Pedagogical tourism : search for new meanings to school
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2014 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Cenário |
Texto Completo: | https://periodicos.unb.br/index.php/revistacenario/article/view/18407 |
Resumo: | This paper presents the tourism as a tool that can serve to education regarding the Pedagogical Tourism. Aims to understand like a new educational opportunity in the teaching-learning relationship. In this way, the perception of three educators who participated in an extension project entitled “Turismo Pedagógico na Escola: Uma porta aberta para a educação inclusiva” contributed to the analyzes and discussions that are present. Finally, it was found that tourism is viewed by teachers participating in the project as a teaching tool. Although one of the interviewers see as a means and not a discipline, believes that enables a differentiated and participatory learning, needs to be aligned to the content of the curriculum basis, so that their inclusion in the education space be justified. |
id |
UNB-26_d4d566172b3bde442ac1b7c1069d2f9c |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/18407 |
network_acronym_str |
UNB-26 |
network_name_str |
Revista Cenário |
repository_id_str |
|
spelling |
Pedagogical tourism : search for new meanings to schoolTurismo pedagógico : busca por novos significados para a escolaTurismo Pedagógico, Escola, Educação Contemporânea, UFOP.Pedagogical Tourism, School, Contemporary Education, UFOP.This paper presents the tourism as a tool that can serve to education regarding the Pedagogical Tourism. Aims to understand like a new educational opportunity in the teaching-learning relationship. In this way, the perception of three educators who participated in an extension project entitled “Turismo Pedagógico na Escola: Uma porta aberta para a educação inclusiva” contributed to the analyzes and discussions that are present. Finally, it was found that tourism is viewed by teachers participating in the project as a teaching tool. Although one of the interviewers see as a means and not a discipline, believes that enables a differentiated and participatory learning, needs to be aligned to the content of the curriculum basis, so that their inclusion in the education space be justified. Este trabalho apresenta o Turismo como uma ferramenta que pode servir à educação no que tange o Turismo Pedagógico. Tem como objetivo entender a inserção desse como uma nova possibilidade pedagógica na relação ensino aprendizagem. Nesse sentido, a percepção de três educadoras que participaram de um projeto de extensão intitulado “Turismo Pedagógico na Escola: Uma porta aberta para a educação inclusiva” contribuiu para as análises e discussões que se fazem presentes. Por fim, constatou-se que o Turismo é visualizado pelas educadoras participantes do projeto como uma ferramenta pedagógica. Ainda que uma das entrevistadas o veja como um meio e não uma disciplina, entende que possibilita um aprendizado diferenciado e participativo, necessitando estar alinhado a outros conteúdos do currículo base, para que sua inserção no espaço escolar se justifique. Centro de Excelência em Turismo (CET) - Universidade de Brasília (UnB)2014-12-12info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.unb.br/index.php/revistacenario/article/view/1840710.26512/revistacenario.v2i3.18407Cenário: Revista Interdisciplinar em Turismo e Território; Vol. 2 No. 3 (2014): Semestral; 131-151Cenário: Revista Interdisciplinar em Turismo e Território; Vol. 2 Núm. 3 (2014): Semestral; 131-151Cenário: Revista Interdisciplinar em Turismo e Território; Vol. 2 No. 3 (2014): Semestral; 131-151Cenário: Revista Interdisciplinar em Turismo e Território ; v. 2 n. 3 (2014): Semestral; 131-151Cenário: Revista Interdisciplinar em Turismo e Território; Vol. 2 N.º 3 (2014): Semestral; 131-1512318-8561reponame:Revista Cenárioinstname:Universidade de Brasília (UnB)instacron:UNBporhttps://periodicos.unb.br/index.php/revistacenario/article/view/18407/17066Rodrigues, EmanuelleAlves, Kerley dos Santosinfo:eu-repo/semantics/openAccess2022-06-10T06:48:29Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/18407Revistahttp://periodicos.unb.br/index.php/revistacenariohttp://periodicos.unb.br/index.php/revistacenario/oai||revistacenario.cet.unb@gmail.com2318-85612318-8561opendoar:2022-06-10T06:48:29Revista Cenário - Universidade de Brasília (UnB)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Pedagogical tourism : search for new meanings to school Turismo pedagógico : busca por novos significados para a escola |
title |
Pedagogical tourism : search for new meanings to school |
spellingShingle |
Pedagogical tourism : search for new meanings to school Rodrigues, Emanuelle Turismo Pedagógico, Escola, Educação Contemporânea, UFOP. Pedagogical Tourism, School, Contemporary Education, UFOP. |
title_short |
Pedagogical tourism : search for new meanings to school |
title_full |
Pedagogical tourism : search for new meanings to school |
title_fullStr |
Pedagogical tourism : search for new meanings to school |
title_full_unstemmed |
Pedagogical tourism : search for new meanings to school |
title_sort |
Pedagogical tourism : search for new meanings to school |
author |
Rodrigues, Emanuelle |
author_facet |
Rodrigues, Emanuelle Alves, Kerley dos Santos |
author_role |
author |
author2 |
Alves, Kerley dos Santos |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Rodrigues, Emanuelle Alves, Kerley dos Santos |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Turismo Pedagógico, Escola, Educação Contemporânea, UFOP. Pedagogical Tourism, School, Contemporary Education, UFOP. |
topic |
Turismo Pedagógico, Escola, Educação Contemporânea, UFOP. Pedagogical Tourism, School, Contemporary Education, UFOP. |
description |
This paper presents the tourism as a tool that can serve to education regarding the Pedagogical Tourism. Aims to understand like a new educational opportunity in the teaching-learning relationship. In this way, the perception of three educators who participated in an extension project entitled “Turismo Pedagógico na Escola: Uma porta aberta para a educação inclusiva” contributed to the analyzes and discussions that are present. Finally, it was found that tourism is viewed by teachers participating in the project as a teaching tool. Although one of the interviewers see as a means and not a discipline, believes that enables a differentiated and participatory learning, needs to be aligned to the content of the curriculum basis, so that their inclusion in the education space be justified. |
publishDate |
2014 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2014-12-12 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.unb.br/index.php/revistacenario/article/view/18407 10.26512/revistacenario.v2i3.18407 |
url |
https://periodicos.unb.br/index.php/revistacenario/article/view/18407 |
identifier_str_mv |
10.26512/revistacenario.v2i3.18407 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.unb.br/index.php/revistacenario/article/view/18407/17066 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Centro de Excelência em Turismo (CET) - Universidade de Brasília (UnB) |
publisher.none.fl_str_mv |
Centro de Excelência em Turismo (CET) - Universidade de Brasília (UnB) |
dc.source.none.fl_str_mv |
Cenário: Revista Interdisciplinar em Turismo e Território; Vol. 2 No. 3 (2014): Semestral; 131-151 Cenário: Revista Interdisciplinar em Turismo e Território; Vol. 2 Núm. 3 (2014): Semestral; 131-151 Cenário: Revista Interdisciplinar em Turismo e Território; Vol. 2 No. 3 (2014): Semestral; 131-151 Cenário: Revista Interdisciplinar em Turismo e Território ; v. 2 n. 3 (2014): Semestral; 131-151 Cenário: Revista Interdisciplinar em Turismo e Território; Vol. 2 N.º 3 (2014): Semestral; 131-151 2318-8561 reponame:Revista Cenário instname:Universidade de Brasília (UnB) instacron:UNB |
instname_str |
Universidade de Brasília (UnB) |
instacron_str |
UNB |
institution |
UNB |
reponame_str |
Revista Cenário |
collection |
Revista Cenário |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Cenário - Universidade de Brasília (UnB) |
repository.mail.fl_str_mv |
||revistacenario.cet.unb@gmail.com |
_version_ |
1797231709801938944 |