Challenges to inclusion of students with hearing impairment in a mathematics class

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Cruz-Santos, Anabela
Data de Publicação: 2019
Outros Autores: Martinho, Maria Helena
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Linhas Críticas (Online)
Texto Completo: https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/23252
Resumo: This paper addresses the challenge of thinking about the inclusion of students with hearing impairment in a Mathematics class. We challenge the simplistic view which regards the different professionals involved in their functions without establishing a coordination between them. We propose a set of good teaching practices that help teachers of Mathematics and the interpreter to face the difficulties inherent to the inclusion of students with hearing impairment in the Mathematics class and, in particular, we discuss the development of collaborative work among the different professionals involved
id UNB - 28_3e0ea299d90b197b1feaef9538fb60ec
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/23252
network_acronym_str UNB - 28
network_name_str Linhas Críticas (Online)
repository_id_str
spelling Challenges to inclusion of students with hearing impairment in a mathematics classDesafíos a la inclusión de los alumnos con discapacidad auditiva en una clase de matemáticasDéfis à l'inclusion des élèves malentendants dans un cours de mathématiquesDesafios à inclusão dos alunos com deficiência auditiva numa aula de matemáticaInclusãoDeficiência AuditivaMatemáticaSala de aulaEquipe MultidisciplinarInclusionDéficience auditiveMathématiquesSalle de classeEquipe multidisciplinaireInclusiónDeficiencia AuditivaMatemáticasSala de claseEquipo multidisciplinarioInclusionHearing ImpairmentMathematicsClassroomMultidisciplinary TeamThis paper addresses the challenge of thinking about the inclusion of students with hearing impairment in a Mathematics class. We challenge the simplistic view which regards the different professionals involved in their functions without establishing a coordination between them. We propose a set of good teaching practices that help teachers of Mathematics and the interpreter to face the difficulties inherent to the inclusion of students with hearing impairment in the Mathematics class and, in particular, we discuss the development of collaborative work among the different professionals involvedEste artículo busca responder al desafío de pensar la inclusión de alumnos con Deficiencia Auditiva en una clase de Matemáticas. Contrariamos la mirada simplista de ver a los diferentes profesionales involucrados con las respectivas funciones sin que se establezca una coordinación entre ellos. Proponemos un conjunto de buenas prácticas que ayudan a profesores de Matemáticas y al intérprete a enfrentar las dificultades inherentes a la inclusión de alumnos con Deficiencia auditiva en la clase de Matemáticas y, en particular, desafiamos al desarrollo de trabajo colaborativo entre los diferentes profesionales involucradosCet article tente de répondre au défi de penser à l'inclusion d'élèves ayant une déficience auditive dans un cours de mathématiques. Nous nous opposerions à la vision simpliste de voir les différents professionnels impliqués dans leurs fonctions sans établir de coordination entre eux. Nous proposons un ensemble de bonnes pratiques aidant les professeurs de mathématiques et l'interprète à faire face aux difficultés inhérentes à l'inclusion d'élèves ayant une déficience auditive en classe de mathématiques et, en particulier, nous mettons au défi le développement du travail collaboratif entre les différents professionnels impliquésEste artigo procura responder ao desafio de pensar a inclusão de alunos com Deficiência Auditiva em uma aula de Matemática. Nesse sentido, contrariamos o olhar simplista de ver o trabalho dos diferentes profissionais envolvidos sem que seja estabelecida uma coordenação entre eles. Ademais, propomos um conjunto de práticas de ensino para ajudar os professores de Matemática e o intérprete a enfrentarem as dificuldades inerentes à inclusão de alunos com Deficiência Auditiva na aula de Matemática e, em particular, desafiamos o desenvolvimento do trabalho colaborativo entre a equipe profissional envolvida.Faculdade de Educação - Universidade de Brasília2019-02-25info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdftext/xmlhttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/2325210.26512/lc.v25.2019.23252Linhas Críticas; Vol. 25 (2019): Revista Linhas Críticas v. 25 (jan-dez); e23252Linhas Críticas; Vol. 25 (2019): Revista Linhas Críticas v. 25 (ene-dic); e23252Linhas Crí­ticas; v. 25 (2019): Revista Linhas Críticas v. 25 (jan-dez); e232521981-04311516-489610.26512/lc.v25.2019reponame:Linhas Críticas (Online)instname:Universidade de Brasília (UnB)instacron:UnBporhttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/23252/21599https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/23252/31797Copyright (c) 2019 Revista Linhas Críticashttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessCruz-Santos, AnabelaMartinho, Maria Helena2022-02-08T21:56:12Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/23252Revistahttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/PUBhttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/oairvlinhas@unb.br||1981-04311516-4896opendoar:2022-02-08T21:56:12Linhas Críticas (Online) - Universidade de Brasília (UnB)false
dc.title.none.fl_str_mv Challenges to inclusion of students with hearing impairment in a mathematics class
Desafíos a la inclusión de los alumnos con discapacidad auditiva en una clase de matemáticas
Défis à l'inclusion des élèves malentendants dans un cours de mathématiques
Desafios à inclusão dos alunos com deficiência auditiva numa aula de matemática
title Challenges to inclusion of students with hearing impairment in a mathematics class
spellingShingle Challenges to inclusion of students with hearing impairment in a mathematics class
Cruz-Santos, Anabela
Inclusão
Deficiência Auditiva
Matemática
Sala de aula
Equipe Multidisciplinar
Inclusion
Déficience auditive
Mathématiques
Salle de classe
Equipe multidisciplinaire
Inclusión
Deficiencia Auditiva
Matemáticas
Sala de clase
Equipo multidisciplinario
Inclusion
Hearing Impairment
Mathematics
Classroom
Multidisciplinary Team
title_short Challenges to inclusion of students with hearing impairment in a mathematics class
title_full Challenges to inclusion of students with hearing impairment in a mathematics class
title_fullStr Challenges to inclusion of students with hearing impairment in a mathematics class
title_full_unstemmed Challenges to inclusion of students with hearing impairment in a mathematics class
title_sort Challenges to inclusion of students with hearing impairment in a mathematics class
author Cruz-Santos, Anabela
author_facet Cruz-Santos, Anabela
Martinho, Maria Helena
author_role author
author2 Martinho, Maria Helena
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Cruz-Santos, Anabela
Martinho, Maria Helena
dc.subject.por.fl_str_mv Inclusão
Deficiência Auditiva
Matemática
Sala de aula
Equipe Multidisciplinar
Inclusion
Déficience auditive
Mathématiques
Salle de classe
Equipe multidisciplinaire
Inclusión
Deficiencia Auditiva
Matemáticas
Sala de clase
Equipo multidisciplinario
Inclusion
Hearing Impairment
Mathematics
Classroom
Multidisciplinary Team
topic Inclusão
Deficiência Auditiva
Matemática
Sala de aula
Equipe Multidisciplinar
Inclusion
Déficience auditive
Mathématiques
Salle de classe
Equipe multidisciplinaire
Inclusión
Deficiencia Auditiva
Matemáticas
Sala de clase
Equipo multidisciplinario
Inclusion
Hearing Impairment
Mathematics
Classroom
Multidisciplinary Team
description This paper addresses the challenge of thinking about the inclusion of students with hearing impairment in a Mathematics class. We challenge the simplistic view which regards the different professionals involved in their functions without establishing a coordination between them. We propose a set of good teaching practices that help teachers of Mathematics and the interpreter to face the difficulties inherent to the inclusion of students with hearing impairment in the Mathematics class and, in particular, we discuss the development of collaborative work among the different professionals involved
publishDate 2019
dc.date.none.fl_str_mv 2019-02-25
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/23252
10.26512/lc.v25.2019.23252
url https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/23252
identifier_str_mv 10.26512/lc.v25.2019.23252
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/23252/21599
https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/23252/31797
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2019 Revista Linhas Críticas
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2019 Revista Linhas Críticas
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
text/xml
dc.publisher.none.fl_str_mv Faculdade de Educação - Universidade de Brasília
publisher.none.fl_str_mv Faculdade de Educação - Universidade de Brasília
dc.source.none.fl_str_mv Linhas Críticas; Vol. 25 (2019): Revista Linhas Críticas v. 25 (jan-dez); e23252
Linhas Críticas; Vol. 25 (2019): Revista Linhas Críticas v. 25 (ene-dic); e23252
Linhas Crí­ticas; v. 25 (2019): Revista Linhas Críticas v. 25 (jan-dez); e23252
1981-0431
1516-4896
10.26512/lc.v25.2019
reponame:Linhas Críticas (Online)
instname:Universidade de Brasília (UnB)
instacron:UnB
instname_str Universidade de Brasília (UnB)
instacron_str UnB
institution UnB
reponame_str Linhas Críticas (Online)
collection Linhas Críticas (Online)
repository.name.fl_str_mv Linhas Críticas (Online) - Universidade de Brasília (UnB)
repository.mail.fl_str_mv rvlinhas@unb.br||
_version_ 1797053652926464000