Challenges to inclusion of students with hearing impairment in a mathematics class
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2019 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Linhas Críticas (Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/23252 |
Resumo: | This paper addresses the challenge of thinking about the inclusion of students with hearing impairment in a Mathematics class. We challenge the simplistic view which regards the different professionals involved in their functions without establishing a coordination between them. We propose a set of good teaching practices that help teachers of Mathematics and the interpreter to face the difficulties inherent to the inclusion of students with hearing impairment in the Mathematics class and, in particular, we discuss the development of collaborative work among the different professionals involved |
id |
UNB - 28_3e0ea299d90b197b1feaef9538fb60ec |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/23252 |
network_acronym_str |
UNB - 28 |
network_name_str |
Linhas Críticas (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Challenges to inclusion of students with hearing impairment in a mathematics classDesafíos a la inclusión de los alumnos con discapacidad auditiva en una clase de matemáticasDéfis à l'inclusion des élèves malentendants dans un cours de mathématiquesDesafios à inclusão dos alunos com deficiência auditiva numa aula de matemáticaInclusãoDeficiência AuditivaMatemáticaSala de aulaEquipe MultidisciplinarInclusionDéficience auditiveMathématiquesSalle de classeEquipe multidisciplinaireInclusiónDeficiencia AuditivaMatemáticasSala de claseEquipo multidisciplinarioInclusionHearing ImpairmentMathematicsClassroomMultidisciplinary TeamThis paper addresses the challenge of thinking about the inclusion of students with hearing impairment in a Mathematics class. We challenge the simplistic view which regards the different professionals involved in their functions without establishing a coordination between them. We propose a set of good teaching practices that help teachers of Mathematics and the interpreter to face the difficulties inherent to the inclusion of students with hearing impairment in the Mathematics class and, in particular, we discuss the development of collaborative work among the different professionals involvedEste artículo busca responder al desafío de pensar la inclusión de alumnos con Deficiencia Auditiva en una clase de Matemáticas. Contrariamos la mirada simplista de ver a los diferentes profesionales involucrados con las respectivas funciones sin que se establezca una coordinación entre ellos. Proponemos un conjunto de buenas prácticas que ayudan a profesores de Matemáticas y al intérprete a enfrentar las dificultades inherentes a la inclusión de alumnos con Deficiencia auditiva en la clase de Matemáticas y, en particular, desafiamos al desarrollo de trabajo colaborativo entre los diferentes profesionales involucradosCet article tente de répondre au défi de penser à l'inclusion d'élèves ayant une déficience auditive dans un cours de mathématiques. Nous nous opposerions à la vision simpliste de voir les différents professionnels impliqués dans leurs fonctions sans établir de coordination entre eux. Nous proposons un ensemble de bonnes pratiques aidant les professeurs de mathématiques et l'interprète à faire face aux difficultés inhérentes à l'inclusion d'élèves ayant une déficience auditive en classe de mathématiques et, en particulier, nous mettons au défi le développement du travail collaboratif entre les différents professionnels impliquésEste artigo procura responder ao desafio de pensar a inclusão de alunos com Deficiência Auditiva em uma aula de Matemática. Nesse sentido, contrariamos o olhar simplista de ver o trabalho dos diferentes profissionais envolvidos sem que seja estabelecida uma coordenação entre eles. Ademais, propomos um conjunto de práticas de ensino para ajudar os professores de Matemática e o intérprete a enfrentarem as dificuldades inerentes à inclusão de alunos com Deficiência Auditiva na aula de Matemática e, em particular, desafiamos o desenvolvimento do trabalho colaborativo entre a equipe profissional envolvida.Faculdade de Educação - Universidade de Brasília2019-02-25info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdftext/xmlhttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/2325210.26512/lc.v25.2019.23252Linhas Críticas; Vol. 25 (2019): Revista Linhas Críticas v. 25 (jan-dez); e23252Linhas Críticas; Vol. 25 (2019): Revista Linhas Críticas v. 25 (ene-dic); e23252Linhas Críticas; v. 25 (2019): Revista Linhas Críticas v. 25 (jan-dez); e232521981-04311516-489610.26512/lc.v25.2019reponame:Linhas Críticas (Online)instname:Universidade de Brasília (UnB)instacron:UnBporhttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/23252/21599https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/23252/31797Copyright (c) 2019 Revista Linhas Críticashttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessCruz-Santos, AnabelaMartinho, Maria Helena2022-02-08T21:56:12Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/23252Revistahttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/PUBhttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/oairvlinhas@unb.br||1981-04311516-4896opendoar:2022-02-08T21:56:12Linhas Críticas (Online) - Universidade de Brasília (UnB)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Challenges to inclusion of students with hearing impairment in a mathematics class Desafíos a la inclusión de los alumnos con discapacidad auditiva en una clase de matemáticas Défis à l'inclusion des élèves malentendants dans un cours de mathématiques Desafios à inclusão dos alunos com deficiência auditiva numa aula de matemática |
title |
Challenges to inclusion of students with hearing impairment in a mathematics class |
spellingShingle |
Challenges to inclusion of students with hearing impairment in a mathematics class Cruz-Santos, Anabela Inclusão Deficiência Auditiva Matemática Sala de aula Equipe Multidisciplinar Inclusion Déficience auditive Mathématiques Salle de classe Equipe multidisciplinaire Inclusión Deficiencia Auditiva Matemáticas Sala de clase Equipo multidisciplinario Inclusion Hearing Impairment Mathematics Classroom Multidisciplinary Team |
title_short |
Challenges to inclusion of students with hearing impairment in a mathematics class |
title_full |
Challenges to inclusion of students with hearing impairment in a mathematics class |
title_fullStr |
Challenges to inclusion of students with hearing impairment in a mathematics class |
title_full_unstemmed |
Challenges to inclusion of students with hearing impairment in a mathematics class |
title_sort |
Challenges to inclusion of students with hearing impairment in a mathematics class |
author |
Cruz-Santos, Anabela |
author_facet |
Cruz-Santos, Anabela Martinho, Maria Helena |
author_role |
author |
author2 |
Martinho, Maria Helena |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Cruz-Santos, Anabela Martinho, Maria Helena |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Inclusão Deficiência Auditiva Matemática Sala de aula Equipe Multidisciplinar Inclusion Déficience auditive Mathématiques Salle de classe Equipe multidisciplinaire Inclusión Deficiencia Auditiva Matemáticas Sala de clase Equipo multidisciplinario Inclusion Hearing Impairment Mathematics Classroom Multidisciplinary Team |
topic |
Inclusão Deficiência Auditiva Matemática Sala de aula Equipe Multidisciplinar Inclusion Déficience auditive Mathématiques Salle de classe Equipe multidisciplinaire Inclusión Deficiencia Auditiva Matemáticas Sala de clase Equipo multidisciplinario Inclusion Hearing Impairment Mathematics Classroom Multidisciplinary Team |
description |
This paper addresses the challenge of thinking about the inclusion of students with hearing impairment in a Mathematics class. We challenge the simplistic view which regards the different professionals involved in their functions without establishing a coordination between them. We propose a set of good teaching practices that help teachers of Mathematics and the interpreter to face the difficulties inherent to the inclusion of students with hearing impairment in the Mathematics class and, in particular, we discuss the development of collaborative work among the different professionals involved |
publishDate |
2019 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2019-02-25 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/23252 10.26512/lc.v25.2019.23252 |
url |
https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/23252 |
identifier_str_mv |
10.26512/lc.v25.2019.23252 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/23252/21599 https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/23252/31797 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2019 Revista Linhas Críticas http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2019 Revista Linhas Críticas http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf text/xml |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Faculdade de Educação - Universidade de Brasília |
publisher.none.fl_str_mv |
Faculdade de Educação - Universidade de Brasília |
dc.source.none.fl_str_mv |
Linhas Críticas; Vol. 25 (2019): Revista Linhas Críticas v. 25 (jan-dez); e23252 Linhas Críticas; Vol. 25 (2019): Revista Linhas Críticas v. 25 (ene-dic); e23252 Linhas Críticas; v. 25 (2019): Revista Linhas Críticas v. 25 (jan-dez); e23252 1981-0431 1516-4896 10.26512/lc.v25.2019 reponame:Linhas Críticas (Online) instname:Universidade de Brasília (UnB) instacron:UnB |
instname_str |
Universidade de Brasília (UnB) |
instacron_str |
UnB |
institution |
UnB |
reponame_str |
Linhas Críticas (Online) |
collection |
Linhas Críticas (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Linhas Críticas (Online) - Universidade de Brasília (UnB) |
repository.mail.fl_str_mv |
rvlinhas@unb.br|| |
_version_ |
1797053652926464000 |