Teaching Writing in Literary: How to promote children’s learning?
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2020 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Linhas Críticas (Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/30093 |
Resumo: | We analyzed the relationship between the literacy practices of a teacher, who accompanied her students from the 1st to the 2nd year of elementary school, and the evolution in children's learning in terms of writing. As procedures we used: interview, class observations and the application of writing and text production activities to students at the end of the 1st and 2nd year. The analysis of the results showed that the teacher's practice, attention to heterogeneity and clarity regarding the teaching objectives would have enabled her 1st year students to complete the 2nd year by producing coherent and readable texts. |
id |
UNB - 28_4e80e46778fa09e810111ffdf3c1780e |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/30093 |
network_acronym_str |
UNB - 28 |
network_name_str |
Linhas Críticas (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Teaching Writing in Literary: How to promote children’s learning?La enseñanza de la escritura en la alfabetización: ¿Cómo producir el aprendizaje de los niños?Enseignement de l'écriture dans l'alphabétisation: comment promouvoir les apprentissages d'enfant? : como promover as aprendizagens das crianças?Ensino da escrita na alfabetização: como promover as aprendizagens das crianças?AlfabetizaçãoLetramentoAprendizagemHeterogeneidadeMetasAlfabetismoAprendizajeHeterogeneidadeObjetivosLiteracyLearningHeterogeneityGoalsWe analyzed the relationship between the literacy practices of a teacher, who accompanied her students from the 1st to the 2nd year of elementary school, and the evolution in children's learning in terms of writing. As procedures we used: interview, class observations and the application of writing and text production activities to students at the end of the 1st and 2nd year. The analysis of the results showed that the teacher's practice, attention to heterogeneity and clarity regarding the teaching objectives would have enabled her 1st year students to complete the 2nd year by producing coherent and readable texts.Realizamos el análisis de la relación entre los métodos de alfabetización utilizados por una maestra de Primero y Segundo cursos de la Educacao Primaria, y la evolución del aprendizaje de la escritura en los niños. Fueron utilizados como instrumentos de la investigación: Cuestionario, observación del aula y la aplicación de pruebas escritas de palabras, además de la redacción de un texto a final del primero y del segundo curso. El resultado del análisis ha demostrado que su metodología de atención a la diversidad y la clareza de sus objetivos de enseñanza, han llevado a sus alumnos de primer curso a producir textos coherentes y legibles en la evaluación final del segundo curso.Nous avons analysé la relation parmi les pratiques de l'alphabétisation d'un professeur, qu'il a accompagné leurs étudiants du 1er à la 2ème année de l'enseignement fondamental et l'évolution dans l'apprentissage d'enfant quant à l'écriture. Comme procédures utilisées : entrevu, observations de classe et l'application aux étudiants des activités d'écriture de mots et de production de texte à la fin de la 1ère et 2ème année. L'analyse des résultats a apparu que la pratique du professeur, l'attention à l'hétérogénéité et la clarté quant aux objectifs enseignants il aurait rendu possible à 100 % de leur les 1ers étudiants d'ans finit la 2ème année produisant des textes cohérents et lisibles.Analisamos a relação entre as práticas de alfabetização de uma professora, que acompanhou seus alunos do 1º ao 2º ano do ensino fundamental, e a evolução na aprendizagem das crianças quanto à escrita. Como procedimentos usamos: entrevista, observações de aula e a aplicação aos alunos de atividades de escrita de palavras e de produção de texto no final do 1º e 2º ano. A análise dos resultados apontou que a prática da professora, a atenção à heterogeneidade e a clareza quanto aos objetivos de ensino teria possibilitado a seus alunos do 1º ano concluírem o 2º ano produzindo textos coerentes e legíveis.Faculdade de Educação - Universidade de Brasília2020-09-11info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdftext/xmlhttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/3009310.26512/lc.v26.2020.30093Linhas Críticas; Vol. 26 (2020): Revista Linhas Críticas v. 26 (jan-dez); e30093Linhas Críticas; Vol. 26 (2020): Revista Linhas Críticas v. 26 (ene-dic); e30093Linhas Críticas; v. 26 (2020): Revista Linhas Críticas v. 26 (jan-dez); e300931981-04311516-489610.26512/lc.v26i0reponame:Linhas Críticas (Online)instname:Universidade de Brasília (UnB)instacron:UnBporhttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/30093/26874https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/30093/32216Copyright (c) 2020 Magna do Carmo Silvahttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessSilva, Magna do Carmo2022-02-09T11:26:38Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/30093Revistahttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/PUBhttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/oairvlinhas@unb.br||1981-04311516-4896opendoar:2022-02-09T11:26:38Linhas Críticas (Online) - Universidade de Brasília (UnB)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Teaching Writing in Literary: How to promote children’s learning? La enseñanza de la escritura en la alfabetización: ¿Cómo producir el aprendizaje de los niños? Enseignement de l'écriture dans l'alphabétisation: comment promouvoir les apprentissages d'enfant? : como promover as aprendizagens das crianças? Ensino da escrita na alfabetização: como promover as aprendizagens das crianças? |
title |
Teaching Writing in Literary: How to promote children’s learning? |
spellingShingle |
Teaching Writing in Literary: How to promote children’s learning? Silva, Magna do Carmo Alfabetização Letramento Aprendizagem Heterogeneidade Metas Alfabetismo Aprendizaje Heterogeneidade Objetivos Literacy Learning Heterogeneity Goals |
title_short |
Teaching Writing in Literary: How to promote children’s learning? |
title_full |
Teaching Writing in Literary: How to promote children’s learning? |
title_fullStr |
Teaching Writing in Literary: How to promote children’s learning? |
title_full_unstemmed |
Teaching Writing in Literary: How to promote children’s learning? |
title_sort |
Teaching Writing in Literary: How to promote children’s learning? |
author |
Silva, Magna do Carmo |
author_facet |
Silva, Magna do Carmo |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Silva, Magna do Carmo |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Alfabetização Letramento Aprendizagem Heterogeneidade Metas Alfabetismo Aprendizaje Heterogeneidade Objetivos Literacy Learning Heterogeneity Goals |
topic |
Alfabetização Letramento Aprendizagem Heterogeneidade Metas Alfabetismo Aprendizaje Heterogeneidade Objetivos Literacy Learning Heterogeneity Goals |
description |
We analyzed the relationship between the literacy practices of a teacher, who accompanied her students from the 1st to the 2nd year of elementary school, and the evolution in children's learning in terms of writing. As procedures we used: interview, class observations and the application of writing and text production activities to students at the end of the 1st and 2nd year. The analysis of the results showed that the teacher's practice, attention to heterogeneity and clarity regarding the teaching objectives would have enabled her 1st year students to complete the 2nd year by producing coherent and readable texts. |
publishDate |
2020 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2020-09-11 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/30093 10.26512/lc.v26.2020.30093 |
url |
https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/30093 |
identifier_str_mv |
10.26512/lc.v26.2020.30093 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/30093/26874 https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/30093/32216 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2020 Magna do Carmo Silva http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2020 Magna do Carmo Silva http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf text/xml |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Faculdade de Educação - Universidade de Brasília |
publisher.none.fl_str_mv |
Faculdade de Educação - Universidade de Brasília |
dc.source.none.fl_str_mv |
Linhas Críticas; Vol. 26 (2020): Revista Linhas Críticas v. 26 (jan-dez); e30093 Linhas Críticas; Vol. 26 (2020): Revista Linhas Críticas v. 26 (ene-dic); e30093 Linhas Críticas; v. 26 (2020): Revista Linhas Críticas v. 26 (jan-dez); e30093 1981-0431 1516-4896 10.26512/lc.v26i0 reponame:Linhas Críticas (Online) instname:Universidade de Brasília (UnB) instacron:UnB |
instname_str |
Universidade de Brasília (UnB) |
instacron_str |
UnB |
institution |
UnB |
reponame_str |
Linhas Críticas (Online) |
collection |
Linhas Críticas (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Linhas Críticas (Online) - Universidade de Brasília (UnB) |
repository.mail.fl_str_mv |
rvlinhas@unb.br|| |
_version_ |
1797053653393080320 |