Lazer e turismo LGBT em Brasília/DF sob a perspectiva da hospitalidade

Bibliographic Details
Main Author: Guerra, Agatha Rita Doroteia Tavares
Publication Date: 2018
Other Authors: Wiesinieski, Livia Cristina Barros da Silva, Brasileiro, Iara Lucia Gomes
Format: Article
Language: por
Source: Revista Cenário
Download full: https://periodicos.unb.br/index.php/revistacenario/article/view/18268
Summary: Consumption and tourism for the segment of Lesbian, Gay, Bisexual, Transvestite, Transsexual and Transgender (LGBT) moves the Brazilian market. This is a current and favourable business, as this public demands a significant participation year after year in the world market, both in specialized tourist services (hotels, cruises, travel agencies) as in leisure, entertainment (bars, restaurants, ballads, saunas) and consumption of material goods (clothing stores, furniture). In this sense, this segmentation of tourism has affirmed itself as an economic possibility capable of generating significant profits. This work aims to analyze, from a bibliographical review and media texts, the leisure offer in the city of Brasilia and the possibilities of tourism for the LGBT public in the perspective of hospitality. In the Brazil capital, the homosexual public is a segment eager for entertainment and culture; most of the people have higher levels of educational and remuneration than average; this public consumes and demands a lot, is well informed, likes practicality; in the majority, does not have children, what makes their fixed expenses much smaller when compared to the one of heterosexual couples. These conditions, alied with the fact that Brasilia is a city considered to be gay friendly, certainly characterize good business prospects in the tourism sector.
id UNB-26_07812b1d9bacbf95faf06c36bf91709f
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/18268
network_acronym_str UNB-26
network_name_str Revista Cenário
repository_id_str
spelling Lazer e turismo LGBT em Brasília/DF sob a perspectiva da hospitalidadeTurismo. LGBT. Hospitalidade. Lazer. BrasíliaConsumption and tourism for the segment of Lesbian, Gay, Bisexual, Transvestite, Transsexual and Transgender (LGBT) moves the Brazilian market. This is a current and favourable business, as this public demands a significant participation year after year in the world market, both in specialized tourist services (hotels, cruises, travel agencies) as in leisure, entertainment (bars, restaurants, ballads, saunas) and consumption of material goods (clothing stores, furniture). In this sense, this segmentation of tourism has affirmed itself as an economic possibility capable of generating significant profits. This work aims to analyze, from a bibliographical review and media texts, the leisure offer in the city of Brasilia and the possibilities of tourism for the LGBT public in the perspective of hospitality. In the Brazil capital, the homosexual public is a segment eager for entertainment and culture; most of the people have higher levels of educational and remuneration than average; this public consumes and demands a lot, is well informed, likes practicality; in the majority, does not have children, what makes their fixed expenses much smaller when compared to the one of heterosexual couples. These conditions, alied with the fact that Brasilia is a city considered to be gay friendly, certainly characterize good business prospects in the tourism sector.O consumo e o turismo para o segmento de Lésbicas, Gays, Bissexuais, Travestis, Transexuais e Transgêneros (LGBT) movimenta o mercado brasileiro. Trata-se de um negócio atual e oportuno, pois esse público demanda uma participação expressiva ano após ano no mercado mundial, tanto em serviços turísticos especializados (hotéis, cruzeiros, agências de viagens) quanto em lazer, entretenimento (bares, restaurantes, baladas, saunas) e consumo de bens materiais (lojas de roupas, móveis). Nesse sentido, esse segmento do turismo tem se afirmado como uma possibilidade econômica capaz de gerar lucros significativos. Este trabalho tem como objetivo analisar, a partir de revisão bibliográfica e de textos midiáticos, a oferta de lazer na cidade de Brasília e as possibilidades do turismo para o público LGBT na perspectiva da hospitalidade. Na capital do Brasil, o público homossexual é um segmento ávido por entretenimento e por cultura; possui, em sua maioria, nível de escolaridade e remuneração mais elevado que a média, consome bastante, é muito exigente, bem informado, gosta de praticidade; em sua maioria, não possui filhos, o que torna seus gastos fixos bem menores se comparados aos de casais heterossexuais. Essas condições, somadas ao fato de Brasília ser uma cidade considerada gay friendly, certamente se caracterizam em boas perspectivas de negócios no setor do turismo.Centro de Excelência em Turismo (CET) - Universidade de Brasília (UnB)2018-12-28info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.unb.br/index.php/revistacenario/article/view/1826810.26512/revistacenario.v6i11.18268Cenário: Revista Interdisciplinar em Turismo e Território; Vol. 6 No. 11 (2018); 85 - 91Cenário: Revista Interdisciplinar em Turismo e Território; Vol. 6 Núm. 11 (2018); 85 - 91Cenário: Revista Interdisciplinar em Turismo e Território; Vol. 6 No. 11 (2018); 85 - 91Cenário: Revista Interdisciplinar em Turismo e Território ; v. 6 n. 11 (2018); 85 - 91Cenário: Revista Interdisciplinar em Turismo e Território; Vol. 6 N.º 11 (2018); 85 - 912318-856110.26512/revistacenario.v6i11reponame:Revista Cenárioinstname:Universidade de Brasília (UnB)instacron:UNBporhttps://periodicos.unb.br/index.php/revistacenario/article/view/18268/19515Guerra, Agatha Rita Doroteia TavaresWiesinieski, Livia Cristina Barros da SilvaBrasileiro, Iara Lucia Gomesinfo:eu-repo/semantics/openAccess2020-03-09T14:22:35Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/18268Revistahttp://periodicos.unb.br/index.php/revistacenariohttp://periodicos.unb.br/index.php/revistacenario/oai||revistacenario.cet.unb@gmail.com2318-85612318-8561opendoar:2020-03-09T14:22:35Revista Cenário - Universidade de Brasília (UnB)false
dc.title.none.fl_str_mv Lazer e turismo LGBT em Brasília/DF sob a perspectiva da hospitalidade
title Lazer e turismo LGBT em Brasília/DF sob a perspectiva da hospitalidade
spellingShingle Lazer e turismo LGBT em Brasília/DF sob a perspectiva da hospitalidade
Guerra, Agatha Rita Doroteia Tavares
Turismo. LGBT. Hospitalidade. Lazer. Brasília
title_short Lazer e turismo LGBT em Brasília/DF sob a perspectiva da hospitalidade
title_full Lazer e turismo LGBT em Brasília/DF sob a perspectiva da hospitalidade
title_fullStr Lazer e turismo LGBT em Brasília/DF sob a perspectiva da hospitalidade
title_full_unstemmed Lazer e turismo LGBT em Brasília/DF sob a perspectiva da hospitalidade
title_sort Lazer e turismo LGBT em Brasília/DF sob a perspectiva da hospitalidade
author Guerra, Agatha Rita Doroteia Tavares
author_facet Guerra, Agatha Rita Doroteia Tavares
Wiesinieski, Livia Cristina Barros da Silva
Brasileiro, Iara Lucia Gomes
author_role author
author2 Wiesinieski, Livia Cristina Barros da Silva
Brasileiro, Iara Lucia Gomes
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Guerra, Agatha Rita Doroteia Tavares
Wiesinieski, Livia Cristina Barros da Silva
Brasileiro, Iara Lucia Gomes
dc.subject.por.fl_str_mv Turismo. LGBT. Hospitalidade. Lazer. Brasília
topic Turismo. LGBT. Hospitalidade. Lazer. Brasília
description Consumption and tourism for the segment of Lesbian, Gay, Bisexual, Transvestite, Transsexual and Transgender (LGBT) moves the Brazilian market. This is a current and favourable business, as this public demands a significant participation year after year in the world market, both in specialized tourist services (hotels, cruises, travel agencies) as in leisure, entertainment (bars, restaurants, ballads, saunas) and consumption of material goods (clothing stores, furniture). In this sense, this segmentation of tourism has affirmed itself as an economic possibility capable of generating significant profits. This work aims to analyze, from a bibliographical review and media texts, the leisure offer in the city of Brasilia and the possibilities of tourism for the LGBT public in the perspective of hospitality. In the Brazil capital, the homosexual public is a segment eager for entertainment and culture; most of the people have higher levels of educational and remuneration than average; this public consumes and demands a lot, is well informed, likes practicality; in the majority, does not have children, what makes their fixed expenses much smaller when compared to the one of heterosexual couples. These conditions, alied with the fact that Brasilia is a city considered to be gay friendly, certainly characterize good business prospects in the tourism sector.
publishDate 2018
dc.date.none.fl_str_mv 2018-12-28
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.unb.br/index.php/revistacenario/article/view/18268
10.26512/revistacenario.v6i11.18268
url https://periodicos.unb.br/index.php/revistacenario/article/view/18268
identifier_str_mv 10.26512/revistacenario.v6i11.18268
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.unb.br/index.php/revistacenario/article/view/18268/19515
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Centro de Excelência em Turismo (CET) - Universidade de Brasília (UnB)
publisher.none.fl_str_mv Centro de Excelência em Turismo (CET) - Universidade de Brasília (UnB)
dc.source.none.fl_str_mv Cenário: Revista Interdisciplinar em Turismo e Território; Vol. 6 No. 11 (2018); 85 - 91
Cenário: Revista Interdisciplinar em Turismo e Território; Vol. 6 Núm. 11 (2018); 85 - 91
Cenário: Revista Interdisciplinar em Turismo e Território; Vol. 6 No. 11 (2018); 85 - 91
Cenário: Revista Interdisciplinar em Turismo e Território ; v. 6 n. 11 (2018); 85 - 91
Cenário: Revista Interdisciplinar em Turismo e Território; Vol. 6 N.º 11 (2018); 85 - 91
2318-8561
10.26512/revistacenario.v6i11
reponame:Revista Cenário
instname:Universidade de Brasília (UnB)
instacron:UNB
instname_str Universidade de Brasília (UnB)
instacron_str UNB
institution UNB
reponame_str Revista Cenário
collection Revista Cenário
repository.name.fl_str_mv Revista Cenário - Universidade de Brasília (UnB)
repository.mail.fl_str_mv ||revistacenario.cet.unb@gmail.com
_version_ 1797231709770481664