Mozambican economy and Brazilian education: two sides of the same coin

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Bussotti, Luca
Data de Publicação: 2022
Outros Autores: Siqueira, Antonio Marcos de Oliveira, Araújo, Wagner dos Reis Marques, Andrade, Roberta Ferreira Coelho de, Andrade, Aldair Oliveira de
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: REVES - Revista Relações Sociais
Texto Completo: https://periodicos.ufv.br/reves/article/view/15034
Resumo: This issue of REVES magazine consists of two very different parts. On the one hand, a massive presence of authors and themes related to Mozambique, on the other hand, texts referring to the Brazilian reality, mainly focused on the educational field. This presence of two countries, two realities and two continents result in materials of extreme interest both for those who want to look at education in Brazil, and for those who want to take a look at African studies, with special emphasis on Mozambique.
id UFV-8_b250d1c97bfbd4a2a70b6e80f03cfe90
oai_identifier_str oai:ojs.periodicos.ufv.br:article/15034
network_acronym_str UFV-8
network_name_str REVES - Revista Relações Sociais
repository_id_str
spelling Mozambican economy and Brazilian education: two sides of the same coinEconomia moçambicana e educação brasileira: duas faces de uma mesma medalhaBrazil. Mozambique. Education. Economy.Brasil. Moçambique. Educação. Economia.This issue of REVES magazine consists of two very different parts. On the one hand, a massive presence of authors and themes related to Mozambique, on the other hand, texts referring to the Brazilian reality, mainly focused on the educational field. This presence of two countries, two realities and two continents result in materials of extreme interest both for those who want to look at education in Brazil, and for those who want to take a look at African studies, with special emphasis on Mozambique.Este número da revista REVES consta de duas partes bastante distintas. Por um lado, uma massiva presença de autores e temáticas relativas a Moçambique, por outro textos referentes à realidade brasileira, principalmente centrados no âmbito educacional. Esta presença de dois países, duas realidades e dois continentes resulta em materiais de extremo interesse quer para quem queira olhar para a educação no Brasil, quer para quem pretenda dar uma espreitada aos estudos africanos, com ênfase especial para Moçambique.Universidade Federal de Viçosa - UFV2022-11-27info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufv.br/reves/article/view/1503410.18540/revesvl5iss3pp15034-01iREVES - Revista Relações Sociais; Vol. 5 No. 3 (2022); 15034-01iREVES - Revista Relações Sociais; Vol. 5 Núm. 3 (2022); 15034-01iREVES - Revista Relações Sociais; v. 5 n. 3 (2022); 15034-01i2595-4490reponame:REVES - Revista Relações Sociaisinstname:Universidade Federal de Viçosa (UFV)instacron:UFVporhttps://periodicos.ufv.br/reves/article/view/15034/7652Copyright (c) 2022 REVES - Revista Relações Sociaishttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessBussotti, LucaSiqueira, Antonio Marcos de OliveiraAraújo, Wagner dos Reis MarquesAndrade, Roberta Ferreira Coelho deAndrade, Aldair Oliveira de2022-11-27T14:38:20Zoai:ojs.periodicos.ufv.br:article/15034Revistahttps://periodicos.ufv.br/reves/PUBhttps://periodicos.ufv.br/reves/oaireves.journal@ufv.br||2595-44902595-4490opendoar:2022-11-27T14:38:20REVES - Revista Relações Sociais - Universidade Federal de Viçosa (UFV)false
dc.title.none.fl_str_mv Mozambican economy and Brazilian education: two sides of the same coin
Economia moçambicana e educação brasileira: duas faces de uma mesma medalha
title Mozambican economy and Brazilian education: two sides of the same coin
spellingShingle Mozambican economy and Brazilian education: two sides of the same coin
Bussotti, Luca
Brazil. Mozambique. Education. Economy.
Brasil. Moçambique. Educação. Economia.
title_short Mozambican economy and Brazilian education: two sides of the same coin
title_full Mozambican economy and Brazilian education: two sides of the same coin
title_fullStr Mozambican economy and Brazilian education: two sides of the same coin
title_full_unstemmed Mozambican economy and Brazilian education: two sides of the same coin
title_sort Mozambican economy and Brazilian education: two sides of the same coin
author Bussotti, Luca
author_facet Bussotti, Luca
Siqueira, Antonio Marcos de Oliveira
Araújo, Wagner dos Reis Marques
Andrade, Roberta Ferreira Coelho de
Andrade, Aldair Oliveira de
author_role author
author2 Siqueira, Antonio Marcos de Oliveira
Araújo, Wagner dos Reis Marques
Andrade, Roberta Ferreira Coelho de
Andrade, Aldair Oliveira de
author2_role author
author
author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Bussotti, Luca
Siqueira, Antonio Marcos de Oliveira
Araújo, Wagner dos Reis Marques
Andrade, Roberta Ferreira Coelho de
Andrade, Aldair Oliveira de
dc.subject.por.fl_str_mv Brazil. Mozambique. Education. Economy.
Brasil. Moçambique. Educação. Economia.
topic Brazil. Mozambique. Education. Economy.
Brasil. Moçambique. Educação. Economia.
description This issue of REVES magazine consists of two very different parts. On the one hand, a massive presence of authors and themes related to Mozambique, on the other hand, texts referring to the Brazilian reality, mainly focused on the educational field. This presence of two countries, two realities and two continents result in materials of extreme interest both for those who want to look at education in Brazil, and for those who want to take a look at African studies, with special emphasis on Mozambique.
publishDate 2022
dc.date.none.fl_str_mv 2022-11-27
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.ufv.br/reves/article/view/15034
10.18540/revesvl5iss3pp15034-01i
url https://periodicos.ufv.br/reves/article/view/15034
identifier_str_mv 10.18540/revesvl5iss3pp15034-01i
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.ufv.br/reves/article/view/15034/7652
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2022 REVES - Revista Relações Sociais
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2022 REVES - Revista Relações Sociais
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Viçosa - UFV
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Viçosa - UFV
dc.source.none.fl_str_mv REVES - Revista Relações Sociais; Vol. 5 No. 3 (2022); 15034-01i
REVES - Revista Relações Sociais; Vol. 5 Núm. 3 (2022); 15034-01i
REVES - Revista Relações Sociais; v. 5 n. 3 (2022); 15034-01i
2595-4490
reponame:REVES - Revista Relações Sociais
instname:Universidade Federal de Viçosa (UFV)
instacron:UFV
instname_str Universidade Federal de Viçosa (UFV)
instacron_str UFV
institution UFV
reponame_str REVES - Revista Relações Sociais
collection REVES - Revista Relações Sociais
repository.name.fl_str_mv REVES - Revista Relações Sociais - Universidade Federal de Viçosa (UFV)
repository.mail.fl_str_mv reves.journal@ufv.br||
_version_ 1792207367269515264