Mozambican economy and Brazilian education: two sides of the same coin
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2022 |
Outros Autores: | , , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | REVES - Revista Relações Sociais |
Texto Completo: | https://periodicos.ufv.br/reves/article/view/15034 |
Resumo: | This issue of REVES magazine consists of two very different parts. On the one hand, a massive presence of authors and themes related to Mozambique, on the other hand, texts referring to the Brazilian reality, mainly focused on the educational field. This presence of two countries, two realities and two continents result in materials of extreme interest both for those who want to look at education in Brazil, and for those who want to take a look at African studies, with special emphasis on Mozambique. |
id |
UFV-8_b250d1c97bfbd4a2a70b6e80f03cfe90 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.periodicos.ufv.br:article/15034 |
network_acronym_str |
UFV-8 |
network_name_str |
REVES - Revista Relações Sociais |
repository_id_str |
|
spelling |
Mozambican economy and Brazilian education: two sides of the same coinEconomia moçambicana e educação brasileira: duas faces de uma mesma medalhaBrazil. Mozambique. Education. Economy.Brasil. Moçambique. Educação. Economia.This issue of REVES magazine consists of two very different parts. On the one hand, a massive presence of authors and themes related to Mozambique, on the other hand, texts referring to the Brazilian reality, mainly focused on the educational field. This presence of two countries, two realities and two continents result in materials of extreme interest both for those who want to look at education in Brazil, and for those who want to take a look at African studies, with special emphasis on Mozambique.Este número da revista REVES consta de duas partes bastante distintas. Por um lado, uma massiva presença de autores e temáticas relativas a Moçambique, por outro textos referentes à realidade brasileira, principalmente centrados no âmbito educacional. Esta presença de dois países, duas realidades e dois continentes resulta em materiais de extremo interesse quer para quem queira olhar para a educação no Brasil, quer para quem pretenda dar uma espreitada aos estudos africanos, com ênfase especial para Moçambique.Universidade Federal de Viçosa - UFV2022-11-27info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufv.br/reves/article/view/1503410.18540/revesvl5iss3pp15034-01iREVES - Revista Relações Sociais; Vol. 5 No. 3 (2022); 15034-01iREVES - Revista Relações Sociais; Vol. 5 Núm. 3 (2022); 15034-01iREVES - Revista Relações Sociais; v. 5 n. 3 (2022); 15034-01i2595-4490reponame:REVES - Revista Relações Sociaisinstname:Universidade Federal de Viçosa (UFV)instacron:UFVporhttps://periodicos.ufv.br/reves/article/view/15034/7652Copyright (c) 2022 REVES - Revista Relações Sociaishttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessBussotti, LucaSiqueira, Antonio Marcos de OliveiraAraújo, Wagner dos Reis MarquesAndrade, Roberta Ferreira Coelho deAndrade, Aldair Oliveira de2022-11-27T14:38:20Zoai:ojs.periodicos.ufv.br:article/15034Revistahttps://periodicos.ufv.br/reves/PUBhttps://periodicos.ufv.br/reves/oaireves.journal@ufv.br||2595-44902595-4490opendoar:2022-11-27T14:38:20REVES - Revista Relações Sociais - Universidade Federal de Viçosa (UFV)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Mozambican economy and Brazilian education: two sides of the same coin Economia moçambicana e educação brasileira: duas faces de uma mesma medalha |
title |
Mozambican economy and Brazilian education: two sides of the same coin |
spellingShingle |
Mozambican economy and Brazilian education: two sides of the same coin Bussotti, Luca Brazil. Mozambique. Education. Economy. Brasil. Moçambique. Educação. Economia. |
title_short |
Mozambican economy and Brazilian education: two sides of the same coin |
title_full |
Mozambican economy and Brazilian education: two sides of the same coin |
title_fullStr |
Mozambican economy and Brazilian education: two sides of the same coin |
title_full_unstemmed |
Mozambican economy and Brazilian education: two sides of the same coin |
title_sort |
Mozambican economy and Brazilian education: two sides of the same coin |
author |
Bussotti, Luca |
author_facet |
Bussotti, Luca Siqueira, Antonio Marcos de Oliveira Araújo, Wagner dos Reis Marques Andrade, Roberta Ferreira Coelho de Andrade, Aldair Oliveira de |
author_role |
author |
author2 |
Siqueira, Antonio Marcos de Oliveira Araújo, Wagner dos Reis Marques Andrade, Roberta Ferreira Coelho de Andrade, Aldair Oliveira de |
author2_role |
author author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Bussotti, Luca Siqueira, Antonio Marcos de Oliveira Araújo, Wagner dos Reis Marques Andrade, Roberta Ferreira Coelho de Andrade, Aldair Oliveira de |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Brazil. Mozambique. Education. Economy. Brasil. Moçambique. Educação. Economia. |
topic |
Brazil. Mozambique. Education. Economy. Brasil. Moçambique. Educação. Economia. |
description |
This issue of REVES magazine consists of two very different parts. On the one hand, a massive presence of authors and themes related to Mozambique, on the other hand, texts referring to the Brazilian reality, mainly focused on the educational field. This presence of two countries, two realities and two continents result in materials of extreme interest both for those who want to look at education in Brazil, and for those who want to take a look at African studies, with special emphasis on Mozambique. |
publishDate |
2022 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2022-11-27 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.ufv.br/reves/article/view/15034 10.18540/revesvl5iss3pp15034-01i |
url |
https://periodicos.ufv.br/reves/article/view/15034 |
identifier_str_mv |
10.18540/revesvl5iss3pp15034-01i |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.ufv.br/reves/article/view/15034/7652 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2022 REVES - Revista Relações Sociais https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2022 REVES - Revista Relações Sociais https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Viçosa - UFV |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Viçosa - UFV |
dc.source.none.fl_str_mv |
REVES - Revista Relações Sociais; Vol. 5 No. 3 (2022); 15034-01i REVES - Revista Relações Sociais; Vol. 5 Núm. 3 (2022); 15034-01i REVES - Revista Relações Sociais; v. 5 n. 3 (2022); 15034-01i 2595-4490 reponame:REVES - Revista Relações Sociais instname:Universidade Federal de Viçosa (UFV) instacron:UFV |
instname_str |
Universidade Federal de Viçosa (UFV) |
instacron_str |
UFV |
institution |
UFV |
reponame_str |
REVES - Revista Relações Sociais |
collection |
REVES - Revista Relações Sociais |
repository.name.fl_str_mv |
REVES - Revista Relações Sociais - Universidade Federal de Viçosa (UFV) |
repository.mail.fl_str_mv |
reves.journal@ufv.br|| |
_version_ |
1792207367269515264 |