Civil society - the black box of social movements: to understand the relationship between business and public schools

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Pessoa, Jadir de Morais
Data de Publicação: 2013
Outros Autores: Cruz, José Adelson da
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Linhas Críticas (Online)
Texto Completo: https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/4095
Resumo: Our objective is to discover the nexus and tensions that cause governments, entrepreneurs and educators to work jointly around the thesis that it is urgent and necessary to mobilize “civil society” to participate actively in the “rescue” of public schools. Lastly, to point out that this mobilization and government programs mask practices that deepen social exclusion by removing references and content relating to social rights.
id UNB - 28_9db0dc2149f4819ef7a65383455158f8
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/4095
network_acronym_str UNB - 28
network_name_str Linhas Críticas (Online)
repository_id_str
spelling Civil society - the black box of social movements: to understand the relationship between business and public schoolsSociedad civil - la caja negra de los movimientos sociales:para entender la relación entre la empresa y la escuela públicaSociedade civil – a caixa preta dos movimentos sociais: para entender a relação entre empresa e escola públicaEscolaExclusãoMovimentos sociaisSociedade civilEscuelaExclusiónMovimientos socialesSociedad civilSchoolExclusionSocial movementsCivil societyOur objective is to discover the nexus and tensions that cause governments, entrepreneurs and educators to work jointly around the thesis that it is urgent and necessary to mobilize “civil society” to participate actively in the “rescue” of public schools. Lastly, to point out that this mobilization and government programs mask practices that deepen social exclusion by removing references and content relating to social rights.Nuestro objetivo es tratar de coger las conexiones y tensiones que hacen los gobiernos, los empresarios y educadores de articular en torno a la tesis de que es urgente y necesario movilizar a la “sociedad civil” a participar activamente en la “salvación” de la escuela pública. Por último, señalar queesta movilización y los programas de gobiernos ocultan prácticas que profundizan la exclusión social mediante la eliminación de las referencias y el contenido de los derechos sociales.Nosso objetivo é buscar apanhar os nexos e tensões que fazem governos, empresários e educadores se articularem em torno da tese de que é urgente e necessário mobilizar a “sociedade civil” para participar ativamente da “salvação” da escola pública. Por fim, apontar que esta mobilização e os programas de governos ocultam práticas que aprofundam a exclusão social, por desmontarem referências e conteúdos dos direitos sociais.Faculdade de Educação - Universidade de Brasília2013-05-02info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/409510.26512/lc.v19i38.4095Linhas Críticas; Vol. 19 No. 38 (2013): Avaliação em educação; 129-146Linhas Críticas; Vol. 19 Núm. 38 (2013): Avaliação em educação; 129-146Linhas Crí­ticas; v. 19 n. 38 (2013): Avaliação em educação; 129-1461981-04311516-489610.26512/lc.v19i38reponame:Linhas Críticas (Online)instname:Universidade de Brasília (UnB)instacron:UnBporhttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/4095/3756Copyright (c) 2016 Linhas Críticashttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessPessoa, Jadir de MoraisCruz, José Adelson da2022-01-14T18:13:14Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/4095Revistahttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/PUBhttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/oairvlinhas@unb.br||1981-04311516-4896opendoar:2022-01-14T18:13:14Linhas Críticas (Online) - Universidade de Brasília (UnB)false
dc.title.none.fl_str_mv Civil society - the black box of social movements: to understand the relationship between business and public schools
Sociedad civil - la caja negra de los movimientos sociales:para entender la relación entre la empresa y la escuela pública
Sociedade civil – a caixa preta dos movimentos sociais: para entender a relação entre empresa e escola pública
title Civil society - the black box of social movements: to understand the relationship between business and public schools
spellingShingle Civil society - the black box of social movements: to understand the relationship between business and public schools
Pessoa, Jadir de Morais
Escola
Exclusão
Movimentos sociais
Sociedade civil
Escuela
Exclusión
Movimientos sociales
Sociedad civil
School
Exclusion
Social movements
Civil society
title_short Civil society - the black box of social movements: to understand the relationship between business and public schools
title_full Civil society - the black box of social movements: to understand the relationship between business and public schools
title_fullStr Civil society - the black box of social movements: to understand the relationship between business and public schools
title_full_unstemmed Civil society - the black box of social movements: to understand the relationship between business and public schools
title_sort Civil society - the black box of social movements: to understand the relationship between business and public schools
author Pessoa, Jadir de Morais
author_facet Pessoa, Jadir de Morais
Cruz, José Adelson da
author_role author
author2 Cruz, José Adelson da
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Pessoa, Jadir de Morais
Cruz, José Adelson da
dc.subject.por.fl_str_mv Escola
Exclusão
Movimentos sociais
Sociedade civil
Escuela
Exclusión
Movimientos sociales
Sociedad civil
School
Exclusion
Social movements
Civil society
topic Escola
Exclusão
Movimentos sociais
Sociedade civil
Escuela
Exclusión
Movimientos sociales
Sociedad civil
School
Exclusion
Social movements
Civil society
description Our objective is to discover the nexus and tensions that cause governments, entrepreneurs and educators to work jointly around the thesis that it is urgent and necessary to mobilize “civil society” to participate actively in the “rescue” of public schools. Lastly, to point out that this mobilization and government programs mask practices that deepen social exclusion by removing references and content relating to social rights.
publishDate 2013
dc.date.none.fl_str_mv 2013-05-02
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/4095
10.26512/lc.v19i38.4095
url https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/4095
identifier_str_mv 10.26512/lc.v19i38.4095
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/4095/3756
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2016 Linhas Críticas
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2016 Linhas Críticas
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Faculdade de Educação - Universidade de Brasília
publisher.none.fl_str_mv Faculdade de Educação - Universidade de Brasília
dc.source.none.fl_str_mv Linhas Críticas; Vol. 19 No. 38 (2013): Avaliação em educação; 129-146
Linhas Críticas; Vol. 19 Núm. 38 (2013): Avaliação em educação; 129-146
Linhas Crí­ticas; v. 19 n. 38 (2013): Avaliação em educação; 129-146
1981-0431
1516-4896
10.26512/lc.v19i38
reponame:Linhas Críticas (Online)
instname:Universidade de Brasília (UnB)
instacron:UnB
instname_str Universidade de Brasília (UnB)
instacron_str UnB
institution UnB
reponame_str Linhas Críticas (Online)
collection Linhas Críticas (Online)
repository.name.fl_str_mv Linhas Críticas (Online) - Universidade de Brasília (UnB)
repository.mail.fl_str_mv rvlinhas@unb.br||
_version_ 1797053651519275008