HOSPITALITY IN SOCIAL NETWORKS:: THE CCBB BRASÍLIA AS HOST

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Nascimento de Oliveira, Adelaide Cristina
Data de Publicação: 2018
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Cenário
Texto Completo: https://periodicos.unb.br/index.php/revistacenario/article/view/18907
Resumo: Contemporary society is marked by the communication developed in networks and social media. On the website of the Banco do Brasil Cultural Center (CCBB), on the website and on Facebook, the information conveyed becomes an invitation. Hospitality, therefore, permeates the vocabulary used, which at the same time exalts both host and visitor to such an extent that the guest feels at ease to also invite others to enter that space dedicated to the arts. This article, through the discourse analysis, focuses on the Center's relationship with clients and non-clients of its patron. It is observed that the institution has, in this millenarian right to receive and be received, an effective tool to establish and renew social ties.
id UNB-26_558bf603d59686361a29cac247f3cc0b
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/18907
network_acronym_str UNB-26
network_name_str Revista Cenário
repository_id_str
spelling HOSPITALITY IN SOCIAL NETWORKS:: THE CCBB BRASÍLIA AS HOSTHospitalidade nas redes sociais:: o CCBB Brasília como anfitriãoHospitalidade. Redes sociais. CCBB Brasília. Turismo. Análise do discurso.Hospitality. Social networks. CCBB Brasilia. Tourism. Discourse analysis.Contemporary society is marked by the communication developed in networks and social media. On the website of the Banco do Brasil Cultural Center (CCBB), on the website and on Facebook, the information conveyed becomes an invitation. Hospitality, therefore, permeates the vocabulary used, which at the same time exalts both host and visitor to such an extent that the guest feels at ease to also invite others to enter that space dedicated to the arts. This article, through the discourse analysis, focuses on the Center's relationship with clients and non-clients of its patron. It is observed that the institution has, in this millenarian right to receive and be received, an effective tool to establish and renew social ties.A sociedade contemporânea é marcada pela comunicação desenvolvida nas redes e mídias sociais. Nas páginas eletrônicas do Centro Cultural Banco do Brasil (CCBB), no site e no Facebook, a informação veiculada transforma-se em convite. A hospitalidade, portanto, permeia o vocabulário utilizado, que enaltece, ao mesmo tempo, anfitrião e visitante a tal ponto que o conviva sente-se à vontade para também convidar outros para adentrar naquele espaço dedicado às artes. Este artigo, por meio da análise do discurso, debruça-se sobre o relacionamento do Centro com clientes e não-clientes de seu mecenas. Observa-se que a instituição tem, nesse direito  milenar  de  receber e ser recebido, uma  ferramenta  eficaz  para estabelecer e renovar laços sociais.Centro de Excelência em Turismo (CET) - Universidade de Brasília (UnB)2018-11-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.unb.br/index.php/revistacenario/article/view/1890710.26512/revistacenario.v6i10.18907Cenário: Revista Interdisciplinar em Turismo e Território; Vol. 6 No. 10 (2018); 42 - 56Cenário: Revista Interdisciplinar em Turismo e Território; Vol. 6 Núm. 10 (2018); 42 - 56Cenário: Revista Interdisciplinar em Turismo e Território; Vol. 6 No. 10 (2018); 42 - 56Cenário: Revista Interdisciplinar em Turismo e Território ; v. 6 n. 10 (2018); 42 - 56Cenário: Revista Interdisciplinar em Turismo e Território; Vol. 6 N.º 10 (2018); 42 - 562318-856110.26512/revistacenario.v6i10reponame:Revista Cenárioinstname:Universidade de Brasília (UnB)instacron:UNBporhttps://periodicos.unb.br/index.php/revistacenario/article/view/18907/17852Nascimento de Oliveira, Adelaide Cristinainfo:eu-repo/semantics/openAccess2019-09-27T02:37:04Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/18907Revistahttp://periodicos.unb.br/index.php/revistacenariohttp://periodicos.unb.br/index.php/revistacenario/oai||revistacenario.cet.unb@gmail.com2318-85612318-8561opendoar:2019-09-27T02:37:04Revista Cenário - Universidade de Brasília (UnB)false
dc.title.none.fl_str_mv HOSPITALITY IN SOCIAL NETWORKS:: THE CCBB BRASÍLIA AS HOST
Hospitalidade nas redes sociais:: o CCBB Brasília como anfitrião
title HOSPITALITY IN SOCIAL NETWORKS:: THE CCBB BRASÍLIA AS HOST
spellingShingle HOSPITALITY IN SOCIAL NETWORKS:: THE CCBB BRASÍLIA AS HOST
Nascimento de Oliveira, Adelaide Cristina
Hospitalidade. Redes sociais. CCBB Brasília. Turismo. Análise do discurso.
Hospitality. Social networks. CCBB Brasilia. Tourism. Discourse analysis.
title_short HOSPITALITY IN SOCIAL NETWORKS:: THE CCBB BRASÍLIA AS HOST
title_full HOSPITALITY IN SOCIAL NETWORKS:: THE CCBB BRASÍLIA AS HOST
title_fullStr HOSPITALITY IN SOCIAL NETWORKS:: THE CCBB BRASÍLIA AS HOST
title_full_unstemmed HOSPITALITY IN SOCIAL NETWORKS:: THE CCBB BRASÍLIA AS HOST
title_sort HOSPITALITY IN SOCIAL NETWORKS:: THE CCBB BRASÍLIA AS HOST
author Nascimento de Oliveira, Adelaide Cristina
author_facet Nascimento de Oliveira, Adelaide Cristina
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Nascimento de Oliveira, Adelaide Cristina
dc.subject.por.fl_str_mv Hospitalidade. Redes sociais. CCBB Brasília. Turismo. Análise do discurso.
Hospitality. Social networks. CCBB Brasilia. Tourism. Discourse analysis.
topic Hospitalidade. Redes sociais. CCBB Brasília. Turismo. Análise do discurso.
Hospitality. Social networks. CCBB Brasilia. Tourism. Discourse analysis.
description Contemporary society is marked by the communication developed in networks and social media. On the website of the Banco do Brasil Cultural Center (CCBB), on the website and on Facebook, the information conveyed becomes an invitation. Hospitality, therefore, permeates the vocabulary used, which at the same time exalts both host and visitor to such an extent that the guest feels at ease to also invite others to enter that space dedicated to the arts. This article, through the discourse analysis, focuses on the Center's relationship with clients and non-clients of its patron. It is observed that the institution has, in this millenarian right to receive and be received, an effective tool to establish and renew social ties.
publishDate 2018
dc.date.none.fl_str_mv 2018-11-20
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.unb.br/index.php/revistacenario/article/view/18907
10.26512/revistacenario.v6i10.18907
url https://periodicos.unb.br/index.php/revistacenario/article/view/18907
identifier_str_mv 10.26512/revistacenario.v6i10.18907
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.unb.br/index.php/revistacenario/article/view/18907/17852
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Centro de Excelência em Turismo (CET) - Universidade de Brasília (UnB)
publisher.none.fl_str_mv Centro de Excelência em Turismo (CET) - Universidade de Brasília (UnB)
dc.source.none.fl_str_mv Cenário: Revista Interdisciplinar em Turismo e Território; Vol. 6 No. 10 (2018); 42 - 56
Cenário: Revista Interdisciplinar em Turismo e Território; Vol. 6 Núm. 10 (2018); 42 - 56
Cenário: Revista Interdisciplinar em Turismo e Território; Vol. 6 No. 10 (2018); 42 - 56
Cenário: Revista Interdisciplinar em Turismo e Território ; v. 6 n. 10 (2018); 42 - 56
Cenário: Revista Interdisciplinar em Turismo e Território; Vol. 6 N.º 10 (2018); 42 - 56
2318-8561
10.26512/revistacenario.v6i10
reponame:Revista Cenário
instname:Universidade de Brasília (UnB)
instacron:UNB
instname_str Universidade de Brasília (UnB)
instacron_str UNB
institution UNB
reponame_str Revista Cenário
collection Revista Cenário
repository.name.fl_str_mv Revista Cenário - Universidade de Brasília (UnB)
repository.mail.fl_str_mv ||revistacenario.cet.unb@gmail.com
_version_ 1797231709821861888