Implementation of SIMADE: analysis of the performance of school principals

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Lima, Carla da Conceição de
Data de Publicação: 2022
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
eng
Título da fonte: Linhas Críticas (Online)
Texto Completo: https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/41860
Resumo: This article analyzes the implementation of the Sistema Mineiro de Administração Escolar (SIMADE) from the discretion of middle-level bureaucrats: the principals of the state public schools. Methodologically, it is a quantitative research in which it is observed: a gap between the formulation and the implementation of the policy; the production of new rules regarding the access and use of the system; implementation aimed at the administrative or pedagogical use of SIMADE. Therefore, there is a continuous work of discretion through which school principals build different policies in the context of the public state network of Minas Gerais.
id UNB-32_3924bb6ee539cb58d1354c366d11e5bd
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/41860
network_acronym_str UNB-32
network_name_str Linhas Críticas (Online)
repository_id_str
spelling Implementation of SIMADE: analysis of the performance of school principalsImplementación del SIMADE: análisis del desempeño de los directores escolaresImplementação do SIMADE: análise da atuação dos diretores escolaresImplementação de Política PúblicaSIMADEDiretor EscolarImplementación de Políticas PúblicasSIMADEDirector de la escuelaPublic Policy ImplementationSIMADESchool PrincipalThis article analyzes the implementation of the Sistema Mineiro de Administração Escolar (SIMADE) from the discretion of middle-level bureaucrats: the principals of the state public schools. Methodologically, it is a quantitative research in which it is observed: a gap between the formulation and the implementation of the policy; the production of new rules regarding the access and use of the system; implementation aimed at the administrative or pedagogical use of SIMADE. Therefore, there is a continuous work of discretion through which school principals build different policies in the context of the public state network of Minas Gerais.Este artículo analiza la implementación del Sistema Mineiro de Administração Escolar (SIMADE) a partir de la discrecionalidad de los burócratas de rango medio: los directores del sistema escolar. Metodológicamente, se trata de una investigación cuantitativa en la que se constata: un distanciamiento entre la formulación y la implementación de la política; la producción de nuevas reglas de acceso y uso del sistema; la implementación centrada en el uso administrativo o pedagógico del SIMADE. Por lo tanto, existe un ejercicio continuo de la discrecionalidad, mediante el cual los directores de las escuelas construyen diversas políticas en el contexto de la red pública estatal de Minas Gerais.Este artigo analisa a implementação do Sistema Mineiro de Administração Escolar (SIMADE) a partir da discricionariedade dos burocratas de médio escalão: os diretores da rede estadual. Metodologicamente trata-se de uma pesquisa quantitativa em que se constata: um distanciamento entre a formulação e a implementação da política; a produção de novas regras no tocante ao acesso e uso do sistema; a implementação voltada para o uso administrativo ou pedagógico do SIMADE. Portanto, há um contínuo exercício de discricionariedade, por meio do qual os diretores escolares constroem políticas diversas no contexto da rede estadual de Minas Gerais.Faculdade de Educação - Universidade de Brasília2022-05-24info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdftext/htmltext/htmlhttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/4186010.26512/lc28202241860Linhas Críticas; Vol. 28 (2022): Linhas Críticas, volume 28, year 2022 (jan-dec); e41860Linhas Críticas; Vol. 28 (2022): Linhas Críticas, volumen 28, año 2022 (jan-dic); e41860Linhas Crí­ticas; v. 28 (2022): Linhas Críticas, volume 28, ano 2022 (jan-dez); e418601981-04311516-489610.26512/lc.v28ireponame:Linhas Críticas (Online)instname:Universidade de Brasília (UnB)instacron:UnBporenghttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/41860/33274https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/41860/33275https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/41860/33276https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/41860/33277Copyright (c) 2022 Carla da Conceição de Limahttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessLima, Carla da Conceição de2022-05-24T20:36:31Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/41860Revistahttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/PUBhttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/oairvlinhas@unb.br1981-04311516-4896opendoar:2022-05-24T20:36:31Linhas Críticas (Online) - Universidade de Brasília (UnB)false
dc.title.none.fl_str_mv Implementation of SIMADE: analysis of the performance of school principals
Implementación del SIMADE: análisis del desempeño de los directores escolares
Implementação do SIMADE: análise da atuação dos diretores escolares
title Implementation of SIMADE: analysis of the performance of school principals
spellingShingle Implementation of SIMADE: analysis of the performance of school principals
Lima, Carla da Conceição de
Implementação de Política Pública
SIMADE
Diretor Escolar
Implementación de Políticas Públicas
SIMADE
Director de la escuela
Public Policy Implementation
SIMADE
School Principal
title_short Implementation of SIMADE: analysis of the performance of school principals
title_full Implementation of SIMADE: analysis of the performance of school principals
title_fullStr Implementation of SIMADE: analysis of the performance of school principals
title_full_unstemmed Implementation of SIMADE: analysis of the performance of school principals
title_sort Implementation of SIMADE: analysis of the performance of school principals
author Lima, Carla da Conceição de
author_facet Lima, Carla da Conceição de
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Lima, Carla da Conceição de
dc.subject.por.fl_str_mv Implementação de Política Pública
SIMADE
Diretor Escolar
Implementación de Políticas Públicas
SIMADE
Director de la escuela
Public Policy Implementation
SIMADE
School Principal
topic Implementação de Política Pública
SIMADE
Diretor Escolar
Implementación de Políticas Públicas
SIMADE
Director de la escuela
Public Policy Implementation
SIMADE
School Principal
description This article analyzes the implementation of the Sistema Mineiro de Administração Escolar (SIMADE) from the discretion of middle-level bureaucrats: the principals of the state public schools. Methodologically, it is a quantitative research in which it is observed: a gap between the formulation and the implementation of the policy; the production of new rules regarding the access and use of the system; implementation aimed at the administrative or pedagogical use of SIMADE. Therefore, there is a continuous work of discretion through which school principals build different policies in the context of the public state network of Minas Gerais.
publishDate 2022
dc.date.none.fl_str_mv 2022-05-24
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/41860
10.26512/lc28202241860
url https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/41860
identifier_str_mv 10.26512/lc28202241860
dc.language.iso.fl_str_mv por
eng
language por
eng
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/41860/33274
https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/41860/33275
https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/41860/33276
https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/41860/33277
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2022 Carla da Conceição de Lima
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2022 Carla da Conceição de Lima
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
application/pdf
text/html
text/html
dc.publisher.none.fl_str_mv Faculdade de Educação - Universidade de Brasília
publisher.none.fl_str_mv Faculdade de Educação - Universidade de Brasília
dc.source.none.fl_str_mv Linhas Críticas; Vol. 28 (2022): Linhas Críticas, volume 28, year 2022 (jan-dec); e41860
Linhas Críticas; Vol. 28 (2022): Linhas Críticas, volumen 28, año 2022 (jan-dic); e41860
Linhas Crí­ticas; v. 28 (2022): Linhas Críticas, volume 28, ano 2022 (jan-dez); e41860
1981-0431
1516-4896
10.26512/lc.v28i
reponame:Linhas Críticas (Online)
instname:Universidade de Brasília (UnB)
instacron:UnB
instname_str Universidade de Brasília (UnB)
instacron_str UnB
institution UnB
reponame_str Linhas Críticas (Online)
collection Linhas Críticas (Online)
repository.name.fl_str_mv Linhas Críticas (Online) - Universidade de Brasília (UnB)
repository.mail.fl_str_mv rvlinhas@unb.br
_version_ 1805309288572256256