Otimização do tráfego urbano utilizando o algoritmo de Ford-Fulkerson: uma abordagem para reduzir congestionamentos em cidades
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Data de Publicação: | 2024 |
Outros Autores: | , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Interdisciplinar de Pesquisa em Engenharia |
Texto Completo: | https://periodicos.unb.br/index.php/ripe/article/view/52315 |
Resumo: | The maximum flow problem is a versatile abstraction that can be applied in various disciplines, such as materials transportation, energy networks, water distribution, among others. This study applied the Ford-Fulkerson algorithm to optimize traffic in a city, identifying congestion points and proposing street direction adjustments to improve the flow. The analysis took into account the capacities of the roads and the conservation of flow at intersections. The results showed that some roads reached their maximum capacity, indicating potential congestion. Changing the direction of certain streets proved to be effective in achieving a more uniform traffic distribution, reducing congestion. The inclusion of elements like traffic lights and road interruptions was also discussed for a more precise analysis. The Ford-Fulkerson algorithm is a valuable tool for optimizing traffic flow in a city, preventing congestion, and improving the efficiency of the road system. This contributes to a better quality of life for citizens and time savings in commuting. |
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Otimização do tráfego urbano utilizando o algoritmo de Ford-Fulkerson: uma abordagem para reduzir congestionamentos em cidadesProblema de fluxo máximoAlgoritmo de Ford-FulkersonTráfego urbanoThe maximum flow problem is a versatile abstraction that can be applied in various disciplines, such as materials transportation, energy networks, water distribution, among others. This study applied the Ford-Fulkerson algorithm to optimize traffic in a city, identifying congestion points and proposing street direction adjustments to improve the flow. The analysis took into account the capacities of the roads and the conservation of flow at intersections. The results showed that some roads reached their maximum capacity, indicating potential congestion. Changing the direction of certain streets proved to be effective in achieving a more uniform traffic distribution, reducing congestion. The inclusion of elements like traffic lights and road interruptions was also discussed for a more precise analysis. The Ford-Fulkerson algorithm is a valuable tool for optimizing traffic flow in a city, preventing congestion, and improving the efficiency of the road system. This contributes to a better quality of life for citizens and time savings in commuting.O problema do fluxo máximo é uma abstração versátil que pode ser aplicada em várias disciplinas, como transporte de materiais, redes de energia, distribuição de água, entre outras. Este estudo aplicou o algoritmo de Ford-Fulkerson para otimizar o tráfego em uma cidade, identificando pontos de congestionamento e propondo ajustes na direção das ruas para melhorar o fluxo. A análise considerou as capacidades das vias e a conservação do fluxo nos cruzamentos. Os resultados mostraram que vias atingiram a capacidade máxima, indicando potenciais congestionamentos. A mudança na direção de algumas ruas demonstrou ser eficaz na distribuição mais uniforme do tráfego, reduzindo congestionamentos. A inclusão de elementos como semáforos e interrupções de vias também foi discutida para uma análise mais precisa. O algoritmo de Ford-Fulkerson é uma ferramenta valiosa para otimizar o fluxo de tráfego em uma cidade, prevenindo congestionamentos e melhorando a eficiência do sistema viário. Isso contribui para uma melhor qualidade de vida dos cidadãos e economia de tempo de deslocamento.Programa de Pós-Graduação em Integridade de Materiais da Engenharia2024-01-31info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.unb.br/index.php/ripe/article/view/52315Revista Interdisciplinar de Pesquisa em Engenharia; Vol. 9 No. 2 (2023): Revista Interdisciplinar de Pesquisa em Engenharia; 91-98Revista Interdisciplinar de Pesquisa em Engenharia; v. 9 n. 2 (2023): Revista Interdisciplinar de Pesquisa em Engenharia; 91-982447-6102reponame:Revista Interdisciplinar de Pesquisa em Engenhariainstname:Universidade de Brasília (UnB)instacron:UNBporhttps://periodicos.unb.br/index.php/ripe/article/view/52315/39395Copyright (c) 2024 Revista Interdisciplinar de Pesquisa em Engenhariahttps://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessAlves Cardinot, DiogoBastos da Silva, ThiagoMarchon, HugoLibotte, Gustavo2024-02-05T19:28:24Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/52315Revistahttps://periodicos.unb.br/index.php/ripePUBhttps://periodicos.unb.br/index.php/ripe/oaianflor@unb.br2447-61022447-6102opendoar:2024-02-05T19:28:24Revista Interdisciplinar de Pesquisa em Engenharia - Universidade de Brasília (UnB)false |
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