Implementation of SIMADE: analysis of the performance of school principals
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2022 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por eng |
Título da fonte: | Linhas Críticas (Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/41860 |
Resumo: | This article analyzes the implementation of the Sistema Mineiro de Administração Escolar (SIMADE) from the discretion of middle-level bureaucrats: the principals of the state public schools. Methodologically, it is a quantitative research in which it is observed: a gap between the formulation and the implementation of the policy; the production of new rules regarding the access and use of the system; implementation aimed at the administrative or pedagogical use of SIMADE. Therefore, there is a continuous work of discretion through which school principals build different policies in the context of the public state network of Minas Gerais. |
id |
UNB-32_3924bb6ee539cb58d1354c366d11e5bd |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/41860 |
network_acronym_str |
UNB-32 |
network_name_str |
Linhas Críticas (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Implementation of SIMADE: analysis of the performance of school principalsImplementación del SIMADE: análisis del desempeño de los directores escolaresImplementação do SIMADE: análise da atuação dos diretores escolaresImplementação de Política PúblicaSIMADEDiretor EscolarImplementación de Políticas PúblicasSIMADEDirector de la escuelaPublic Policy ImplementationSIMADESchool PrincipalThis article analyzes the implementation of the Sistema Mineiro de Administração Escolar (SIMADE) from the discretion of middle-level bureaucrats: the principals of the state public schools. Methodologically, it is a quantitative research in which it is observed: a gap between the formulation and the implementation of the policy; the production of new rules regarding the access and use of the system; implementation aimed at the administrative or pedagogical use of SIMADE. Therefore, there is a continuous work of discretion through which school principals build different policies in the context of the public state network of Minas Gerais.Este artículo analiza la implementación del Sistema Mineiro de Administração Escolar (SIMADE) a partir de la discrecionalidad de los burócratas de rango medio: los directores del sistema escolar. Metodológicamente, se trata de una investigación cuantitativa en la que se constata: un distanciamiento entre la formulación y la implementación de la política; la producción de nuevas reglas de acceso y uso del sistema; la implementación centrada en el uso administrativo o pedagógico del SIMADE. Por lo tanto, existe un ejercicio continuo de la discrecionalidad, mediante el cual los directores de las escuelas construyen diversas políticas en el contexto de la red pública estatal de Minas Gerais.Este artigo analisa a implementação do Sistema Mineiro de Administração Escolar (SIMADE) a partir da discricionariedade dos burocratas de médio escalão: os diretores da rede estadual. Metodologicamente trata-se de uma pesquisa quantitativa em que se constata: um distanciamento entre a formulação e a implementação da política; a produção de novas regras no tocante ao acesso e uso do sistema; a implementação voltada para o uso administrativo ou pedagógico do SIMADE. Portanto, há um contínuo exercício de discricionariedade, por meio do qual os diretores escolares constroem políticas diversas no contexto da rede estadual de Minas Gerais.Faculdade de Educação - Universidade de Brasília2022-05-24info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdftext/htmltext/htmlhttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/4186010.26512/lc28202241860Linhas Críticas; Vol. 28 (2022): Linhas Críticas, volume 28, year 2022 (jan-dec); e41860Linhas Críticas; Vol. 28 (2022): Linhas Críticas, volumen 28, año 2022 (jan-dic); e41860Linhas Críticas; v. 28 (2022): Linhas Críticas, volume 28, ano 2022 (jan-dez); e418601981-04311516-489610.26512/lc.v28ireponame:Linhas Críticas (Online)instname:Universidade de Brasília (UnB)instacron:UnBporenghttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/41860/33274https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/41860/33275https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/41860/33276https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/41860/33277Copyright (c) 2022 Carla da Conceição de Limahttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessLima, Carla da Conceição de2022-05-24T20:36:31Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/41860Revistahttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/PUBhttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/oairvlinhas@unb.br1981-04311516-4896opendoar:2022-05-24T20:36:31Linhas Críticas (Online) - Universidade de Brasília (UnB)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Implementation of SIMADE: analysis of the performance of school principals Implementación del SIMADE: análisis del desempeño de los directores escolares Implementação do SIMADE: análise da atuação dos diretores escolares |
title |
Implementation of SIMADE: analysis of the performance of school principals |
spellingShingle |
Implementation of SIMADE: analysis of the performance of school principals Lima, Carla da Conceição de Implementação de Política Pública SIMADE Diretor Escolar Implementación de Políticas Públicas SIMADE Director de la escuela Public Policy Implementation SIMADE School Principal |
title_short |
Implementation of SIMADE: analysis of the performance of school principals |
title_full |
Implementation of SIMADE: analysis of the performance of school principals |
title_fullStr |
Implementation of SIMADE: analysis of the performance of school principals |
title_full_unstemmed |
Implementation of SIMADE: analysis of the performance of school principals |
title_sort |
Implementation of SIMADE: analysis of the performance of school principals |
author |
Lima, Carla da Conceição de |
author_facet |
Lima, Carla da Conceição de |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Lima, Carla da Conceição de |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Implementação de Política Pública SIMADE Diretor Escolar Implementación de Políticas Públicas SIMADE Director de la escuela Public Policy Implementation SIMADE School Principal |
topic |
Implementação de Política Pública SIMADE Diretor Escolar Implementación de Políticas Públicas SIMADE Director de la escuela Public Policy Implementation SIMADE School Principal |
description |
This article analyzes the implementation of the Sistema Mineiro de Administração Escolar (SIMADE) from the discretion of middle-level bureaucrats: the principals of the state public schools. Methodologically, it is a quantitative research in which it is observed: a gap between the formulation and the implementation of the policy; the production of new rules regarding the access and use of the system; implementation aimed at the administrative or pedagogical use of SIMADE. Therefore, there is a continuous work of discretion through which school principals build different policies in the context of the public state network of Minas Gerais. |
publishDate |
2022 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2022-05-24 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/41860 10.26512/lc28202241860 |
url |
https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/41860 |
identifier_str_mv |
10.26512/lc28202241860 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por eng |
language |
por eng |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/41860/33274 https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/41860/33275 https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/41860/33276 https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/41860/33277 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2022 Carla da Conceição de Lima https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2022 Carla da Conceição de Lima https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/pdf text/html text/html |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Faculdade de Educação - Universidade de Brasília |
publisher.none.fl_str_mv |
Faculdade de Educação - Universidade de Brasília |
dc.source.none.fl_str_mv |
Linhas Críticas; Vol. 28 (2022): Linhas Críticas, volume 28, year 2022 (jan-dec); e41860 Linhas Críticas; Vol. 28 (2022): Linhas Críticas, volumen 28, año 2022 (jan-dic); e41860 Linhas Críticas; v. 28 (2022): Linhas Críticas, volume 28, ano 2022 (jan-dez); e41860 1981-0431 1516-4896 10.26512/lc.v28i reponame:Linhas Críticas (Online) instname:Universidade de Brasília (UnB) instacron:UnB |
instname_str |
Universidade de Brasília (UnB) |
instacron_str |
UnB |
institution |
UnB |
reponame_str |
Linhas Críticas (Online) |
collection |
Linhas Críticas (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Linhas Críticas (Online) - Universidade de Brasília (UnB) |
repository.mail.fl_str_mv |
rvlinhas@unb.br |
_version_ |
1805309288572256256 |