Pedagogical tourism : search for new meanings to school

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Rodrigues, Emanuelle
Data de Publicação: 2014
Outros Autores: Alves, Kerley dos Santos
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Cenário
Texto Completo: https://periodicos.unb.br/index.php/revistacenario/article/view/18407
Resumo: This paper presents the tourism as a tool that can serve to education regarding the Pedagogical Tourism. Aims to understand like a new educational opportunity in the teaching-learning relationship. In this way, the perception of three educators who participated in an extension project entitled “Turismo Pedagógico na Escola: Uma porta aberta para a educação inclusiva” contributed to the analyzes and discussions that are present. Finally, it was found that tourism is viewed by teachers participating in the project as a teaching tool. Although one of the interviewers see as a means and not a discipline, believes that enables a differentiated and participatory learning, needs to be aligned to the content of the curriculum basis, so that their inclusion in the education space be justified.
id UNB-26_d4d566172b3bde442ac1b7c1069d2f9c
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/18407
network_acronym_str UNB-26
network_name_str Revista Cenário
repository_id_str
spelling Pedagogical tourism : search for new meanings to schoolTurismo pedagógico : busca por novos significados para a escolaTurismo Pedagógico, Escola, Educação Contemporânea, UFOP.Pedagogical Tourism, School, Contemporary Education, UFOP.This paper presents the tourism as a tool that can serve to education regarding the Pedagogical Tourism. Aims to understand like a new educational opportunity in the teaching-learning relationship. In this way, the perception of three educators who participated in an extension project entitled “Turismo Pedagógico na Escola: Uma porta aberta para a educação inclusiva” contributed to the analyzes and discussions that are present. Finally, it was found that tourism is viewed by teachers participating in the project as a teaching tool. Although one of the interviewers see as a means and not a discipline, believes that enables a differentiated and participatory learning, needs to be aligned to the content of the curriculum basis, so that their inclusion in the education space be justified. Este trabalho apresenta o Turismo como uma ferramenta que pode servir à educação no que tange o Turismo Pedagógico. Tem como objetivo entender a inserção desse como uma nova possibilidade pedagógica na relação ensino aprendizagem. Nesse sentido, a percepção de três educadoras que participaram de um projeto de extensão intitulado “Turismo Pedagógico na Escola: Uma porta aberta para a educação inclusiva” contribuiu para as análises e discussões que se fazem presentes. Por fim, constatou-se que o Turismo é visualizado pelas educadoras participantes do projeto como uma ferramenta pedagógica. Ainda que uma das entrevistadas o veja como um meio e não uma disciplina, entende que possibilita um aprendizado diferenciado e participativo, necessitando estar alinhado a outros conteúdos do currículo base, para que sua inserção no espaço escolar se justifique. Centro de Excelência em Turismo (CET) - Universidade de Brasília (UnB)2014-12-12info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.unb.br/index.php/revistacenario/article/view/1840710.26512/revistacenario.v2i3.18407Cenário: Revista Interdisciplinar em Turismo e Território; Vol. 2 No. 3 (2014): Semestral; 131-151Cenário: Revista Interdisciplinar em Turismo e Território; Vol. 2 Núm. 3 (2014): Semestral; 131-151Cenário: Revista Interdisciplinar em Turismo e Território; Vol. 2 No. 3 (2014): Semestral; 131-151Cenário: Revista Interdisciplinar em Turismo e Território ; v. 2 n. 3 (2014): Semestral; 131-151Cenário: Revista Interdisciplinar em Turismo e Território; Vol. 2 N.º 3 (2014): Semestral; 131-1512318-8561reponame:Revista Cenárioinstname:Universidade de Brasília (UnB)instacron:UNBporhttps://periodicos.unb.br/index.php/revistacenario/article/view/18407/17066Rodrigues, EmanuelleAlves, Kerley dos Santosinfo:eu-repo/semantics/openAccess2022-06-10T06:48:29Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/18407Revistahttp://periodicos.unb.br/index.php/revistacenariohttp://periodicos.unb.br/index.php/revistacenario/oai||revistacenario.cet.unb@gmail.com2318-85612318-8561opendoar:2022-06-10T06:48:29Revista Cenário - Universidade de Brasília (UnB)false
dc.title.none.fl_str_mv Pedagogical tourism : search for new meanings to school
Turismo pedagógico : busca por novos significados para a escola
title Pedagogical tourism : search for new meanings to school
spellingShingle Pedagogical tourism : search for new meanings to school
Rodrigues, Emanuelle
Turismo Pedagógico, Escola, Educação Contemporânea, UFOP.
Pedagogical Tourism, School, Contemporary Education, UFOP.
title_short Pedagogical tourism : search for new meanings to school
title_full Pedagogical tourism : search for new meanings to school
title_fullStr Pedagogical tourism : search for new meanings to school
title_full_unstemmed Pedagogical tourism : search for new meanings to school
title_sort Pedagogical tourism : search for new meanings to school
author Rodrigues, Emanuelle
author_facet Rodrigues, Emanuelle
Alves, Kerley dos Santos
author_role author
author2 Alves, Kerley dos Santos
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Rodrigues, Emanuelle
Alves, Kerley dos Santos
dc.subject.por.fl_str_mv Turismo Pedagógico, Escola, Educação Contemporânea, UFOP.
Pedagogical Tourism, School, Contemporary Education, UFOP.
topic Turismo Pedagógico, Escola, Educação Contemporânea, UFOP.
Pedagogical Tourism, School, Contemporary Education, UFOP.
description This paper presents the tourism as a tool that can serve to education regarding the Pedagogical Tourism. Aims to understand like a new educational opportunity in the teaching-learning relationship. In this way, the perception of three educators who participated in an extension project entitled “Turismo Pedagógico na Escola: Uma porta aberta para a educação inclusiva” contributed to the analyzes and discussions that are present. Finally, it was found that tourism is viewed by teachers participating in the project as a teaching tool. Although one of the interviewers see as a means and not a discipline, believes that enables a differentiated and participatory learning, needs to be aligned to the content of the curriculum basis, so that their inclusion in the education space be justified.
publishDate 2014
dc.date.none.fl_str_mv 2014-12-12
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.unb.br/index.php/revistacenario/article/view/18407
10.26512/revistacenario.v2i3.18407
url https://periodicos.unb.br/index.php/revistacenario/article/view/18407
identifier_str_mv 10.26512/revistacenario.v2i3.18407
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.unb.br/index.php/revistacenario/article/view/18407/17066
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Centro de Excelência em Turismo (CET) - Universidade de Brasília (UnB)
publisher.none.fl_str_mv Centro de Excelência em Turismo (CET) - Universidade de Brasília (UnB)
dc.source.none.fl_str_mv Cenário: Revista Interdisciplinar em Turismo e Território; Vol. 2 No. 3 (2014): Semestral; 131-151
Cenário: Revista Interdisciplinar em Turismo e Território; Vol. 2 Núm. 3 (2014): Semestral; 131-151
Cenário: Revista Interdisciplinar em Turismo e Território; Vol. 2 No. 3 (2014): Semestral; 131-151
Cenário: Revista Interdisciplinar em Turismo e Território ; v. 2 n. 3 (2014): Semestral; 131-151
Cenário: Revista Interdisciplinar em Turismo e Território; Vol. 2 N.º 3 (2014): Semestral; 131-151
2318-8561
reponame:Revista Cenário
instname:Universidade de Brasília (UnB)
instacron:UNB
instname_str Universidade de Brasília (UnB)
instacron_str UNB
institution UNB
reponame_str Revista Cenário
collection Revista Cenário
repository.name.fl_str_mv Revista Cenário - Universidade de Brasília (UnB)
repository.mail.fl_str_mv ||revistacenario.cet.unb@gmail.com
_version_ 1797231709801938944