The dimension of autonomy in extension practices in popular education
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2020 |
Outros Autores: | , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Linhas Críticas (Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/28953 |
Resumo: | The study seeks to analyze the dimension of autonomy as one of the guiding theoretical-methodological elements of extension projects in popular education. We sought to ascertain the understanding of extension students about autonomy at work, in practice settings and to identify whether autonomy is presented as one of the fundamental categories. The study is characterized as a qualitative research. It was inferred that, within the scope of the extension project, there is stimulation to the development of the autonomy of the students, but it is still necessary to advance in some aspects to promote this dimension more satisfactorily, especially with regard to its promotion in the community. |
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The dimension of autonomy in extension practices in popular educationLa dimensión de la autonomía en las prácticas de extensión en la educación popular.LA DIMENSION DE L'AUTONOMIE DANS LES PRATIQUES D'EXTENSION DE L'ÉDUCATION POPULAIREA dimensão da autonomia nas práticas de extensão em educação popularExtensão-PopularExtensão UniversitáriaEducação PopularAutonomiaExtensión popularExtensión UniversitariaEducación popularAutonomíaExtension-PopularUniversity ExtensionPopular EducationThe study seeks to analyze the dimension of autonomy as one of the guiding theoretical-methodological elements of extension projects in popular education. We sought to ascertain the understanding of extension students about autonomy at work, in practice settings and to identify whether autonomy is presented as one of the fundamental categories. The study is characterized as a qualitative research. It was inferred that, within the scope of the extension project, there is stimulation to the development of the autonomy of the students, but it is still necessary to advance in some aspects to promote this dimension more satisfactorily, especially with regard to its promotion in the community.El estudio busca analizar la dimensión de la autonomía como uno de los elementos teórico-metodológicos rectores de los proyectos de extensión en educación popular. Intentamos determinar la comprensión de los estudiantes de extensión sobre la autonomía en el trabajo, en los entornos de práctica e identificar si la autonomía se presenta como una de las categorías fundamentales. El estudio se caracteriza por ser una investigación cualitativa. Se infirió que, dentro del alcance del proyecto de extensión, existe un estímulo para el desarrollo de la autonomía de los estudiantes, pero aún es necesario avanzar en algunos aspectos para promover esta dimensión de manera más satisfactoria, especialmente con respecto a su promoción en la comunidad.L'étude cherche à analyser la dimension de l'autonomie comme l'un des éléments directeurs théoriques et méthodologiques des projets de vulgarisation dans l'éducation populaire. Nous avons cherché à vérifier la compréhension des étudiants en vulgarisation sur l'autonomie au travail, dans les milieux de pratique et à déterminer si l'autonomie est présentée comme l'une des catégories fondamentales. L'étude est caractérisée comme une recherche qualitative. Il a été déduit que, dans le cadre du projet d'extension, il y a une stimulation au développement de l'autonomie des étudiants, mais il est encore nécessaire d'avancer sur certains aspects pour promouvoir cette dimension de manière plus satisfaisante, notamment en ce qui concerne sa promotion dans la communauté.O estudo busca analisar a dimensão da autonomia como um dos elementos teórico-metodológicos orientadores dos projetos de extensão em educação popular. Procuramos averiguar a compreensão de estudantes extensionistas sobre a autonomia nos trabalhos, nos cenários de prática e identificar se a autonomia se apresenta como uma das categorias fundamentais. O estudo se caracteriza como uma pesquisa qualitativa. Inferiu-se que, no âmbito do projeto de extensão, há estimulo ao desenvolvimento da autonomia dos discentes, porém ainda é preciso avançar em alguns aspectos para que venha a promover de forma mais satisfatória essa dimensão, especialmente no que se refere a sua promoção na comunidade.Faculdade de Educação - Universidade de Brasília2020-04-22info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdftext/xmlhttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/2895310.26512/lc.v26i0.28953Linhas Críticas; Vol. 26 (2020): Revista Linhas Críticas v. 26 (jan-dez); e28953Linhas Críticas; Vol. 26 (2020): Revista Linhas Críticas v. 26 (ene-dic); e28953Linhas Críticas; v. 26 (2020): Revista Linhas Críticas v. 26 (jan-dez); e289531981-04311516-489610.26512/lc.v26i0reponame:Linhas Críticas (Online)instname:Universidade de Brasília (UnB)instacron:UnBporhttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/28953/25905https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/28953/31878Copyright (c) 2020 Ione Gomes da Silva, Bruno Oliveira de Botelho, Pedro José Santos Carneiro Cruz, Aline Maria Batista Machadohttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessGomes da Silva, IoneOliveira de Botelho, Bruno Santos Carneiro Cruz, Pedro José Batista Machado, Aline Maria 2022-02-09T11:39:44Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/28953Revistahttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/PUBhttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/oairvlinhas@unb.br||1981-04311516-4896opendoar:2022-02-09T11:39:44Linhas Críticas (Online) - Universidade de Brasília (UnB)false |
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