The Student Assistance Policy and the inclusion of Proeja students

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Oliveira, Alessandro Zardini de
Data de Publicação: 2024
Outros Autores: Ferreira, Maria José de Resende, Rezende, Aldo
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Linhas Críticas (Online)
Texto Completo: https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/50497
Resumo: The text analyzes how the student assistance policy contributes to the access, permanence and successof students of the National Program for the Integration of Professional Education with basic education in the modality of Youth and Adult Education (Proeja) by Instituto Federal do Espírito Santo (Ifes). Case Study method by Qualiquantitative Research were developed in this researching. It was listened many students and servers through interviews and questionnaires. It was subsidized by the productions in the area ofeducation and public policies. The data point out the budget insufficiency for the implementing the public policy, however, it was inferred that it is a contributory contribution to the success of students.
id UNB - 28_1dacd0fb7e8bef5acb7a8241326ec442
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/50497
network_acronym_str UNB - 28
network_name_str Linhas Críticas (Online)
repository_id_str
spelling The Student Assistance Policy and the inclusion of Proeja studentsLa Política de Atención al Estudiante y la inclusión de los estudiantes de ProejaA Política de Assistência Estudantil e a inclusão dos estudantes do ProejaAssistência estudantilProejaPermanência escolarAsistencia al estudianteProejaPermanencia escolarStudent assistanceProejaSchool permanenceThe text analyzes how the student assistance policy contributes to the access, permanence and successof students of the National Program for the Integration of Professional Education with basic education in the modality of Youth and Adult Education (Proeja) by Instituto Federal do Espírito Santo (Ifes). Case Study method by Qualiquantitative Research were developed in this researching. It was listened many students and servers through interviews and questionnaires. It was subsidized by the productions in the area ofeducation and public policies. The data point out the budget insufficiency for the implementing the public policy, however, it was inferred that it is a contributory contribution to the success of students.El texto analiza cómo la política de asistencia al estudiante contribuye al acceso, permanencia y éxitode los alumnos del Programa Nacional de Integración de la Enseñanza Profesional con la Enseñanza Básica en la modalidad de Educación de Jóvenes y Adultos (Proeja), del Instituto Federal do Espírito Santo (Ifes). Se desarrolló un Estudio de Caso a través de una investigación cualicuantitativo, oyendo a los estudiantes y los funcionarios por medio de entrevistas y cuestionarios. Este trabajo investigativo fue subsidiado por las producciones de las áreas de educación y políticas públicas. Los datos apuntan a las insuficiencia presupuestaria para la implementación de la política de apoyo a los estudiantes, sin embargo, se dedujo que contribuye al éxito de los estudiantes.O texto analisa como a Política de Assistência Estudantil contribui para o acesso, a permanência e o êxito dos/das estudantes do Programa Nacional de Integração da Educação Profissional com a Educação Básica na Modalidade de Educação de Jovens e Adultos (Proeja), do Instituto Federal do Espírito Santo (Ifes). Desenvolveu-se uma pesquisa qualiquantitativa do tipo Estudo de Caso fazendo a escuta com os/as discentes e servidores/as por meio de entrevistas e questionários. É subsidiada pelas produções da área da educação e das políticas públicas. Aponta-se a insuficiência orçamentária para a implementação da Política, entretanto, inferiu-se que é um aporte para o êxito discente.Faculdade de Educação - Universidade de Brasília2024-01-24info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdftext/htmlhttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/5049710.26512/lc30202450497Linhas Críticas; Vol. 30 (2024); e50497Linhas Críticas; Vol. 30 (2024); e50497Linhas Crí­ticas; v. 30 (2024); e504971981-04311516-489610.26512/lc.v30ireponame:Linhas Críticas (Online)instname:Universidade de Brasília (UnB)instacron:UnBporhttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/50497/39359https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/50497/39360Copyright (c) 2024 Alessandro Zardini de Oliveira, Maria José de Resende Ferreira, Aldo Rezendehttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessOliveira, Alessandro Zardini deFerreira, Maria José de ResendeRezende, Aldo2024-01-24T13:55:56Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/50497Revistahttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/PUBhttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/oairvlinhas@unb.br||1981-04311516-4896opendoar:2024-01-24T13:55:56Linhas Críticas (Online) - Universidade de Brasília (UnB)false
dc.title.none.fl_str_mv The Student Assistance Policy and the inclusion of Proeja students
La Política de Atención al Estudiante y la inclusión de los estudiantes de Proeja
A Política de Assistência Estudantil e a inclusão dos estudantes do Proeja
title The Student Assistance Policy and the inclusion of Proeja students
spellingShingle The Student Assistance Policy and the inclusion of Proeja students
Oliveira, Alessandro Zardini de
Assistência estudantil
Proeja
Permanência escolar
Asistencia al estudiante
Proeja
Permanencia escolar
Student assistance
Proeja
School permanence
title_short The Student Assistance Policy and the inclusion of Proeja students
title_full The Student Assistance Policy and the inclusion of Proeja students
title_fullStr The Student Assistance Policy and the inclusion of Proeja students
title_full_unstemmed The Student Assistance Policy and the inclusion of Proeja students
title_sort The Student Assistance Policy and the inclusion of Proeja students
author Oliveira, Alessandro Zardini de
author_facet Oliveira, Alessandro Zardini de
Ferreira, Maria José de Resende
Rezende, Aldo
author_role author
author2 Ferreira, Maria José de Resende
Rezende, Aldo
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Oliveira, Alessandro Zardini de
Ferreira, Maria José de Resende
Rezende, Aldo
dc.subject.por.fl_str_mv Assistência estudantil
Proeja
Permanência escolar
Asistencia al estudiante
Proeja
Permanencia escolar
Student assistance
Proeja
School permanence
topic Assistência estudantil
Proeja
Permanência escolar
Asistencia al estudiante
Proeja
Permanencia escolar
Student assistance
Proeja
School permanence
description The text analyzes how the student assistance policy contributes to the access, permanence and successof students of the National Program for the Integration of Professional Education with basic education in the modality of Youth and Adult Education (Proeja) by Instituto Federal do Espírito Santo (Ifes). Case Study method by Qualiquantitative Research were developed in this researching. It was listened many students and servers through interviews and questionnaires. It was subsidized by the productions in the area ofeducation and public policies. The data point out the budget insufficiency for the implementing the public policy, however, it was inferred that it is a contributory contribution to the success of students.
publishDate 2024
dc.date.none.fl_str_mv 2024-01-24
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/50497
10.26512/lc30202450497
url https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/50497
identifier_str_mv 10.26512/lc30202450497
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/50497/39359
https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/50497/39360
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2024 Alessandro Zardini de Oliveira, Maria José de Resende Ferreira, Aldo Rezende
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2024 Alessandro Zardini de Oliveira, Maria José de Resende Ferreira, Aldo Rezende
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
text/html
dc.publisher.none.fl_str_mv Faculdade de Educação - Universidade de Brasília
publisher.none.fl_str_mv Faculdade de Educação - Universidade de Brasília
dc.source.none.fl_str_mv Linhas Críticas; Vol. 30 (2024); e50497
Linhas Críticas; Vol. 30 (2024); e50497
Linhas Crí­ticas; v. 30 (2024); e50497
1981-0431
1516-4896
10.26512/lc.v30i
reponame:Linhas Críticas (Online)
instname:Universidade de Brasília (UnB)
instacron:UnB
instname_str Universidade de Brasília (UnB)
instacron_str UnB
institution UnB
reponame_str Linhas Críticas (Online)
collection Linhas Críticas (Online)
repository.name.fl_str_mv Linhas Críticas (Online) - Universidade de Brasília (UnB)
repository.mail.fl_str_mv rvlinhas@unb.br||
_version_ 1797053655063461888