Teaching Writing in Literary: How to promote children’s learning?

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Silva, Magna do Carmo
Data de Publicação: 2020
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Linhas Críticas (Online)
Texto Completo: https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/30093
Resumo: We analyzed the relationship between the literacy practices of a teacher, who accompanied her students from the 1st to the 2nd year of elementary school, and the evolution in children's learning in terms of writing. As procedures we used: interview, class observations and the application of writing and text production activities to students at the end of the 1st and 2nd year. The analysis of the results showed that the teacher's practice, attention to heterogeneity and clarity regarding the teaching objectives would have enabled her 1st year students to complete the 2nd year by producing coherent and readable texts.
id UNB - 28_4e80e46778fa09e810111ffdf3c1780e
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/30093
network_acronym_str UNB - 28
network_name_str Linhas Críticas (Online)
repository_id_str
spelling Teaching Writing in Literary: How to promote children’s learning?La enseñanza de la escritura en la alfabetización: ¿Cómo producir el aprendizaje de los niños?Enseignement de l'écriture dans l'alphabétisation: comment promouvoir les apprentissages d'enfant? : como promover as aprendizagens das crianças?Ensino da escrita na alfabetização: como promover as aprendizagens das crianças?AlfabetizaçãoLetramentoAprendizagemHeterogeneidadeMetasAlfabetismoAprendizajeHeterogeneidadeObjetivosLiteracyLearningHeterogeneityGoalsWe analyzed the relationship between the literacy practices of a teacher, who accompanied her students from the 1st to the 2nd year of elementary school, and the evolution in children's learning in terms of writing. As procedures we used: interview, class observations and the application of writing and text production activities to students at the end of the 1st and 2nd year. The analysis of the results showed that the teacher's practice, attention to heterogeneity and clarity regarding the teaching objectives would have enabled her 1st year students to complete the 2nd year by producing coherent and readable texts.Realizamos el análisis de la relación entre los métodos de alfabetización utilizados por una maestra de Primero y Segundo cursos de la Educacao Primaria, y la evolución del aprendizaje de la escritura en los niños. Fueron utilizados como instrumentos de la investigación: Cuestionario, observación del aula y la aplicación de pruebas escritas de palabras, además de la redacción de un texto a final del primero y del segundo curso. El resultado del análisis ha demostrado que su metodología de atención a la diversidad y la clareza de sus objetivos de enseñanza, han llevado a sus alumnos de primer curso a producir textos coherentes y legibles en la evaluación final del segundo curso.Nous avons analysé la relation parmi les pratiques de l'alphabétisation d'un professeur, qu'il a accompagné leurs étudiants du 1er à la 2ème année de l'enseignement fondamental et l'évolution dans l'apprentissage d'enfant quant à l'écriture. Comme procédures utilisées : entrevu, observations de classe et l'application aux étudiants des activités d'écriture de mots et de production de texte à la fin de la 1ère et 2ème année. L'analyse des résultats a apparu que la pratique du professeur, l'attention à l'hétérogénéité et la clarté quant aux objectifs enseignants il aurait rendu possible à 100 % de leur les 1ers étudiants d'ans finit la 2ème année produisant des textes cohérents et lisibles.Analisamos a relação entre as práticas de alfabetização de uma professora, que acompanhou seus alunos do 1º ao 2º ano do ensino fundamental, e a evolução na aprendizagem das crianças quanto à escrita. Como procedimentos usamos: entrevista, observações de aula e a aplicação aos alunos de atividades de escrita de palavras e de produção de texto no final do 1º e 2º ano. A análise dos resultados apontou que a prática da professora, a atenção à heterogeneidade e a clareza quanto aos objetivos de ensino teria possibilitado a seus alunos do 1º ano concluírem o 2º ano produzindo textos coerentes e legíveis.Faculdade de Educação - Universidade de Brasília2020-09-11info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdftext/xmlhttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/3009310.26512/lc.v26.2020.30093Linhas Críticas; Vol. 26 (2020): Revista Linhas Críticas v. 26 (jan-dez); e30093Linhas Críticas; Vol. 26 (2020): Revista Linhas Críticas v. 26 (ene-dic); e30093Linhas Crí­ticas; v. 26 (2020): Revista Linhas Críticas v. 26 (jan-dez); e300931981-04311516-489610.26512/lc.v26i0reponame:Linhas Críticas (Online)instname:Universidade de Brasília (UnB)instacron:UnBporhttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/30093/26874https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/30093/32216Copyright (c) 2020 Magna do Carmo Silvahttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessSilva, Magna do Carmo2022-02-09T11:26:38Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/30093Revistahttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/PUBhttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/oairvlinhas@unb.br||1981-04311516-4896opendoar:2022-02-09T11:26:38Linhas Críticas (Online) - Universidade de Brasília (UnB)false
dc.title.none.fl_str_mv Teaching Writing in Literary: How to promote children’s learning?
La enseñanza de la escritura en la alfabetización: ¿Cómo producir el aprendizaje de los niños?
Enseignement de l'écriture dans l'alphabétisation: comment promouvoir les apprentissages d'enfant? : como promover as aprendizagens das crianças?
Ensino da escrita na alfabetização: como promover as aprendizagens das crianças?
title Teaching Writing in Literary: How to promote children’s learning?
spellingShingle Teaching Writing in Literary: How to promote children’s learning?
Silva, Magna do Carmo
Alfabetização
Letramento
Aprendizagem
Heterogeneidade
Metas
Alfabetismo
Aprendizaje
Heterogeneidade
Objetivos
Literacy
Learning
Heterogeneity
Goals
title_short Teaching Writing in Literary: How to promote children’s learning?
title_full Teaching Writing in Literary: How to promote children’s learning?
title_fullStr Teaching Writing in Literary: How to promote children’s learning?
title_full_unstemmed Teaching Writing in Literary: How to promote children’s learning?
title_sort Teaching Writing in Literary: How to promote children’s learning?
author Silva, Magna do Carmo
author_facet Silva, Magna do Carmo
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Silva, Magna do Carmo
dc.subject.por.fl_str_mv Alfabetização
Letramento
Aprendizagem
Heterogeneidade
Metas
Alfabetismo
Aprendizaje
Heterogeneidade
Objetivos
Literacy
Learning
Heterogeneity
Goals
topic Alfabetização
Letramento
Aprendizagem
Heterogeneidade
Metas
Alfabetismo
Aprendizaje
Heterogeneidade
Objetivos
Literacy
Learning
Heterogeneity
Goals
description We analyzed the relationship between the literacy practices of a teacher, who accompanied her students from the 1st to the 2nd year of elementary school, and the evolution in children's learning in terms of writing. As procedures we used: interview, class observations and the application of writing and text production activities to students at the end of the 1st and 2nd year. The analysis of the results showed that the teacher's practice, attention to heterogeneity and clarity regarding the teaching objectives would have enabled her 1st year students to complete the 2nd year by producing coherent and readable texts.
publishDate 2020
dc.date.none.fl_str_mv 2020-09-11
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/30093
10.26512/lc.v26.2020.30093
url https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/30093
identifier_str_mv 10.26512/lc.v26.2020.30093
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/30093/26874
https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/30093/32216
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2020 Magna do Carmo Silva
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2020 Magna do Carmo Silva
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
text/xml
dc.publisher.none.fl_str_mv Faculdade de Educação - Universidade de Brasília
publisher.none.fl_str_mv Faculdade de Educação - Universidade de Brasília
dc.source.none.fl_str_mv Linhas Críticas; Vol. 26 (2020): Revista Linhas Críticas v. 26 (jan-dez); e30093
Linhas Críticas; Vol. 26 (2020): Revista Linhas Críticas v. 26 (ene-dic); e30093
Linhas Crí­ticas; v. 26 (2020): Revista Linhas Críticas v. 26 (jan-dez); e30093
1981-0431
1516-4896
10.26512/lc.v26i0
reponame:Linhas Críticas (Online)
instname:Universidade de Brasília (UnB)
instacron:UnB
instname_str Universidade de Brasília (UnB)
instacron_str UnB
institution UnB
reponame_str Linhas Críticas (Online)
collection Linhas Críticas (Online)
repository.name.fl_str_mv Linhas Críticas (Online) - Universidade de Brasília (UnB)
repository.mail.fl_str_mv rvlinhas@unb.br||
_version_ 1797053653393080320