Consumer’s hyper vulnebility in the age of marketing 4.0
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2022 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista de Direito |
Texto Completo: | https://periodicos.ufv.br/revistadir/article/view/14135 |
Resumo: | The presente article aims to analyse the consumer’s HyperVulneability in the Age of Maketing 4.0. Towards that end the efectiveness of the legislation is questioned, concerning the self-determination of the user facing the new forms of data treatment and the Marketing 4.0. Guided by a metodology of research of legal social, interdisciplinar and based on a deductive logical, this research has its theoretical framework the data owner’s hypervulnerability, the consumers in the marking 4.0 Age, using the Lei Geral de Proteção de Dados – LGDP, the text “Proteção de dados pessoais: a função e os limites do conhecimento” by Bioni (2020). From this analysis, the author intends to identify the flaws in the composition of the informativa self-determination, questioning its legislation operationality, the contratualization of the terms of use aplied by corporations, and the mechanisms that leads the Citizen to give away or claim his self-determination. |
id |
UFV-7_c24a5c8c607efa41e5513c9b83ae29c3 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.periodicos.ufv.br:article/14135 |
network_acronym_str |
UFV-7 |
network_name_str |
Revista de Direito |
repository_id_str |
|
spelling |
Consumer’s hyper vulnebility in the age of marketing 4.0Hipervulnerabilidade dos consumidores na era do marketing 4.0AutodeterminaçãoHipervulnerabilidadeTitular de DadosConsumidorMarketing 4.0Self-determinationHyper vulnerabilityData subjectConsumerMarketing 4.0The presente article aims to analyse the consumer’s HyperVulneability in the Age of Maketing 4.0. Towards that end the efectiveness of the legislation is questioned, concerning the self-determination of the user facing the new forms of data treatment and the Marketing 4.0. Guided by a metodology of research of legal social, interdisciplinar and based on a deductive logical, this research has its theoretical framework the data owner’s hypervulnerability, the consumers in the marking 4.0 Age, using the Lei Geral de Proteção de Dados – LGDP, the text “Proteção de dados pessoais: a função e os limites do conhecimento” by Bioni (2020). From this analysis, the author intends to identify the flaws in the composition of the informativa self-determination, questioning its legislation operationality, the contratualization of the terms of use aplied by corporations, and the mechanisms that leads the Citizen to give away or claim his self-determination.O presente artigo busca analisar a hipervulnerabilidade do consumidor no contexto do marketing 4.0. Para tanto, questiona-se qual é a eficácia das legislações acerca da autodeterminação do consumidor titular de dados diante das novas formas de captação e destinação dos dados e do marketing 4.0. Orientada por uma metodologia de pesquisa jurídico social, interdisciplinar, a partir de um raciocínio dedutivo, tem como marco teórico hipervulnerabilidade dos titulares de dados consumidores na era do marketing 4.0, utilizando a Lei Geral de Proteção de Dado, as novas tecnologias de captação de dados e o trabalho de Bioni (2020) “Proteção de dados pessoais a função e os limites do consentimento”. A partir dessa análise, pretende-se identificar as falhas na composição da autodeterminação informativa, questionando a operacionalidade das legislações, a contratualização dos termos de uso aplicados por corporações, e os mecanismos que levam o cidadão a ceder ou reivindicar sua autodeterminação.Universidade Federal de Viçosa2022-08-16info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado pelos paresapplication/pdfhttps://periodicos.ufv.br/revistadir/article/view/1413510.32361/2022140214135Revista de Direito; Vol. 14 No. 02 (2022); 01-21Revista de Direito; Vol. 14 Núm. 02 (2022); 01-21Revista de Direito; v. 14 n. 02 (2022); 01-212527-03891806-8790reponame:Revista de Direitoinstname:Universidade Federal de Viçosa (UFV)instacron:UFVporhttps://periodicos.ufv.br/revistadir/article/view/14135/7439Copyright (c) 2022 Revista de Direitohttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessAlmeida, Juliana Evangelista deGervasio, Ana Laura MarquesAmerico, Lucas Batista 2022-08-16T14:45:38Zoai:ojs.periodicos.ufv.br:article/14135Revistahttps://periodicos.ufv.br/revistadir/indexPUBhttps://periodicos.ufv.br/revistadir/oairevistadir@ufv.br2527-03891806-8790opendoar:2022-08-16T14:45:38Revista de Direito - Universidade Federal de Viçosa (UFV)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Consumer’s hyper vulnebility in the age of marketing 4.0 Hipervulnerabilidade dos consumidores na era do marketing 4.0 |
title |
Consumer’s hyper vulnebility in the age of marketing 4.0 |
spellingShingle |
Consumer’s hyper vulnebility in the age of marketing 4.0 Almeida, Juliana Evangelista de Autodeterminação Hipervulnerabilidade Titular de Dados Consumidor Marketing 4.0 Self-determination Hyper vulnerability Data subject Consumer Marketing 4.0 |
title_short |
Consumer’s hyper vulnebility in the age of marketing 4.0 |
title_full |
Consumer’s hyper vulnebility in the age of marketing 4.0 |
title_fullStr |
Consumer’s hyper vulnebility in the age of marketing 4.0 |
title_full_unstemmed |
Consumer’s hyper vulnebility in the age of marketing 4.0 |
title_sort |
Consumer’s hyper vulnebility in the age of marketing 4.0 |
author |
Almeida, Juliana Evangelista de |
author_facet |
Almeida, Juliana Evangelista de Gervasio, Ana Laura Marques Americo, Lucas Batista |
author_role |
author |
author2 |
Gervasio, Ana Laura Marques Americo, Lucas Batista |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Almeida, Juliana Evangelista de Gervasio, Ana Laura Marques Americo, Lucas Batista |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Autodeterminação Hipervulnerabilidade Titular de Dados Consumidor Marketing 4.0 Self-determination Hyper vulnerability Data subject Consumer Marketing 4.0 |
topic |
Autodeterminação Hipervulnerabilidade Titular de Dados Consumidor Marketing 4.0 Self-determination Hyper vulnerability Data subject Consumer Marketing 4.0 |
description |
The presente article aims to analyse the consumer’s HyperVulneability in the Age of Maketing 4.0. Towards that end the efectiveness of the legislation is questioned, concerning the self-determination of the user facing the new forms of data treatment and the Marketing 4.0. Guided by a metodology of research of legal social, interdisciplinar and based on a deductive logical, this research has its theoretical framework the data owner’s hypervulnerability, the consumers in the marking 4.0 Age, using the Lei Geral de Proteção de Dados – LGDP, the text “Proteção de dados pessoais: a função e os limites do conhecimento” by Bioni (2020). From this analysis, the author intends to identify the flaws in the composition of the informativa self-determination, questioning its legislation operationality, the contratualization of the terms of use aplied by corporations, and the mechanisms that leads the Citizen to give away or claim his self-determination. |
publishDate |
2022 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2022-08-16 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Avaliado pelos pares |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.ufv.br/revistadir/article/view/14135 10.32361/2022140214135 |
url |
https://periodicos.ufv.br/revistadir/article/view/14135 |
identifier_str_mv |
10.32361/2022140214135 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.ufv.br/revistadir/article/view/14135/7439 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2022 Revista de Direito https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2022 Revista de Direito https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Viçosa |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Viçosa |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista de Direito; Vol. 14 No. 02 (2022); 01-21 Revista de Direito; Vol. 14 Núm. 02 (2022); 01-21 Revista de Direito; v. 14 n. 02 (2022); 01-21 2527-0389 1806-8790 reponame:Revista de Direito instname:Universidade Federal de Viçosa (UFV) instacron:UFV |
instname_str |
Universidade Federal de Viçosa (UFV) |
instacron_str |
UFV |
institution |
UFV |
reponame_str |
Revista de Direito |
collection |
Revista de Direito |
repository.name.fl_str_mv |
Revista de Direito - Universidade Federal de Viçosa (UFV) |
repository.mail.fl_str_mv |
revistadir@ufv.br |
_version_ |
1809279554402910208 |