |
title |
Innovating on the development of public management professionals. The case of the Leadership Development Program at the Brazilian National School of Public Administration – Enap |
spellingShingle |
Innovating on the development of public management professionals. The case of the Leadership Development Program at the Brazilian National School of Public Administration – Enap Barzelay, Michael gestão pública orientada por design solução de problemas organização pública Ensino de administração pública |
title_short |
Innovating on the development of public management professionals. The case of the Leadership Development Program at the Brazilian National School of Public Administration – Enap |
title_full |
Innovating on the development of public management professionals. The case of the Leadership Development Program at the Brazilian National School of Public Administration – Enap |
title_fullStr |
Innovating on the development of public management professionals. The case of the Leadership Development Program at the Brazilian National School of Public Administration – Enap |
title_full_unstemmed |
Innovating on the development of public management professionals. The case of the Leadership Development Program at the Brazilian National School of Public Administration – Enap |
title_sort |
Innovating on the development of public management professionals. The case of the Leadership Development Program at the Brazilian National School of Public Administration – Enap |
author |
Barzelay, Michael |
author_facet |
Barzelay, Michael Martins, Humberto Falcão Vilela, Pedro Marques, Paulo |
author_role |
author |
author2 |
Martins, Humberto Falcão Vilela, Pedro Marques, Paulo |
author2_role |
author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Barzelay, Michael Martins, Humberto Falcão Vilela, Pedro Marques, Paulo |
dc.subject.por.fl_str_mv |
gestão pública orientada por design solução de problemas organização pública Ensino de administração pública |
topic |
gestão pública orientada por design solução de problemas organização pública Ensino de administração pública |
description |
Abstract: This paper presents a new view, regarding form and content, of developing the professional practice of public managers oriented by design. This new perspective has been elaborated by professor Michael Barzelay, subject of his latest book “Public management as a design-oriented professional discipline” (2019). It analyses how this approach was set in motion at the Brazilian National School of Public Administration between 2016 and 2019 and its subsequent positive outcomes to the participants. It has been possible to set up a comparison between the effects of the perspective in the classes that implemented it and the ones that did not. An econometric and qualitative evaluation of the program pointed out positive effects of the new approach related to the learning transfer, capacity of structuring complex problems and development of collaborative solutions.Keywords: design-oriented public management, problem solving, public organizations. |
publishDate |
2019 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2019-10-01 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.ufv.br/apgs/article/view/8943 10.21118/apgs.v4i11.8943 |
url |
https://periodicos.ufv.br/apgs/article/view/8943 |
identifier_str_mv |
10.21118/apgs.v4i11.8943 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.ufv.br/apgs/article/view/8943/pdf https://periodicos.ufv.br/apgs/article/view/8943/html |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2019 Administração Pública e Gestão Social info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2019 Administração Pública e Gestão Social |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf text/html |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Viçosa |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Viçosa |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista de Administração Pública e Gestão Social; Outubro - dezembro 2019: 11(4); 1-16 Administração Pública e Gestão Social; Outubro - dezembro 2019: 11(4); 1-16 Revista de Administração Pública e Gestão Social; Outubro - dezembro 2019: 11(4); 1-16 Revista de Administração Pública e Gestão Social; Outubro - dezembro 2019: 11(4); 1-16 Revista de Administração Pública e Gestão Social; Outubro - dezembro 2019: 11(4); 1-16 Administração Pública e Gestão Social; Outubro - dezembro 2019: 11(4); 1-16 Revista de Administração Pública e Gestão Social; Outubro - dezembro 2019: 11(4); 1-16 2175-5787 reponame:Administração Pública e Gestão Social instname:Universidade Federal de Viçosa (UFV) instacron:UFV |
instname_str |
Universidade Federal de Viçosa (UFV) |
instacron_str |
UFV |
institution |
UFV |
reponame_str |
Administração Pública e Gestão Social |
collection |
Administração Pública e Gestão Social |
repository.name.fl_str_mv |
Administração Pública e Gestão Social - Universidade Federal de Viçosa (UFV) |
repository.mail.fl_str_mv |
apgs.ufv@gmail.com||wescleysxavier@yahoo.com.br |
_version_ |
1800211104465420288 |